Prius PHV rozšiřuje využití hybridní technologie Hybrid Synergy Drive díky zavedení první generace lithium-iontových baterií, které umožňují plně elektrický provoz při vyšších rychlostech a na delší vzdálenosti, než-li konvenční plnohodnotný hybridní model Prius.
Když je vozidlo plně nabité, má cílový maximální dojezd pouze na elektřinu přibližně 20 kilometrů a bude moci dosahovat rychlostí až 95 km/hod. v plně elektrickém režimu. Na delší vzdálenosti se Prius PHV vrací do klasického hybridního režimu a funguje tak jako běžný model Toyota Prius. Tato možnost používání výhradně elektrického pohonu na krátké cesty nebo hybridního pohonu na delší cesty částečně řeší problém omezeného dojezdu, se kterým se dnes často potýkají elektromobily.
Během tohoto měsíce se začne dodávat celkem 350 vozidel s technologií PHV do Japonska i Evropy na podporu modelových programů u firemních i vládních partnerů, jejichž cílem je zvyšovat povědomí i připravenost společnosti na toto nové významné technologické řešení v oblasti udržitelné mobility. Na začátku příštího roku bude zahájena dodávka 150 vozidel s technologií PHV do USA, kde budou umístěna do regionálních skupin u vybraných partnerů za účelem analýzy trhu a zákazníků a prezentace technologie.
Pokud jde o zákazníky, program v USA umožní Toyotě shromáždit zpětnou vazbu o používání PHV vozidel v reálném světě, aby mohla lépe pochopit očekávání zákazníků spojená s touto novou technologií. Pokud jde o technickou oblast, má tento program potvrdit celkovou výkonnost nové technologie, včetně první generace lithium-iontových baterií v různých provozních režimech.
Všechna vozidla PHV budou vybavena přístroji na obnovení dat, které budou sledovat např. skutečnost, jak často a v jakém okamžiku se vozidlo nabíjí; jestli se baterie vybíjí nebo jsou plně nabity během nabíjení; trvání cesty, dojezd v plně elektrickém režimu, kombinovanou spotřebu a mnoho dalších parametrů.
“Tento program je nezbytným prvním krokem a skvělou příležitostí v přípravě společnosti na zavedení Plug-in hybridní technologie v blízké budoucnosti,“ řekl Irv Miller, viceprezident Sales pro životní prostředí a veřejné záležitosti společnosti Toyota Motor ve Spojených státech.
V říjnu Toyota oznámila svůj první regionální program partnerství s programem SmartGridCity společnosti Xcel Energy v Boulderu ve státě Colorado. Deset vozidel PHV bude k dispozici obyvatelům Boulderu, kteří se zúčastní mezioborového výzkumného projektu.
Brzy budou oznámeni další partneři. V současné době se počítá s regionálními programy pro Kalifornii, Washington D. C., New York, Oregon a Pensylvánii. Každý scénář rozmístění vozidel bude mít celou řadu „případů použití“ nebo jízdních režimů, aby se získalo maximální množství informací o výkonnosti vozidla a potřebách zákazníka.
V rámci dalšího rozvoje vzdělávání zákazníků, spustila společnost Toyota webovou stránku s demonstračním programem pro PHV – www.priusphv.com. Na této stránce se návštěvníci mohou dozvědět více o této nové technologii, sledovat vývoj programu a po rozmístění vozidel také sledovat výkonnost vozového parku demonstračního programu.
Tato transparentní komunikace o výkonnosti vozidel a údajích z reálného světa umožní zákazníkům dělat odpovědná rozhodnutí, pokud reálně zvažují nákup PHV vozidla.
Baterie, která napájí Prius PHV, je první mobilní lithium-iontovou baterií, kterou vyvinula Toyota a její joint venture – společnost pro výrobu baterií Panasonic Electric Vehicle Energy (PEVE). Na začátku listopadu začala PEVE vyrábět první z více než 500 lithiových baterií na k tomu určené montážní lince ve svém výrobním závodě Teiho v Japonsku.
PEVE je předním světovým výrobcem nikl-metal-hydridních baterií používaných pro pohon automobilů; její celkový výrobní objem přesáhl již 2 milióny kusů baterií. Nikl-metal hydridní baterie jsou ideální pro sériovou výrobu dostupných konvenčních hybridních vozidel díky svým nízkým nákladům, vynikající kvalitě, vysoké spolehlivosti a provozu se středně velkou potřebou energie-nabíjení-zachování energie. Na druhé straně jsou lithium-iontové baterie perspektivnější pro plně elektrické a plug-in hybridní aplikace, které vyžadují vyšší energetickou hustotu, aby splnily vyšší požadavky operace nabíjenívybíjení (velké výkyvy při nabíjení/vybíjení). Přestože jsou lithium-iontové baterie levnější, pokud jde o materiály, jejich výrobní náklady jsou vyšší než u nikl-metal hydridních baterií.
První generace lithiové baterie prošla více než třemi roky řízeného testování v terénu a to jak v Japonsku, Severní Americe tak i v Evropě. Testovalo se v rozmanitých klimatických podmínkách a v mnoha jízdních situacích. Při nasazení přibližně 150 konvenčních hybridních vozů (převážně Priusů) najela vozidla celkem v terénu přes 1,6 mil. kilometrů. Nová baterie je považována za spolehlivou i odolnou, což potvrzuje domněnku, že by se v budoucnu mohla používat v konvenčních hybridních aplikacích. Vše ale bude záviset na dalším vývoji v oblasti snižování nákladů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií