V absolutní klasifikaci obsadili Martin Prokop s Janem Tománkem třinácté místo.
Posádka Czech National Teamu začala naplňovat své potenciální ambice na vítězství hned v úvodu závodu. Po druhé rychlostní zkoušce se dostala do čela, kromě prvního testu (Bettega) nenašla na tratích prvního dne v juniorské konkurenci přemožitele. Proti téměř čtyřicetisekundovému náskoku se však postavila technika. Problémy s elektrikou znamenaly 1,5 minutovou penalizaci.
„Přestal dobíjet alternátor a nás čekal ještě šedesátikilometrový přejezd do servisu. Něco podobného jsem nezažil. Dělali jsme maximum možného, abychom vůbec nějak dojeli, z čehož vyplynul i ten pozdní příjezd do časové kontroly a výrazná časová ztráta. Tím se také rozplynul náš dosavadní náskok, který byl pro mě do značné míry překvapením. S Kosciuszkem jsme vždy jezdili vyrovnaně, v sekundách, tady jsme byli o třídu před ním. I když na druhou stranu naše úsilí a nasazení těm časům odpovídalo. Tak rychle jsem opravdu s citroënem nikdy nejel,“ uvedl Martin Prokop.
Prokop s Tománkem však bojovali dál, nového lídra Kosciuszka měli na dohled. Navrch měli opět i v počtu nejrychlejších časů, ale i tentokrát sehráli svou roli drobné penalizace. Česká dvojice figurovala po druhé etapě na druhém místě.
„Problémy s dobíjením bohužel nebraly konce. Před jednou zkouškou jsme problém nedokázali vyřešit, což znamenalo desetisekundovou ztrátu, dalších dvacet vteřin jsme ztratili, když jsme měnili alternátor na přejezdu. To určitě není žádná jednoduchá věc, ale zvládli jsme to. Auto navíc opět fungovalo výtečně, což se projevilo na časech v rychlostních zkouškách. Bohužel kvůli propadu jsme startovali do vložky za Sousou a v prachu za ním jsme určitě něco ztratili, to samé platilo i pro třetí sobotní test, kdy nás před sebe nechtěl pustit Bettega. Ale tentokrát jsme s protestem na úpravu času neuspěli,“ popsal průběh druhého dne jihlavský pilot. „Navíc v poslední zkoušce jsme měli obrovské štěstí. Na mezičasech jsme již vedli o téměř půlminuty, ale trefili jsme na předek strom. Naštěstí to šlo na nosník a nikoli do motorového prostoru, štěstí bylo i to, že jsme z místa dokázali vycouvat. Určitě to byla velká rána,“ dodal Prokop.
Před poslední etapou, která obsahovala pět rychlostních zkoušek, ztráceli Prokop s Tománkem na vedoucího Kosciuszka 16.6 sekundy, ale fantastický čas hned na úvodní ranní zkoušce mnohé napověděl. Po RZ14 se dostali do čela, ale polský rival se ještě nevzdával. Prohru se snažil odvrátit na předposlední zkoušce, ale výtečný výkon české dvojice na závěrečném testu nepřipustil žádnou změnu na čele juniorského hodnocení.
„Čekalo nás ještě devadesát kilometrů, takže jsem si věřil, že je reálné zvítězit. Obavy jsem měl pouze z jedné zkoušky, kde nás také Kosciuszko porazil, a tak jsme se museli spoléhat na ty ostatní.
Sardinie byla extrémně těžký závod, kde každý z týmu odvedl fantastický výkon. Ani v jediný moment jsme nepodlehli situaci, nevzdali to, bojovali jsme až do konce. Prostě jsme šli za naším cílem, čímž bylo vítězství. A to se nám nakonec podařilo,“ uzavřel Martin Prokop.
Rally d´Italia Sardegna – JWRC (17 RZ):
- 1. Prokop (Citroën C2 S1600) 4:23:40.6
- 2. Kosciuszko (Suzuki Swift S1600) + 13.2
- 3. Burkart (Suzuki Swift S1600) + 8:14.8
- 4. Bonato (Suzuki Swift S1600) + 11:04.5
- 5. Bettega (Renault Clio R3) + 11:59.5
- 6. Weijs (Citroën C2 S1600) + 13:33.5
- 7. Bertolotti (Suzuki Swift S1600) + 49:22.4
Stav JWRC po Italské rally (5/8):
- 1. Kosciuszko 36 (4 starty)
- 2. Burkart 30 (4)
- 3. Prokop 28 (3)
- 4. Bettega 14 (3)
Dalším startem Prokopa s Tománkem bude v polovině června řecká Akropolis rally (Mitsubishi Lancer Evo IX), za volant dvoukolky Citroën se vrátí na Kosciuszkově domácí půdě v Polsku.
Jipocar Racing, www.martinprokop.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií