Zaručuje komfort a bezpečnost všem pasažérům.
V oblasti ochrany dospělých, dětí i chodců dosáhla C3 hodnocení 5 hvězdiček, čímž se zařadila mezi nejúspěšnější ve svém segmentu. V oblasti aktivní bezpečnosti dosáhla hodnocení 4 hvězdiček: pro vůz, který je postavený na osvědčené platformě a má zesílenou konstrukci, se značka rozhodla nabízet elektronický stabilizační systém ESP buď sériově nebo za příplatek v závislosti na zemi prodeje, aby byla obchodní nabídka atraktivní.
Nová C3 tedy potvrzuje svou roli nejoblíbenějšího domácího vozu a nejpoužívanějšího auta firemních vozových parků.
Vyrovnané dynamické chování
Nová C3 nabízí především jízdní vlastnosti dokonale přizpůsobené definici vozu a charakteru značky. Priorita je kladena na aktivní bezpečnost, velmi se vylepšilo řízení a přitom byla zachována nejvyšší úroveň komfortu.
Přední náprava nové C3 je typu pseudo-McPherson, zadní náprava je vybavena deformovatelnou příčkou, vůz je opatřen posilovačem řízení s proměnlivým účinkem, což jsou osvědčená řešení, která dokonale odpovídají vlastnostem vozu. Jejich součinností je zaručena vysoká úroveň kontaktu s vozovkou. Pro novou C3 je charakteristické i omezený příčný náklon a rychlé reakce, především při vyhýbání a náhlých změnách směru jízdy nebo v kritických situacích. Řidič jasně cítí, jak snadno se vůz řídí a ovládá.
K aktivní bezpečnosti nové C3 přispívají i sériově montované vzduchem chlazené kotoučové brzdy na přední nápravě a ABS spojené s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBD) a brzdovým asistentem pro kritické situace (EBA). K dokonalým jízdním vlastnostem přispívá i elektronický stabilizační systém ESP, který je sériově nebo za příplatek k dispozici u všech verzí výbavy.
Speciálně zesílená struktura
Pro koupi nové C3 hovoří vedle jízdních vlastností i úroveň pasivní bezpečnosti. Její karosérie byla dokonale přizpůsobena, aby mohla:
- na maximum zpevnit kabinu, a zabránilo se tak vniknutí předmětů nebo částí vozu zvenčí a nedocházelo k velké deformaci „buňky pro přežití“;
- umožnit postupnou deformaci „neobytných“ zón. Přední blok s kontrolovanou deformací tak pohltí maximum energie místo posádky vozu.
Několik příkladů:
- Přední část s horním nosníkem z ultra vysokopevnostní oceli UHLE (ultra haute limite élastique) a tlumiče z vysokopevnostní oceli (haute limite élastique). Zesílené prvky karoserie umožňují stabilizovat chování přední části, a zvyšují tak množství energie pohlcené pomocí deformace této přední části.
- Zadní dveře byly také posíleny, aby se zajistila větší pevnost celku: vyztužení předních a prostředních sloupků pomocí dveřních výztuh, zkosené hrany zadních výztuh vlysů…
- Zadní část nové C3 byla zesílena pomocí ocelového nosníku a tlumičů.
Aktivní zádržné systémy
Všichni cestující mají v nové C3 k dispozici účinné zádržné systémy. Pokud jde o řidiče, nová C4 je sériově vybavena čelním a bočním airbagem. Pro ochranu kotníků a holenních kostí, ale i pro optimalizaci účinnosti čelního airbagu je sloupek řízení nové C3 zatažitelný.
Sedadlo spolujezdce vpředu je rovněž vybaveno čelním airbagem, který lze vypnout v případě, že se na předním sedadle převáží dětská sedačka, a dále bočním airbagem. Pro úplnou bezpečnost se v nové C3 počínaje druhou úrovní výbavy nacházejí 2 airbagy zabudované do stropu.
Všech 5 míst nové C3 je opatřeno bezpečnostními pásy s navíječi a 3 body uchycení, které u sedadel vpředu doplňují omezovače přítlaku. Pro lepší zadržení horní části těla ihned po zjištění nárazu jsou přední bezpečnostní pásy rovněž vybaveny pyrotechnickými předpínači s navíječem. Obě boční zadní sedadla jsou u všech verzí sériově vybavena upevněním typu Isofix.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií