Zaručuje komfort a bezpečnost všem pasažérům.
V oblasti ochrany dospělých, dětí i chodců dosáhla C3 hodnocení 5 hvězdiček, čímž se zařadila mezi nejúspěšnější ve svém segmentu. V oblasti aktivní bezpečnosti dosáhla hodnocení 4 hvězdiček: pro vůz, který je postavený na osvědčené platformě a má zesílenou konstrukci, se značka rozhodla nabízet elektronický stabilizační systém ESP buď sériově nebo za příplatek v závislosti na zemi prodeje, aby byla obchodní nabídka atraktivní.
Nová C3 tedy potvrzuje svou roli nejoblíbenějšího domácího vozu a nejpoužívanějšího auta firemních vozových parků.
Vyrovnané dynamické chování
Nová C3 nabízí především jízdní vlastnosti dokonale přizpůsobené definici vozu a charakteru značky. Priorita je kladena na aktivní bezpečnost, velmi se vylepšilo řízení a přitom byla zachována nejvyšší úroveň komfortu.
Přední náprava nové C3 je typu pseudo-McPherson, zadní náprava je vybavena deformovatelnou příčkou, vůz je opatřen posilovačem řízení s proměnlivým účinkem, což jsou osvědčená řešení, která dokonale odpovídají vlastnostem vozu. Jejich součinností je zaručena vysoká úroveň kontaktu s vozovkou. Pro novou C3 je charakteristické i omezený příčný náklon a rychlé reakce, především při vyhýbání a náhlých změnách směru jízdy nebo v kritických situacích. Řidič jasně cítí, jak snadno se vůz řídí a ovládá.
K aktivní bezpečnosti nové C3 přispívají i sériově montované vzduchem chlazené kotoučové brzdy na přední nápravě a ABS spojené s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBD) a brzdovým asistentem pro kritické situace (EBA). K dokonalým jízdním vlastnostem přispívá i elektronický stabilizační systém ESP, který je sériově nebo za příplatek k dispozici u všech verzí výbavy.
Speciálně zesílená struktura
Pro koupi nové C3 hovoří vedle jízdních vlastností i úroveň pasivní bezpečnosti. Její karosérie byla dokonale přizpůsobena, aby mohla:
- na maximum zpevnit kabinu, a zabránilo se tak vniknutí předmětů nebo částí vozu zvenčí a nedocházelo k velké deformaci „buňky pro přežití“;
- umožnit postupnou deformaci „neobytných“ zón. Přední blok s kontrolovanou deformací tak pohltí maximum energie místo posádky vozu.
Několik příkladů:
- Přední část s horním nosníkem z ultra vysokopevnostní oceli UHLE (ultra haute limite élastique) a tlumiče z vysokopevnostní oceli (haute limite élastique). Zesílené prvky karoserie umožňují stabilizovat chování přední části, a zvyšují tak množství energie pohlcené pomocí deformace této přední části.
- Zadní dveře byly také posíleny, aby se zajistila větší pevnost celku: vyztužení předních a prostředních sloupků pomocí dveřních výztuh, zkosené hrany zadních výztuh vlysů…
- Zadní část nové C3 byla zesílena pomocí ocelového nosníku a tlumičů.
Aktivní zádržné systémy
Všichni cestující mají v nové C3 k dispozici účinné zádržné systémy. Pokud jde o řidiče, nová C4 je sériově vybavena čelním a bočním airbagem. Pro ochranu kotníků a holenních kostí, ale i pro optimalizaci účinnosti čelního airbagu je sloupek řízení nové C3 zatažitelný.
Sedadlo spolujezdce vpředu je rovněž vybaveno čelním airbagem, který lze vypnout v případě, že se na předním sedadle převáží dětská sedačka, a dále bočním airbagem. Pro úplnou bezpečnost se v nové C3 počínaje druhou úrovní výbavy nacházejí 2 airbagy zabudované do stropu.
Všech 5 míst nové C3 je opatřeno bezpečnostními pásy s navíječi a 3 body uchycení, které u sedadel vpředu doplňují omezovače přítlaku. Pro lepší zadržení horní části těla ihned po zjištění nárazu jsou přední bezpečnostní pásy rovněž vybaveny pyrotechnickými předpínači s navíječem. Obě boční zadní sedadla jsou u všech verzí sériově vybavena upevněním typu Isofix.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.