Citroen na Rally Austrálie (3. – 6. září 2009)

Sébastien Loeb a Daniel Elena projeli na voze Citroën C4 WRC první cílem, penalizací však byli odsunuti na druhé místo.

Rally tak vyhrál vedoucí závodník průběžného pořadí WRC 2009 Mikko Hirvonen.

I tak ale Citroën dál vede v Poháru konstruktérů.

Na tratích rally se bojovalo velice těšně. Vždyť po druhém dni se vedoucí trojice Dani Sordo, Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen vměstnala do jediné desetiny sekundy. V nedělním finálovém dni se na RZ 26 vrátil do čela Sébastien Loeb. Mikko Hirvonen odpověděl nejrychlejším časem na RZ 28, ale na předjetí pětinásobného mistra světa to nestačilo. Náskok činil dál 11 sekund. „Náskok to ještě není takový, abych mohl být klidný. I přesto, že Mikko jede po trati jako první, je extrémně rychlý a určitě to nevypadá, že by chtěl do ringu hodit ručník. Začali jsme v neděli velice dobře a náš vůz se choval vyváženě na všech rychlostních zkouškách,“ řekl Loeb.

Dani Sordó k tomu přidal nejrychlejší čas na RZ 27 a dokázal, jak rychlí je Španěl v Austrálii. „Trochu jsem ale ztratil, protože jsem jel natvrdo a auto se mi trochu přetočilo. Náš cíl je jasný – pokusit se dojet Mikko Hirvonena, ale vymazat čtyři sekundy nebude snadné. On jede velice dobře a my musíme myslet na to, abychom neprohospodařili body potřebné pro hodnocení Citroënu v Poháru konstruktérů,“ uvedl Sordó.

Nedělní odpolední etapu držel Loeb dál náskok a dvěma nejrychlejšími časy završil svou víkendovou práci. Jeho umění sledovali i diváci v živém přímém přenosu. V cíli Loeb neskrýval své nadšení. „Vítězství je vždycky krásné, ale tohle má zvláštní příchuť. Vždyť je naše první od dubna. Tato rally byla dlouhá a tvrdá. Nové rychlostní zkoušky a rychlost našich soupeřů nás držely v napětí od startu až do cíle. Tenhle výsledek je obzvlášť důležitý z hlediska vývoje mistrovství světa. Vždyť nás přiblížil na jediný bod a do vedení bychom se chtěli znovu vrátit ve Španělsku.“

Minutová penalizace

Po sečtení závěrečných výsledků obdrželi sportovní komisaři Rally Austrálie zprávu od technického delegáta FIA, která pojednávala o nesouladu předního stabilizátoru u vozu číslo 1 Citroën C4 s homologací WRC. Po slyšení zástupců Citroënu Racing, kteří uvedli, že všechny tovární vozy byly vybaveny touto součástí, sportovní komisaři pak udělili jednominutovou penalizaci posádkám Loeb – Elena, Sordó – Martí a Ogier – Ingrassia.

Ředitel Citroën Racing Olivier Quesnel: „Přijímáme rozhodnutí, fotografie dílu na homologačním formuláři nesouhlasí s tím, který jsme na autu použili. V žádném případě to ale nemělo vliv na výkon ani spolehlivost auta. Stalo se to jednoduše administrativní chybou, a určitě jsme nechtěli podvádět. Rád bych se za celý tým omluvil Sébastienu Loebovi a Danielu Elenovi, kteří vybojovali tak nádherné vítězství tento víkend.“

Sébastien Loeb: „Jsem zklamaný, ale musím rozhodnutí přijmout. Místo, abych byl bod za Mikko Hirvonenem, jsem o pět za ním. Je to samozřejmě komplikace na cestě za naším šestým titulem, ale nic to nemění na naší touze vyhrát ve Španělsku.“

Austrálie ve výsledcích

Nejrychlejší časy:

  • 1. den – RZ 1 a 2 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 3 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 4 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 5 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 6 : zrušena – RZ 7 a 8 : Latvala – RZ 9 : Ogier – RZ 10 : Latvala – RZ 11 : zrušena – RZ 12 a 13 : Latvala – RZ 14 a 15 : Ogier.
  • 2.den – RZ 16 : Hirvonen – RZ 17 a 18 : Loeb – RZ 19 : Hirvonen – RZ 20 až 22 : Loeb – RZ 23 : Sordo – RZ 24 a 25 : Ogier.
  • 3. den – RZ 26 : Loeb – RZ 27 : Sordo – RZ 28 : Hirvonen – RZ 29 : Latvala – RZ 30 a 31 : Loeb – RZ 32 : Sordo – RZ 33 : Loeb – RZ 34 : Latvala a Ogier – RZ 35 : Hirvonen.

Nejlepší časy celkem:

Loeb, 9 – Ogier a Latvala, 8 – Hirvonen, 5 – Sordo, 4.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1 až 3 : Ogier – RZ 4 až 20 : Latvala – RZ 21 až 22 : Loeb – RZ 23 až 24 : Hirvonen –
  • RZ 25 : Sordo – RZ 26 až 35 : Loeb.

Konečné pořadí po penalizaci posádek Citroën Racing:

  • 1.Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) 2h53’06’’5
  • 2.Loeb/Elena (Citroën C4)+47’’5
  • 3.Sordo/Marti (Citroën C4) +1’04’’6
  • 4.Latvala/Antilla (Ford Focus) +1’52’’0
  • 5.Ogier/Ingrassia (Citroën C4) + 2’23’’3
  • 6.Wilson/Martin (Ford Focus) +5’26’’3
  • 7.H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) +7’17’’8
  • 8.Villagra/Perez Companc (Ford Focus) +7’39’’4

Mistrovství světa WRC – pořadí pilotů:

  • 1.Mikko Hirvonen – 78 bodů
  • 2.Sébastien Loeb – 73
  • 3.Dani Sordo – 50
  • 4.Jari-Matti Latvala – 36
  • 5.Henning Solberg – 29
  • 6.Petter Solberg – 25
  • 7.Matthew Wilson – 23
  • 8.Sébastien Ogier – 20

Mistrovství světa WRC – Pohár konstruktérů:

  • 1.Citroën Total WRT – 133
  • 2.BP Ford Abu Dhabi – 120
  • 3.Stobart Ford – 69
  • 4.Citroën Junior Team – 37

Příští rally se uskuteční ve Španělsku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...