Pololetní vývoj OV + LUV (1. pololetí 2008 ( 2.pol. 2009)
- Evropa 30 zemí: + 0,2 procentního bodu podílu na trhu (6,3 % ( 6 ,5 %)
- Západní Evropa: + 0,1 procentního bodu podílu na trhu (6,5 % ( 6,6 %)
- Střední a východní Evropa: – 0,2 procentního bodu podílu na trhu (4,5% ( 4,3 %)
- Rusko: + 0,6 procentního bodu podílu na trhu (0,3 % ( 0,9 %)
- Latinská Amerika: stabilita podílu na trhu (2,1 % ( 2,1 %)
- Čína: nárůst dodávek o 11,4 %
Dominantní postavení v Evropě
U kompaktních MPV, kde bylo za půl roku prodáno 71 000 vozů C4 Picasso (pěti a sedmimístných), Mezi vozy s emisemi maximálně 110 g CO2/km, konkrétně díky C1.
Úspěch nových výrobků
Uvedení vozu CITROËN C3 Picasso na trh je úspěšné, za pouhé tři a půl měsíce bylo realizováno 36 000 prodejů, CITROËN C5 pokračuje v trendu nastoupeném v roce 2008, s více než 44 000 kusy prodanými po celém světě, s vozy CITROËN Nemo a Berlingo, které byly oba uvedeny na trh v loňském roce, CITROËN potvrzuje statut referenční značky na trhu s užitkovými vozy, v západní Evropě získal 1,7 procentního bodu podílu na trhu (10,2 % ( 11,9 %).
Obchodní výsledky
V 30 evropských zemích dosahuje v 1. pololetí podíl Citroënu na trhu s OV+LUV 6,5 %, což představuje nárůst o 0,2 %, na trhu, který propadnul o 14,4 %. Výsledek je viditelný především ve 2. čtvrtletí, kdy značka dosáhla 6,5 % podílu na trhu.
V západní Evropě (18 zemí), jejíž trh je v silné recesi (-12,8 %), se podíl OV+LUV značky CITROËN zvýšil o 0,1 procentního bodu a dosahuje 6,6 %.
Francie: rekordní první pololetí
CITROËN realizoval za šest prvních měsíců rekordní pololetí jak z hlediska objemu, tak podílu na trhu. Značka totiž již 30 let nedosáhla 15,9 % podílu na trhu. Na trhu, který poklesl o 4,1 %, je CITROËN jedinou francouzskou značkou, která v prvním pololetí dosáhla růstu (+ 6 %), a to zejména díky úspěchu nejnovějších modelů C3 Picasso, C5, C4 Picasso a Berlingo / Nemo.
Německo: historický výsledek
Na trhu s OV, pro který je charakteristická silná poptávka, a na trhu s LUV v silné recesi dosáhl CITROËN nejlepšího výsledku v historii, kdy v prvním pololetí roku 2009 činila penetrace OV+LUV 2,8 %, oproti 2,6 % za stejné období roku 2008. Značka zvýšila s 59 000 nově registrovanými auty svůj prodej o 31 %, a to na trhu, který zaregistroval růst o 22 %. Za úspěchem stojí především výsledek LUV, kde značka získala + 1 procentní bod na trhu, a dobré výsledky vozů C4, C3 Picasso a Berlingo. V červnu značka dosáhla poprvé ve své historii 3 % podílu na trhu s OV+LUV.
Španělsko: čtvrtý rok na předním místě
Na trhu, který zaznamenal pokles o 39,8 %, vzrostl podíl značky CITROËN na trhu o 0,2 % a dosahuje již 10,2 %. CITROËN vykazuje dobré výsledky v oblasti užitkových vozů, kde má na trhu vůdčí postavení, a úspěch mu přinesly i vozy C5 a jednoprostorové vozy C3 a C4 Picasso. U modelu C5 se zvýšil podíl na trhu v tomto segmentu o 0,7 % v porovnání s rokem 2008 a model C4 Picasso zůstal na prvním místě mezi kompaktními MPV.
Velká Británie: odolnost na oslabeném trhu, výkonnost LUV
V situaci, kdy trh v 1. pololetí poklesl o 28,1 %, CITROËN odolal, zejména ve druhém pololetí si v oblasti OV zachoval dobrou reakceschopnost po oznámení o vyplácení šrotovného a úspěch zaznamenalo i uvedení vozu C3 Picasso. V oblasti LUV se zvýšila penetrace značky o 0,3 procentního bodu. Podíl značky na trhu v oblasti OV + LUV je dnes 3,8 %.
Itálie: vynikající stabilita u OV i LUV
Na trhu, který zaznamenal pokles o 12,3 %, CITROËN odolává a dosahuje v polovině roku penetrace 5,1 %. Značka si zachovává své 5. místo na trhu s OV, uvedení vozu C3 Picasso bylo úspěšné. CITROËN potvrzuje i své 4. místo na trhu s LUV, kdy se podíl na trhu v 1. pololetí zvýšil o +1,8 %.
Ostatní země západní Evropy: výborné výsledky, především u užitkových vozů
V Belgii a Lucembursku se podíl značky na trhu zvýšil (10 % ( 10,3 %), především díky dobrým výsledkům u LUV (14,7 % (15,5 %), úspěchu C4 Picasso, C5 a úspěšnému uvedení vozu C3 Picasso.
V Nizozemsku CITROËN získal 0,4 procentního bodu podílu na trhu s OV (4,9 ( 5,3 %), kde je na prvním místě C4 Picasso, a 0,3 procentního bodu podílu na trhu s LUV (5,4 (5,7 %), kde Berlingo obsadilo ve svém segmentu 2. místo.
V Portugalsku i Švýcarsku je značka lídrem na trhu s UV, přičemž v Portugalsku dosáhla 15,4 % a ve Švýcarsku 11,3 % podílu na trhu.
V Rakousku dosáhl CITROËN historického podílu na trhu s LUV (7 %) a pokud jde o OV, CITROËN převzal postavení v čele na trhu s kompaktními MPV.
V zemích střední a východní Evropy, kde trh s OV+LUV poklesl o 31,1 %, si CITROËN svůj podíl na trhu zachovává (4,5 % ( 4,3 %). Ve Slovinsku značku svůj podíl na trhu s OV+LUV zvýšila o 0,4 %, v Rumunsku o 0,5 %. V Bulharsku CITROËN zvýšil svůj podíl na trhu o 3,7 procentního bodu.
V Rusku, kde pobočka funguje druhý rok, zvýšila značka svůj podíl na trhu o 0,6 %. Na trhu ve výrazném poklesu je CITROËN jedinou značkou, která zvýšila objem prodejů: v prvním pololetí + 38,9 %. V čele prodejů značky je stále CITROËN C4.
V Latinské Americe, kde se dobré situaci na brazilském trhu nedaří vynahradit krizi argentinského trhu, CITROËN odolává. Díky úspěchu místně prodávaných vozů – C3, C4 notchback a Berlingo -, si značka zachovává svůj podíl na trhu ve výši 2,1 %. CITROËN získal za prvních šest měsíců na argentinském trhu 0,2 procentního bodu a v červnu dosáhl rekordních prodejů v Brazílii.
V Číně CITROËN své dodávky v porovnání se stejným obdobím roku 2008 zvýšil o 11,4 %. Po prvním stabilním čtvrtletí zrealizovala značka velmi dobré čtvrtletí díky výborným výsledkům vozů C Elysée a C-Quatre. Připomenout je nutné rovněž úspěch nejnovějších modelů: C- Quatre hatchback a C-Quatre notchback, C Elysée hatchback a Grand C4 Picasso.
CITROËN dnes znamená…
Úspěšné produkty
Model C3 Picasso dosáhl za první měsíce, co je na trhu, jasného úspěchu a přesáhl 36 000 prodejů. Jde o slibný výsledek, který ilustruje úspěch rodiny vozů Picasso. C4 Picasso (pěti a sedmimístný model) zůstává lídrem v segmentu s kompaktními MPV v západní Evropě.
C5, uvedená na trh v roce 2008, překračuje s 44 000 prodanými kusy cíl stanovený pro celosvětové prodeje, obdivuhodných výsledků dosahuje především ve Francii (v tomto segmentu je víc než pětina vozů značky CITROËN), ve Španělsku a ve Velké Británii, jak u soukromých, tak u firemních zákazníků. Vůz C5 je s 5 % segmentu nejúspěšnějším francouzským sedanem v 18 členné západní Evropě. Stal se rovněž novou referencí pokud jde o spokojenost zákazníků. Svědčí o tom řada cen, kterých dosáhl: nejlepší dovážený vůz ve svém segmentu v Německu, auto roku ve Španělsku, nejlepší dovážený vůz v Japonsku…
Pokud jde o užitkové vozy, CITROËN nabízí nyní s vozy Berlingo a Nemo, které byly oba uvedeny na trh v roce 2008, modelovou řadu, kterou tvoří pět vozů. S touto moderní, bohatou a na trhu nejnovější modelovou řadou zůstává značce CITROËN vzorové místo:
- každý osmý prodaný LUV v Evropě je značky CITROËN
- téměř každý pátý prodaný CITROËN je LUV.
Technologie ve službách životního prostředí
CITROËN jako první nabízel u svých vozů C2 a C3 zařízení Stop&Start a je průkopníkem u filtru pevných částic. Pro zákazníky je tak zárukou celkové ekologické a hospodárné výkonnosti.
Značka je evropským lídrem z hlediska pilotovaných převodovek, které umožňují snížit spotřebu paliva až o 5 %.
S vozem CITROËN C1, jehož emise dosahují pouhých 106 g CO2 / km, nabízí CITROËN nejekologičtější a nejúspornější vůz a zabírá 23 % segmentu vozů s emisemi max.110 g CO2 / km.
30 % vozů, které CITROËN prodá, mají emise 120g CO2 / km nebo méně!
Nejvyšší úroveň kvality výrobku
Další velkou předností značky je kvalita výrobků, která je dnes na té nejlepší úrovni. V posledním žebříčku ADAC (německý automobilový klub) je například CITROËN a jeho vozy C4 Picasso a Xsara Picasso na prvním místě z pohledu spolehlivosti kompaktních MPV. Výsledek potvrzuje i anketa mezi zákazníky ve Velké Británii, kterou provedl JD POWER, z níž vyšel vůz C4 Picasso jako nejlepší MPV na trhu.
2009, přednosti, díky nimž můžeme čelit druhé polovině roku
CITROËN má výrazné přednosti, které mu umožní čelit výzvám následujících měsíců: nové výrobky a silnou dynamiku značky. CITROËN totiž v roce 2009 píše novou stránku své historie, o čemž svědčí především změna identity (logo, podpis, prodejny …).
Nová C3. Tento vůz, který se začne prodávat v průběhu posledního čtvrtletí, má všechny důvody k tomu, aby pokračoval v úspěšném tažení současné C3, jíž se prodalo již více než 2 miliony kusů. Mezi její přednosti patří kvalita, odpovídající vynikající úrovni, kterou si jako cíl stanovila skupina PSA Peugeot CITROËN.
Řada DS. CITROËN rozšiřuje nabídku o doplňkovou produktovou řadu ke své hlavní modelové řadě: řadu, obsahující výrazné, osobitější vozy. S řadou DS nabízí CITROËN výrobky určené pro zákazníky, kteří hledají osobitost, architekturu, styl, vzrušení a vytříbenost. Novou řadu zahajuje model CITROËN DS3, který bude představen ve Frankfurtu.
Obchodní strategie, která spočívá v útoku zaměřeném dvojím směrem – na podniky a na ojeté vozy.
Na trhu s firemními auty je cílem značky na jedné straně zdvojnásobit podíl na trhu s firemními OV a na druhé straně trvale obsadit místo mezi 3 nejlepšími značkami na trhu s UV. Za tímto účelem otvírá CITROËN 500 obchodních center po celé Evropě.
U ojetých vozů představuje značka mezinárodní označení CITROËN Select. Bude posílena vnitřní organizace zaměřená na rozvoj kapacit remarketingu OV zejména s cílem posílit zbytkové hodnoty značky.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií