Citroen, který se již dlouho zapojuje do politiky snižování spotřeby paliva a skleníkových plynů, přichází s předváděcím modelem C3 Picasso e-HDi, který v této oblasti nabízí celou škálu novátorských řešení Stop&Start, pilotovaná převodovka, ekologické materiály, střecha s fotovoltaickými články, dále vystavuje model C-ZERO, což je po voze Berlingo First již druhý elektrický vůz značky Citroën, a koncept Survolt, který boří pravidla a spojuje v sobě závodního ducha, sofistikovanost a ekologii;
Citroën přichází i s převratnými novinkami v oblasti služeb:
- eTouch, balíček služeb zahrnující nouzové a asistenční volání prostřednictvím zabudované SIM karty, ale také virtuální servisní knížku a nabídku výuky úsporného řízení, které jsou k dispozici přes internet
- WiFi on board, pomocí něhož se mohou posádky vozů Citroën připojit k internetu a využít dobu jízdy k surfování
Citroën pokračuje v dobrodružství značky DS
Citroën započal v únoru 2009 novou etapu své historie oznámením příchodu nové modelové řady DS. Jde o součást kompletní obnovy značky Citroën, jejímž symbolem je nové označení Kreativní technologie. Nekonformní a odvážná řada DS je ztělesněním radosti, elegance a možnosti přemýšlet o automobilech novým způsobem. Po úspěšném uvedení vozu DS3 přichází Citroën se dvěma novými koncepty: vozy DS3 Racing a DS High Rider.
Koncept DS3 Racing: výrazně sportovní řešení
Citroën již navždy vstoupil do historie automobilového sportu, neboť získal pět titulů mistra světa v Poháru konstruktérů ve WRC a Sébastien Loeb a Daniel Elena jsou šestinásobní mistři světa v Poháru jezdců. Značka v nastoupené cestě pokračuje, tentokrát s vozem DS Racing. Inženýři týmu Citroën Racing totiž vzali vůz DS3 a přizpůsobili ho dle potřeb závodního týmu značky. Koncept má 100 % závodní znaky jako je využití karbonových prvků a specifických součástí příslušenství, které pocházejí ze světa automobilových závodů. Tým Citroën Racing použil 1,6 litrový motor s výkonem 200 koní. Podvozek a nápravy prošly velmi důkladným a přesným seřízením. Cílem inženýrů bylo podpořit intenzivní vjemy a stálý dialog mezi řidičem a vozovkou.
Koncept DS HIGH RIDER: dynamika, kompaktnost a exkluzivita
– je moderním ztvárněním dynamiky, v níž zaujímá hlavní místo kompaktnost a s níž se otevírá cesta k novým způsobům využití, k novým automobilovým zážitkům. Novátorský je i technologický přístup, využívající především pohon „Full Hybrid 4“. Aniž by se Citroën zříkal půvabu tradičních kupé, přichází s konceptem, který poskytuje nové způsoby vyjádření dynamiky, jež jsou méně omezující a méně vyhraněné, ale více se přizpůsobují současným podmínkám na silnicích a současně přitom přinášejí novou radost z řízení.
Citroën v oblasti ochrany životního prostředí
Značka Citroën, která se již několik let věnuje politice snižování spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů, patří na tomto poli ke světovým lídrům:
- 1/3 vozů na trhu vykazuje emise max. 120 g CO2 / km,
- 42 % vozů na trhu má emise max. 130 g CO2 / km,
- modely C3 a DS3 jsou nabízeny ve verzích s motory s emisemi 99 g CO2 / km,
- od roku 2010 bude ve všech nových vozech systém Stop&Start druhé generace,
- roce 2011 bude na trh uveden full hybrid DS5.
Mnoho vozů v nabídce značky představuje vysoký stupeň šetrnosti vůči životnímu prostředí. Citroën navíc svým nejekologičtějším vozům propůjčuje označení Airdream®.
C3 Picasso e-HDi: nový přístup k trvalému rozvoji
Citroën přichází s novým označením: e-HDi. Je určeno pro vozy modelové řady, které jsou vybaveny nejmodernějšími technologiemi zahrnujícími novou generaci mikrohybridního systému Stop&Start. Tato technologie nabízí vysokou úroveň uživatelského komfortu, dále regeneraci baterie při zpomalování a brzdění, díky čemuž dochází k úspoře paliva a snížení emisí CO2. Předváděcí vůz C3 Picasso eHDI s motorem 1,6 HDi je opatřen systémem Stop&Start druhé generace a pilotovanou ruční převodovkou.
Tento předváděcí vůz je vybaven rovněž nejnovějšími technologiemi z hlediska trvale udržitelného rozvoje:
- polykarbonátová střecha se 70 fotovoltaickými články o výkonu 160 W, pomocí nichž se dobíjí akumulátor, čímž se zkracuje doba používání alternátoru, což má vliv na spotřebu;
- při výrobě se ve větší míře používají ekologické zelené materiály. Jejich zastoupení je téměř 20 %, používají se u nových dílů jako jsou koberečky, čalounění sedadel, kryty kol nebo palivová nádrž. Citroën přijal závazek, že od roku 2011 bude ve všech nových modelech používat 20 % ekologických materiálů.
C-ZERO: 100 % elektrické řešení
Nulová spotřeba benzínu, nulové emise, nulový hluk! Citroën s vozem C-ZERO obohacuje svou nabídku v segmentu malých vozů o 100 % elektrické řešení. Toto nové městské vozítko bylo koncipováno s cílem usnadnit pohyb po městě: jsou pro něj typické malé rozměry, rychlé nabíjení a dojezdová vzdálenost, která stačí pro každodenní cesty po městě. To vše v tichu, při němž zapomenete na městský hluk
Koncentrát technologie a kreativity, díky němuž si můžete již dnes splnit zítřejší cíle.
Společnost Citroën, která vyrobila více než 5 500 elektrických vozů, má nenahraditelnou zkušenost, díky níž patří mezi hlavní subjekty na trhu, který bude v příštích letech zákonitě narůstat na významu. Citroën C-ZERO, který se začne prodávat v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010, bude druhým elektrickým vozem v nabídce Citroënu, po modelu Berlingo First Electrique, který se vyrábí ve spolupráci se značkou Venturi.
S modelem C-ZERO nabídne Citroën moderní řešení budoucího využívání automobilů.
Všichni zákazníci Citroënu budou moci prostřednictvím internetového portálu nebo zvláštního telefonního čísla využívat celé řady vozů Citroën, a rozrůznit tak své možnosti cestování. V největších městech si bude možné na zavolání nebo pouhým kliknutím objednat vůz, který bude přistaven přímo na určené místo. Již dnes se první tyto služby nabízejí business zákazníkům, kteří mají uzavřenou smlouvu na dlouhodobý pronájem.
Na konci roku bude ve Francii a později i v jiných evropských zemích k dispozici kompletní nabídka vozů, kdy si bude každý moci naplánovat své cesty za využití celé řady služeb včetně možnosti použití elektrického vozu. Citroën se tak nepochybně řadí mezi ty, kdo cestování usnadňují.
Citroën Survolt: šarmantní, elektrizující, bořící konvence!
Survolt navazuje na snahu Citroënu přicházet s originálními a nekonvenčními elektrickými vozy. Prvním příkladem byl koncept Revolte, který byl představen na posledním frankfurtském autosalonu. Survolt převrací zažité představy a nabízí zcela jinou vizi: dokonalé spojení šarmu a extravagance haute couture s dynamikou automobilového sportu. A navíc přidává špetku troufalosti, kterou ztělesňuje elektrický pohon.
Touha překračovat vlastní hranice, jít dál, být troufalý a tvořivý je součástí genové výbavy značky Citroën. Bořit konvence, překračovat pravidla, posunovat limity, neustále překvapovat, to vše je součástí vzrušujícího snažení, leitmotivem značky Citroënu, která po celých 90 let své existence neustále přichází s dalšími a dalšími novinkami, které předběhly svou dobu. Survolt přesně v tomto duchu porušuje zvyklosti a překračuje pravidla. Je spojovníkem mezi světem elegance a závodů, je sportovní a atletickou odnoží konceptu Revolte, jehož geny v něm kolují.
Kreativní technologie značky Citroën se projevuje i v nabídce nových moderních služeb
eTouch: nabídka asistenčních služeb na palubě
Citroën nabídne na hlavních evropských trzích v průběhu roku 2010 téměř u všech svých vozů balíček eTouch, který bude zahrnovat lokalizované nouzové a asistenční volání prostřednictvím zabudované SIM karty, ale také virtuální servisní knížku a nabídku výuky úsporného řízení, které jsou k dispozici přes internet.
Při volání funguje eTouch naprosto samostatně. Systém je vybaven modulem GPS a SIM kartou, která nevyžaduje podpis smlouvy s jakoukoliv telefonní společností a její fungování není časově omezené. Na palubě vozu jsou k dispozici dvě tlačítka, tlačítko SOS pro nouzové volání (volání se může rovněž spustit automaticky v případě silného nárazu) a tlačítko s logem dvojitých šípů pro asistenční volání. Obě služby jsou bezplatné a k dispozici jsou 24 hodin denně. S nabídkou eTouch je vůz vybaven celou řadou služeb Citroën, které jsou tak zcela na dosah ruky.
WiFi on board: mobilní internet
Citroën nabízí na palubě svých vozů internetové připojení pomocí zařízení WiFi on board, které posádce umožňuje během cest plně využívat internet. Toto zařízení, které je v nabídce příslušenství, zahrnuje bezdrátové připojení a funguje pomocí SIM karty 3G/3G+ pro internetové připojení, kterou si zákazník předplatí u svého operátora. Cestující tak mohou internet používat při cestách, a využít tak dokonale doby strávené v autě.
Letošní ženevský autosalon znamená pro společnost Citroën významné jubileum, protože 11. března 1920 zde ve světové premiéře představila slavný mýtický model SM třídy GT, z něhož se stal díky jeho výkonům a snadnému ovládání jeden z králů silnic. O 40 let později je Kreativní technologie pro Citroën stále aktuální.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií