Citroen na Rally Itálie – Sardinie (21. – 24. 5. 2009) s problémy

Vítězná šňůra Citroën Total Rally Teamu skončila na Sardinii, kde Sébastien Loeb a Daniel Elena dojeli na 4. místě.

Tento výsledek znamená, že pětinásobní mistři světa nezakončí první polovinu letošního ročníku mistrovství světa s plným počtem vítězství, nicméně i nadále jsou na čele průběžného pořadí šampionátu 2009, stejně jako Citroën prodlužující vedení v Poháru konstruktérů.

Závěr v prachu

Poslední etapa středomořské rally měřila 80 km v pěti rychlostních zkouškách a rozhodně nebyla žádnou procházkou. Sébastien vstupoval do poslední etapy se ztrátou na vedoucí jezdce, ale s odhodláním dojet do cíle a získat cenné body. Hned po startu si Loeb stěžoval na hustou clonu, kterou vytváří prach, a tudíž i na špatnou viditelnost. „Prach ani neměl čas se usadit, visel ve vzduchu díky ranní vlhkosti. Nemohl jsem nic vidět. Bylo to dost nebezpečné a byla místa, kde jsem byl v mrtvém bodě.“

Po prohloubení ztráty o další hrstku sekund na rychlostní zkoušce Sorilis, francouzský jezdec dojel do servisního parku v Olbii na 4. místě a stále s vidinou útoku na stupně vítězů.

Penalizace pro Loeba

Dani Sordo měl v sobotu potíže s turbem, takže se soustředil na svůj cíl – získat body pro Pohár konstruktérů. Nakonec ale i on musel zpomalit pro stejné problémy. „Propadli jsme se o nějakých 20 minut. Musel jsem zastavit a nechat projet další auta, tudíž pak jsem pokračoval v jejich prachu. Pořád jsme ale ve hře, a to je hlavní. Musíme dojet do cíle,“ hlásil Sordo v průběhu nedělní etapy.

Po absolvování servisu měly posádky ještě rychlostní zkoušku Arzachena na to, aby si své postavení vylepšily. Tentokrát Loeb s Elenou zajeli nejrychlejší čas na finálové rychlostní zkoušce. Francouzsko – monacká posádka zakončila rally na 3. místě, ale inkasovala dvouminutovou penalizaci, která ji odsunula o příčku níže.

„Rozhodčí totiž potrestali Loeba za předčasné rozepnutí bezpečnostních pásů ještě před úplným zastavením vozu. To bylo v 11. rychlostní zkoušce, na které musel Loeb měnit kolo,“ vysvětluje Olivier Quesnel, ředitel stáje Citroën. „Oba se hájili tím, že jejich jednání nebylo nebezpečné, protože už jeli pomalu. Rozhodnutí komise jsme přijali.“

Pokusit se vyhrát v Řecku

Sébastienovy myšlenky už se od Sardinie ubírají k budoucnosti. „Jsem zklamaný, že naše vítězná šňůra skončila. Ale jednoho dne se to muselo stát. Přinejmenším to umlčí lidi, kteří hovořili o možnosti získat Grand Slam této sezony, což bylo něco, na co jsem sám nemyslel. Naše víkendové problémy nejsou nic, co by mělo ovlivnit průběh celého mistrovství a co by bylo v šampionátu neobvyklé. Musíme pokračovat v práci a pokusit se naše soupeře porazit v Řecku.“

Vzhledem k tomu, že počet náhradních turbodmychadel použitelných pro Sardinii a Řecko je omezený, rozhodli technici o přepnutí motoru C4 Dani Sorda a Marc Martího do standardního módu, nicméně Španělé byli spokojení, že dojeli do cíle. „Náš motor ztrácel rapidně výkon a stejně upadala i naše nálada. Důležité je, že jsme dojeli do cíle. Podařilo se nám to a získali jsme dva body pro Citroën do Poháru konstruktérů.“

Nejlepší časy:

  • 1. etapa – RZ 1 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 3 a 4 : Latvala – RZ 5 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 6 : Latvala.
  • 2. etapa – RZ 7 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 8 a 9 : Loeb – RZ 10 : Hirvonen – RZ 11 : Petter Solberg (Citroën Xsara) – RZ 12 : Loeb.
  • 3. etapa – RZ 13 a 14 : Latvala – RZ 15 a 16 : Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 17 : Loeb.

Nejlepší časy celkem:

  • Latvala, 6 – Loeb, 5 – Hirvonen a H. Solberg, 2 – Sordo a P. Solberg, 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1 až 17 : Latvala.

Konečné pořadí na Rally Sardinie:

  • 1. Latvala/Antilla (Ford Focus) 4:00:55,7 hod.
  • 2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) +29,4 s
  • 3. P. Solberg /Mills (Citroën Xsara) +1:57,6 min.
  • 4. Loeb/Elena (Citroën C4) +3:43,7
  • 5. Novikov/Moscatt (Citroën C4) +5:11,8
  • 6. Wilson/Martin (Ford Focus) +7:29,3
  • 7. Ostberg/Engan (Subaru Impreza) +13:20,6
  • 8. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) +13:21,2
  • 9. Al Attiyah/Bernacchini (Subaru Impreza) +19:43,7
  • 10. Sandell/Axelsson (Škoda Fabia) +19:45,2
  • 23. Sordo /Marti (Citroën C4) +41:10,0

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:

1. Sébastien Loeb 55, 2. Mikko Hirvonen 38, 3. Dani Sordo 31, 4. Henning Solberg 21, 5. Petter Solberg 20, 6. Jari-Matti Latvala 19, 7. Matthew Wilson 15, 8. Federico Villagra 9, 9. Sébastien Ogier 5, 10. Mads Ostberg 5, 11. Chris Atkinson 4, 12. Evgeny Novikov 4, 13. Conrad Rautenbach 3, 14. Khalid Al Qassimi 3, 15. Nasser Al Attiyah 1, 16. Urmo Aava 1.

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:

1. Citroën Total WRT 90, 2. BP Ford Abu Dhabi 61, 3. Stobart VK M-Sport 44, 4. Citroën Junior Team 18, 5. Munchi’s Ford 12.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...