Citroen: 90 let inovativních technologií a automobilové kreativity

Značka Citroën, která vznikla v roce 1991, letos slaví 90 let – 90 let kreativních vozů.

Citroën znamená silnou a bohatou firemní kulturu, kterou neustále pohání vůle: chápat, překvapovat a uspokojovat své zákazníky.

Citroën je nejčastějším předmětem zájmu sběratelů na celém světě. Citroën s vozy, z nichž se staly symboly své doby, jako je Type A, Traction Avant, 2 CV, DS nebo v novější době Berlingo, C4 Picasso, C5 či nová C3, nikdy nepřestal nabízet moderní a kreativní přístup mobility.

90 let inovací

Včera to byl model Traction, první vůz s pohonem vepředu, dnes je to technologie Stop & Start, zítra hybridní dieselové motory. Citroën znamená vizi: kreativní technologii.

Cílem této vize je podávat víc než jen technické a vědecké výkony, znamená to nacházet správné, užitečné a překvapující odpovědi: nové vozy a nové služby, ilustrující označení „Kreativní technologie“.

90 let dobývání

Citroën vstoupil s pěti tituly mistra světa v poháru konstruktérů a šesti tituly mistrů světa pro posádku ve složení Sébastien Loeb a Daniel Elena do světa automobilových závodů. Tato bohatá historie, sahající od automobilových rallye po dlouhé expedice, je důkazem technologického mistrovství značky Citroën a její touhy vítězit.

90 let komunikace

Nekonformní a odvážná komunikace nezná u Citroënu hranice. Na podporu značky a jejích modelů se využívají veškeré, a to i dosud zcela nevídané prostředky, od Eiffelovky po internet. Citroën se dnes stejně jako na svém počátku vyjadřuje velmi důrazně.

Hlavní historická data:

  • 1919: zrod automobilové značky
  • 1919: uvedení modelu Type A, prvního sériově vyráběného vozu v Evropě
  • 1920: založení prvních firemních jeslí
  • 1922-1923: první přejezd Sahary v polopásových vozech B2
  • 1923: zahájení prodeje hraček Citroën (autíčka, makety…)
  • 1924-1925: expedice Croisiere Noire (přejezd Afriky v délce 30 000 km)
  • 1924: uvedení prvního sériového vozu s celokovovou karoserií B10
  • 1925: Citroën osvětluje na 10 let Eiffelovku
  • 1927: příchod Charlese Lindbergha do továrny na nábřeží Javel
  • 1928: prodej vozů C4 a C6
  • 1931-1932: expedice Croisiere Jaune (12 000 km po Asii)
  • 1933: první sportovní výkon, kdy model „Petite Rosalie“ absolvuje za 133 dnů v Montlhéry 300 000 km
  • 1934: představení modelu Traction Avant, prvního sériového vozu s pohonem na přední kola
  • 1934: Michelin přebírá kontrolu nad firmou
  • 1935: umírá André Citroën
  • 1936: první naftový motor ve voze Citroën
  • 1947: představení vozu Type H (užitkový vůz s pohonem vpředu a rovnou podlahou)
  • 1948: představení vozu 2 CV
  • 1954: první využití hydraulického odpružení u vozu Traction avant 15-6 H
  • 1955: představení vozu DS
  • 1957: zastavení výroby vozu Traction
  • 1959: první vítězství v rallye Monte Carlo s vozem ID 19
  • 1961: zahájení provozu v továrně v Rennes-la-Janais, výroba vozu Ami 6
  • 1965: založení technického střediska ve Vélizy
  • 1967: Pařížský autosalon, uvedení otočných světlometů u vozu DS
  • 1968: uvedení vozu Méhari
  • 1970: představení vozů SM a GS
  • 1973: Africká rallye ve voze 2 CV
  • 1974: uzavření továrny na nábřeží Javel
  • 1974: rodina Peugeot kupuje značku Citroën
  • 1974: uvedení vozu CX
  • 1975: výroba posledního vozu DS
  • 1981: reklama, jejímž autorem je Raymond Savignac, „Kupředu, Citroëne“
  • 1982: uzavření podniku na nábřeží Javel
  • 1984: spuštění prodeje vozu C15, který se vyráběl 22 let
  • 1985: nová identita značky s bílými šípy na červeném pozadí
  • 1986: Operace Dragon se 140 mladými lidmi, kteří přejeli Čínu ve voze AX
  • 1989: uvedení vozu Xm
  • 1991: první účast a vítězství značky Citroën na rallye Paris-Dakar
  • 1991: André Citroën zvolen automobilovou porotou Konstruktérem století za své inovace
  • 1993: uvedení vozu Xantia
  • 1993: nový reklamní slogan „Neumíte si představit, co všechno pro vás Citroën může udělat“
  • 1996: uvedení vozu Berlingo, prvního modelu typu „ludospace“
  • 1997: Raid Berlingo, při němž se 198 mladých Evropanů vydalo na cestu z Paříže do Moskvy
  • 1998: vznik motorů HDi
  • 1999: první vítězství na mistrovství světa v rallye s vozem Xsara Kit Car
  • 1999: uvedení vozu Xsara Picasso
  • 1999: Citroën překračuje milion vozů prodaných za rok
  • 2001: slavnostní otevření muzea značky Citroën v Aulnay
  • 2002: uvedení modelů C3 a C8
  • 2003: první titul v Poháru konstruktérů na mistrovství světa v rallye
  • 2004: reklama s tančícím robotem, kterou u příležitosti uvedení vozu C4 vytvořil Neil Blomkamp
  • 2007: otevření reprezentativního autosalonu 42 Champs-Elysées v Paříži
  • 2006: uvedení modelu C4 Picasso
  • 2008: uvedení nové C5
  • 2009: projekt značky představující novou identitu, nové zákaznické vztahy a novou produktovou řadu. Uvedení modelu C3 Picasso a nové C3.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...