SEAT si drží vedoucí pozici v šampionátu WTCC i po dvou víkendových závodech na německém okruhu v Oscherslebenu.
Díky dvěma místům na stupních vítězů, které získal Rydell a díky třetímu místu Tarquiniho ve druhém závodě vede SEAT Sport i nadále průběžné pořadí poháru konstruktérů.
Gabriele Tarquini je novým lídrem pořadí jezdců.
Odstup mezi všemi, kteří bojují o titul, je velmi malý, což je přesně to, co vedení týmu SEAT Sport očekávalo před závody v Oscherslebenu. Místní okruh je pro vozy SEAT jedním z nejtěžších. BMW má jen dvoubodovou ztrátu v poháru konstruktérů a Tarquini má stejný náskok v pořadí jezdců před Augusto Farfusem. Yvan Muller je třetí po tom, co se musel vzdát několika bodů kvůli nehodě v prvním závodě.
Gabriele Tarquini se po startu z pole position ujal vedení prvního závodu, následován Rickardem Rydellem. Po tom, co je oba předjel Andy Priaulx, dokázali udržet svá přední místa až do cíle a připsat si tak cenné body. Jejich týmoví kolegové tolik štěstí neměli. Jordi Gené a Tiago Monteiro byli účastníky nehody v první zatáčce, Yvan Muller musel v polovině závodu odstoupit po kontaktu s Augusto Farfusem.
Ve druhém závodě předvedl Gabriele Tarquini mimořádný výkon, když svůj SEAT León TDI dokázal přivést z osmého na třetí místo v cíli. Přineslo mu to nejen druhé umístění na stupních vítězů, ale také vedení průběžného pořadí jezdců.
Yvan Muller měl také vynikající závod, když se probojoval z týlu startovního pole na sedmé místo a dokázal získat body, které mohou v závěru sezóny rozhodovat.
Jordi Gené musel odstoupit krátce po startu, zatímco Rickard Rydell neměl vůbec povedený start. Tiago Monteiro měl dobrý závod, ale v posledním kole se dostal do kolize s jiným jezdcem.
Výsledky, kterých dosáhly vozy značky SEAT, stojí za povšimnutí také proto, že změny nařízené organizátory šampionátu snížily konkurenceschopnost Leonů TDI ve srovnání s počátkem letošní sezóny. Za těchto podmínek je souboj s nejlepšími soupeři zvláště obtížný, jak ostatně připustil i nejlepší z jezdců SEATu, Gabriele Tarquini: „Jsem trochu frustrovaný, protože i když jsme dobří v trénincích a startujeme z pole position, nejsme schopni konkurovat našim soupeřům. FIA snížila výkony našich vozů a s tím momentálně nic neuděláme. To je zkrátka aktuální stav. I když jsem šťastný z průběžné vedoucí pozice, vím, že závod v Imole bude mnohem těžší než loni.“
Víkend v Oscherslebenu skvěle okořenil také další díl seriálu SEAT Leon Eurocup. V závodech, mnoha experty považovanými za dosud nejlepší v sezoně, si výborně vedli i čeští jezdci Petr Fulín, který v první podniku dojel na medailovém třetím místě a Michal Matějovský, jenž ukončil druhý závod na výborné sedmé pozici.
Průběžné pořadí jezdců po 18 závodech WTCC
- 1. Gabriele TARQUINI (SEAT León TDI) – 91 b.
- 2. Augusto FARFUS (BMW 320si) – 89 b.
- 3. Yvan MULLER (SEAT León TDI) – 84 b.
- 4. Andy PRIAULX (BMW 320si) – 66 b.
- 5. Rickard RYDELL (SEAT León TDI) – 61 b.
- 6. Jörg MÜLLER (BMW 320si) – 58 b.
Průběžné pořadí poháru konstruktérů po 18 závodech WTCC
- 1. SEAT – 235 b.
- 2. BMW – 233 b.
- 3. CHEVROLET – 161 b.
- 4. LADA – 67 b.
Příští kolo šampionátu WTCC se uskuteční na okruhu v Imole 19. a 20. září 2009.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií