Citroën znamená silnou a bohatou firemní kulturu, kterou neustále pohání vůle: chápat, překvapovat a uspokojovat své zákazníky.
Citroën je nejčastějším předmětem zájmu sběratelů na celém světě. Citroën s vozy, z nichž se staly symboly své doby, jako je Type A, Traction Avant, 2 CV, DS nebo v novější době Berlingo, C4 Picasso, C5 či nová C3, nikdy nepřestal nabízet moderní a kreativní přístup mobility.
90 let inovací
Včera to byl model Traction, první vůz s pohonem vepředu, dnes je to technologie Stop & Start, zítra hybridní dieselové motory. Citroën znamená vizi: kreativní technologii.
Cílem této vize je podávat víc než jen technické a vědecké výkony, znamená to nacházet správné, užitečné a překvapující odpovědi: nové vozy a nové služby, ilustrující označení „Kreativní technologie“.
90 let dobývání
Citroën vstoupil s pěti tituly mistra světa v poháru konstruktérů a šesti tituly mistrů světa pro posádku ve složení Sébastien Loeb a Daniel Elena do světa automobilových závodů. Tato bohatá historie, sahající od automobilových rallye po dlouhé expedice, je důkazem technologického mistrovství značky Citroën a její touhy vítězit.
90 let komunikace
Nekonformní a odvážná komunikace nezná u Citroënu hranice. Na podporu značky a jejích modelů se využívají veškeré, a to i dosud zcela nevídané prostředky, od Eiffelovky po internet. Citroën se dnes stejně jako na svém počátku vyjadřuje velmi důrazně.
Hlavní historická data:
- 1919: zrod automobilové značky
- 1919: uvedení modelu Type A, prvního sériově vyráběného vozu v Evropě
- 1920: založení prvních firemních jeslí
- 1922-1923: první přejezd Sahary v polopásových vozech B2
- 1923: zahájení prodeje hraček Citroën (autíčka, makety…)
- 1924-1925: expedice Croisiere Noire (přejezd Afriky v délce 30 000 km)
- 1924: uvedení prvního sériového vozu s celokovovou karoserií B10
- 1925: Citroën osvětluje na 10 let Eiffelovku
- 1927: příchod Charlese Lindbergha do továrny na nábřeží Javel
- 1928: prodej vozů C4 a C6
- 1931-1932: expedice Croisiere Jaune (12 000 km po Asii)
- 1933: první sportovní výkon, kdy model „Petite Rosalie“ absolvuje za 133 dnů v Montlhéry 300 000 km
- 1934: představení modelu Traction Avant, prvního sériového vozu s pohonem na přední kola
- 1934: Michelin přebírá kontrolu nad firmou
- 1935: umírá André Citroën
- 1936: první naftový motor ve voze Citroën
- 1947: představení vozu Type H (užitkový vůz s pohonem vpředu a rovnou podlahou)
- 1948: představení vozu 2 CV
- 1954: první využití hydraulického odpružení u vozu Traction avant 15-6 H
- 1955: představení vozu DS
- 1957: zastavení výroby vozu Traction
- 1959: první vítězství v rallye Monte Carlo s vozem ID 19
- 1961: zahájení provozu v továrně v Rennes-la-Janais, výroba vozu Ami 6
- 1965: založení technického střediska ve Vélizy
- 1967: Pařížský autosalon, uvedení otočných světlometů u vozu DS
- 1968: uvedení vozu Méhari
- 1970: představení vozů SM a GS
- 1973: Africká rallye ve voze 2 CV
- 1974: uzavření továrny na nábřeží Javel
- 1974: rodina Peugeot kupuje značku Citroën
- 1974: uvedení vozu CX
- 1975: výroba posledního vozu DS
- 1981: reklama, jejímž autorem je Raymond Savignac, „Kupředu, Citroëne“
- 1982: uzavření podniku na nábřeží Javel
- 1984: spuštění prodeje vozu C15, který se vyráběl 22 let
- 1985: nová identita značky s bílými šípy na červeném pozadí
- 1986: Operace Dragon se 140 mladými lidmi, kteří přejeli Čínu ve voze AX
- 1989: uvedení vozu Xm
- 1991: první účast a vítězství značky Citroën na rallye Paris-Dakar
- 1991: André Citroën zvolen automobilovou porotou Konstruktérem století za své inovace
- 1993: uvedení vozu Xantia
- 1993: nový reklamní slogan „Neumíte si představit, co všechno pro vás Citroën může udělat“
- 1996: uvedení vozu Berlingo, prvního modelu typu „ludospace“
- 1997: Raid Berlingo, při němž se 198 mladých Evropanů vydalo na cestu z Paříže do Moskvy
- 1998: vznik motorů HDi
- 1999: první vítězství na mistrovství světa v rallye s vozem Xsara Kit Car
- 1999: uvedení vozu Xsara Picasso
- 1999: Citroën překračuje milion vozů prodaných za rok
- 2001: slavnostní otevření muzea značky Citroën v Aulnay
- 2002: uvedení modelů C3 a C8
- 2003: první titul v Poháru konstruktérů na mistrovství světa v rallye
- 2004: reklama s tančícím robotem, kterou u příležitosti uvedení vozu C4 vytvořil Neil Blomkamp
- 2007: otevření reprezentativního autosalonu 42 Champs-Elysées v Paříži
- 2006: uvedení modelu C4 Picasso
- 2008: uvedení nové C5
- 2009: projekt značky představující novou identitu, nové zákaznické vztahy a novou produktovou řadu. Uvedení modelu C3 Picasso a nové C3.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií