Dvě vlajky týmu Citroën Total WRT hned vedle sebe dominovaly víkendové Rally RACC Katalánsko!
Stalo se tak díky třetímu double posádek Citroënu v této sezoně – prvnímu a druhému místu na stupních vítězů. To první vybojovali už pošesté v této sezoně Sébastien Loeb s Danielem Elenou a posunuli se tak na rozdíl jediného bodu za Mikko Hirvonena v pořadí pilotů WRC 2009, druhé místo Dani Sorda a Marca Martiho značí už dostatečný bodový náskok k obhajobě titulu v Poháru konstruktérů, v pořadí už páté koruny mistra světa pro Citroën!
Sébastien Loeb a Dani Sordo končili sobotní program jen s odstupem 1,5 sekundy a tudíž i v pozici, která směřovala ke splnění jejich mise, kterou nastínil před startem Olivier Quesnel, šéf Citroën Total WRT. Ještě než se ale mohlo začít slavit, musely posádky Citroënu potvrdit své postavení v nedělních rychlostních zkouškách, které se jely západně od Salou. Enormní soustředění na výkon, který postrádal sebemenší chybičku, a nadšené davy diváků kolem tratí, to byly průvodní jevy neděle. Dani Sordo vyrukoval do posledního dne podniku nejlepším časem na RZ 13. Pětinásobný mistr světa Sébastien Loeb se vrátil na špici pole na krátké RZ 15, aby na servisu v Salou měl náskok 2,3 sekundy.
Loeb: Nemělo cenu pokoušet osud!
„Musel jsem si dávat pozor, abych zatáčky neřezal příliš ostře ke krajnici a vyhnul se tak nebezpečí proražení pneumatiky. Nemělo cenu pokoušet osud kvůli několika desetinkám sekundy, když to nebylo potřeba,“ uvedl Loeb.
Podle předpokladů se ukázalo, že finálové zkoušky neměly vliv na ostrý konec a Sébastien Loeb s Danielem Elenou putovali ke svému 53. vítězství ve WRC v jejich kariéře. „Dojet první a druhý, to bylo velice důležité právě tady k oživení boje o titul. Všichni v našem týmu odvedli skvělou práci během celého víkendu a oba naše vozy fungovaly perfektně. Rád bych poděkoval Danimu za to, jak do písmene splnil svou roli týmového spoluhráče. Kdyby o tomto víkendu nebylo v sázce tolik, jsem si jist, že by diváci na letošní Rally Katalánsko viděli větší souboj.“
Sordo: Titul je kolektivním dílem
„Jsem pyšný, že jsem mohl přispět k dalšímu světovému titulu pro Citroën,“ přidal se Dani Sordo. „Tento titul je výsledkem týmového úsilí. Úspěch je společným dílem inženýrů, mechaniků a každého z týmu.“
Quesnel: Citroën nejrychlejší na 17 z 16 RZ
„Můžeme si odškrtnout první položku našeho účtu sezony 2009 – vítězství v Poháru konstruktérů,“ podtrhl ředitel Citroën Racing Olivier Quesnel. „Dík patří Danimu a Marcovi za skvělou podporu, proto se nyní Séb a Daniel mohou plně soustředit na jedinou věc – na Rally GB, kde se chtějí pokusit dojet před Mikko Hirvonenem a získat tak šestý titul mistrů světa v individuálním pořadí. Chci rovněž pogratulovat Petteru Solbergovi a Sébastienu Ogierovi za jejich výkon ve Španělsku. Také díky jim byl Citroën nejrychlejší na 17 z 18 rychlostních testů.“
Banzet: Nejlepší oslava 90. narozenin
V cíli ve Španělsku nechyběl ani generální ředitel Citroënu Fréderic Banzet: „Pátá korunka mistrů světa pro Citroën je tím nejlepším, čím jsme mohli o tomto víkendu přispět k vrcholícím oslavám 90. narozenin naší Creative Technology po celém světě. Co se samotného výsledku týče, byl jsem ohromen popularitou a vřelostí této rally. Pozvali jsme do Španělska velké množství hostů z celé Evropy, kterým se naskytl pohled na extrémně vysokou kvalitu. Přál bych si, aby Sébastienu Loebovi a Danielu Elenovi vyšel útok na šestý titul mistrů světa koncem měsíce ve Walesu.“
Rally ve faktech
Nejlepší časy:
- 1. etapa – RZ 1 až 4 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 5 a 6 : Sébastien Loeb (Citroën C4).
- 2. etapa – RZ 7 : Loeb – RZ 8 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 9 : Sordo – RZ 10 : Ogier – RZ 11 : Loeb – RZ 12 : Petter Solberg (Citroën C4).
- 3. etapa – RZ 13 : Sordo – RZ 14 : P. Solberg – RZ 15 : Loeb – RZ 16 a 17 : P. Solberg – RZ 18: Jari-Matta Latvala (Ford Focus).
Nejlepší časy celkem:
- Sordo, 6 – Loeb, 5 – P. Solberg, 4 – Ogier, 2 – Latvala, 1.
Vedení v soutěži:
- RZ 1 až 6 : Sordo – RZ 7 : Sordo a Loeb – RZ 8 : Loeb – RZ 9 až 11 : Sordo – RZ 12 až 18 : Loeb.
Konečné pořadí:
- 1. Loeb/Elena (Citroën C4) 3:22:14,7 hod.
- 2. Sordo/Marti (Citroën C4) +12,0 s
- 3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) +54,1
- 4. P. Solberg/Mills (Citroën C4) +1:12,4 min.
- 5. Ogier/Ingrassia (Citroën C4) +1:41,6
- 6. Latvala/Antilla (Ford Focus) +2:49,8
- 7. Wilson/Martin (Ford Focus) +7:15,5
- 8. Villagra/Perez Companc (Ford Focus) +8:28,1
- 9. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) + 9:07,6
- 10. Snobeck/Mondésir (Peugeot 307) +10:56,0
Mistrovství světa WRC – jednotlivci, celkově:
1. | Hirvonen | 84 |
2. | Loeb | 83 |
3. | Sordo | 58 |
4. | Latvala | 39 |
5. | Solberg P. | 30 |
6. | Solberg H. | 29 |
7. | Wilson | 25 |
8. | Ogier | 24 |
9. | Villagra | 16 |
10. | Rautenbach | 8 |
Mistrovství světa WRC – Pohár konstruktérů:
1. | Citroën Total WRT | 151 |
2. | BP Ford Abu Dhabi | 130 |
3. | Stobart VK M-Sport | 74 |
4. | Citroën Junior Team | 42 |
5. | Munchi´s Sport | 23 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií