Lepší výkonnost při brzdění, ovladatelnost, záběr, ale také dodržování dopravních předpisů, to jsou hlavní důvody pro pořízení zimních pneumatik, které přinášejí větší bezpečnost, výkonnost i úsporu nákladů.
Vozidla pohybující se v oblastech s dlouhodobějším výskytem sněhu a ledu, jako jsou severské země nebo hornaté oblasti, obyčejně obouvají zimní pneumatiky, přinejmenším při extrémním počasí. „Rozhodně doporučujeme, aby provozovatelé nákladní dopravy vybavili zimními pneumatikami i vozy, které se se sněhem a ledem setkávají jen příležitostně. Typickým příkladem jsou například autobusy převážející účastníky lyžařských zájezdů,“ upozorňuje Boris Stevanovic, Marketing Director Truck Tires společnosti Goodyear Dunlop Tires Europe BV.
Zimní pneumatiky Goodyear byly vyvinuty a navrženy speciálně pro zimní provoz, k zajištění záběru, brzdění a ovladatelnosti na sněhu a ledu za velmi nízkých teplot. Nabízejí ale dobrou výkonnost i při celoročním provozu. „Ne vždy je dopravcům jasné, jak se poznají ,pravé‘ zimní pneumatiky, jelikož většina nákladních pneumatik nese označení ‚M+S‘ představující zkratku pro sníh a bláto,“ uvedl Stevanovic. I když jsou tyto pneumatiky vhodné pro občasné použití v zimních podmínkách, „M+S“ neoznačuje zimní pneumatiky. „Abychom orientaci v našich produktech ulehčili, používáme symbol složený z obrázku hor a sněhové vločky,“ vysvětluje Stevanovic strategii značky Goodyear. Zimní nákladní pneumatiky Goodyear určené pro kamiony, autobusy a autokary jsou zastoupeny řadami Goodyear Ultra Grip WTS pro řízenou nápravu a Goodyear Ultra Grip WTD pro hnanou nápravu.
„Pro dopravce je také náročné splnit právní požadavky lišící se v různých částech Evropy a zjišťovat, jaké pneumatiky jsou potřeba v té které oblasti,“ dodává Stevanovic. „Zatímco v některých zemích platí jasné předpisy, jinde jsou definice nejasné nebo vše záleží na benevolentnosti policejní kontroly. V případě, že jsou příčinou nehody shledány nevhodné pneumatiky, vyvozené důsledky mohou být velmi závažné. Pro tranzitní dopravu jsou pak předpisy obzvlášť nejasné – zatímco v jedné zemi je vyžadována minimální hloubka dezénu 1 mm, po přejetí hranic to může být třeba 6 mm. Dále mohou být kladeny požadavky také na speciální vybavení, jako jsou sněhové řetězy,“ upozorňuje Stevanovic.
Volba zimních pneumatik s hloubkou dezénu alespoň 6 mm nejen zajišťuje, že vozidlo projde bez problémů při silniční kontrole ve všech zemích, ale také zlepšuje celkovou výkonnost v zimních podmínkách. V následující tabulce naleznete přehled doporučených pneumatik Goodyear podle venkovních podmínek a způsobu využití.
LHSII a LHDII označují pneumatiky Goodyear Marathon LHSII a LHD II pro řízené a hnané nápravy určené pro dálkovou dopravu. RHSII a RHDII znamenají pneumatiky pro řízené a hnané nápravy Goodyear Regional RHSII a RHDII pro regionální dopravu. WTS City představují specifický typ pneumatik z řady Ultra Grip WTS cíleně přizpůsobený pro jízdu po městě.
Kamion / Tahač | Kamion / Tahač | Autokar /Autobus | Autobus | Městský autobus / | Městský nákladní vůz |
Řízená | Hnaná | Řízená | Hnaná | Řízená | Hnaná |
LHSIIRHSII | LHDIIRHDII | LHSIIRHSII | LHDIIRHDII | MCS | MCS |
LHSIIRHSII | WTDWTD | LHSIIRHSII | WTSWTD | MCS | MCD |
LHSIIRHSII | WTDWTD | WTS | WTS | MCS | WTS City |
WTS | WTD | WTS | WTD | WTS City | WTS City |
Pro použití v zimě by měla být hloubka dezénu všech pneumatik minimálně 6 mm.
Goodyear věří, že nabídka pneumatik z řad Ultra Grip WTS a Ultra Grip WTD, která se nedávno rozrostla na 16 rozměrů, pokryje veškerá užití zimních pneumatik a stane se standardem v tomto mimořádně důležitém odvětví.
Goodyear
Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 70 000 pracovníků a své výrobky vyrábí ve více než 60 závodech ve 26 zemích světa.
Sortiment pneumatik Goodyear pro nákladní vozidla, autobusy a autokary zahrnuje přes 400 různých typů pneumatik ve více než 55 rozměrech. Pneumatikami Goodyear svá vozidla standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců nákladních vozidel, včetně značek Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Mercedes a Iveco. Goodyear také dodává pneumatiky všem významným výrobcům návěsů a přívěsů.
Díky programu Fleet First, do kterého patří servisní síť TruckForce, 24hodinová silniční asistenční služba Goodyear ServiceLine24h a elektronický systém řízení pneuhospodářství FleetOnlineSolutions™, poskytuje společnost Goodyear největší rozsah specializovaných služeb ve svém oboru.