Značka SEAT rozšiřuje svou nabídku o zcela novou modelovou řadu.

Se sportovním sedanem Exeo je poprvé zastoupena také v prémiovém segmentu střední třídy. Cena na českém trhu od 499 900 Kč u modelu 1.6 l.

Nové Exeo vyniká dynamicky elegantním designem, vysokou úrovní bezpečnosti, maximálním komfortem, značnou prostorností, technicky vyspělými motory, nízkými provozními náklady a sportovními jízdními vlastnostmi, které jsou pro tuto značku typické.

Značka SEAT rozšiřuje svou nabídku o zcela novou modelovou řadu.

SEAT Exeo dává při svém startu na výběr pět motorů, z toho tři zážehové a dva vznětové, přičemž turbodiesely jsou poprvé vybaveny pokrokovou technologií common rail. Kompletní modelová řada Exeo vyhovuje přísné emisní normě EU V. V nabídce jsou tři stupně výbavy Reference, Style a Sport.

Značka SEAT rozšiřuje svou nabídku o zcela novou modelovou řadu.
Značka SEAT rozšiřuje svou nabídku o zcela novou modelovou řadu.
Značka SEAT rozšiřuje svou nabídku o zcela novou modelovou řadu.
Značka SEAT rozšiřuje svou nabídku o zcela novou modelovou řadu.

Novinka v segmentu

Název Exeo byl odvozen z latinského slova „exire“, což se dá volně přeložit jako „touha jít ještě dál“. A Exeo skutečně představuje milník ve vývoji španělské automobilky, který udává nový směr jejího vývoje. S novou modelovou řadou SEAT Exeo vstupuje španělská automobilka do segmentu B, který je třetím největším segmentem evropského trhu. Díky tomu může SEAT oslovit nové vrstvy zákazníků a současně nabídnout současným majitelům vozů SEAT větší a lépe vybavený model. SEAT sází na to, že novinka zaujme z velké části také firemní zákazníky, kteří tvoří značné procento prodejů v tomto segmentu, přičemž se předpokládá, že největší zájem bude o výborně vybavené Exeo Style s motorem 2.0 TDI CR/143 k s cenou od 629 900 Kč.

Výrobní závod v Martorellu byl připraven na zahájení výroby vozů SEAT Exeo v rekordním čase. Celý proces včetně vývoje a přemístění výrobního zařízení na plochu 15 000 m2 trval pouhých 18 měsíců. Kapacita montážní linky bude po plném náběhu činit 450 sedanů a ST (kombi) denně. Pro dosažení nejvyšší úrovně kvality a produktivity v co nejkratší době byl použit japonský systém Shingijutsu, který optimalizuje veškeré výrobní procesy.

Elegance nového sedanu Exeo je patrná na první pohled. Zejména příď a záď nové vlajkové lodi prozrazují příslušnost ke značce SEAT na první pohled. Její sportovní vlastnosti podtrhuje dynamický „šípový design“ přídě, vzadu je známé rozměrné logo značky, jímž se zároveň otvírá víko zavazadlového prostoru. Mezi typické stylistické prvky vozů SEAT patří i vnější zpětná zrcátka umístěná na panelech předních dveří. Navzdory osobitému stylu novinky jí nechybí žádná z vlastností, které zákazníci od sedanů očekávají.

Také podvozek nových vozů Exeo koresponduje s „DNA“ značky SEAT, kdy sportovní a dynamické jízdní vlastnosti zaručuje víceprvkové zavěšení předních i zadních kol.

Příchod přímého vstřikování common rail:

Nový SEAT Exeo neznamená pro španělskou značku pouze vstup do segmentu sedanů střední třídy, ale také příchod vyspělých vznětových motorů s technikou přímého vstřikování common rail. K jejich přednostem patří nižší emise, lepší hodnoty spotřeby a menší hlučnost. Při uvedení modelu na trh budou k dispozici motory 2.0 TDI CR o výkonu 125 kW (170 k) a 105 kW (143 k), v září je doplní další provedení s výkonem 88 kW (120 k). Všechny turbodiesely jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF, díky němuž splňují již dnes limity emisní normy EU V, které pro Exeo vstoupí v platnost v roce 2011.

Také řadu zážehových poháněcích jednotek tvoří tři motory: 1.6/75 kW (102 k), 1.8 T/110 kW (150 k) a 2.0 TSI s přímým vstřikováním benzinu, který nabízí výkon 147 kW/ (200 k). Rovněž všechny modely se zážehovými motory vyhovují emisní normě EU V, takže nový SEAT Exeo je prvním vozem v tomto segmentu, který ve všech variantách splňuje přísné emisní předpisy.

Emise CO2 dosahují u turbodieselu s výkonem 105 kW (143 k) hodnoty 143 g/km a u výkonnější varianty se 125 kW (170 k) to je 153 g/km. Zážehový motor 1.6 produkuje 175 g/km, motor 1.8 T 184 g/km a 2.0 TSI 179 g/km. Pět z šesti nabízených motorů má přeplňování turbodmychadlem, které přináší lepší výkonovou charakteristiku doprovázenou nižší spotřebou a menšími emisemi.

Všechny motory jsou vybaveny šestistupňovou mechanickou převodovkou. Koncem roku 2009 bude pro motor 2.0 TSI alternativně k dispozici bezestupňová převodovka Multitronic s možností manuálního sekvenčního řazení.

Luxusní a komfortní:

Při bližším seznámení s novým vozem SEAT Exeo, jehož dynamická silueta ukrývá útulný interiér, objevíte působivou úroveň kvality, luxusu a sériové výbavy v kombinaci se sportovní atmosférou, bez níž si nelze produkty značky SEAT představit.

Zákazníci si mohou vybírat z palety 14 barev karoserie a šesti luxusních provedení interiéru. Už základní verze Reference je sériově vybavena sedmi airbagy. U všech modelů se na přání dodávají ještě dva boční airbagy pro cestující na vnějších zadních sedadlech. Verze Reference má v sériové výbavě mimo jiné také dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS, stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem EBA, šestnáctipalcová ocelová kola, palubní počítač, elektricky ovládaná okna v předních a zadních bočních dveřích, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, integrované přední mlhovky, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s přehrávačem CD a MP3, vstupem AUX-in a čtyřmi reproduktory a systém ISOfix na předním sedadle spolujezdce a na vnějších zadních sedadlech s přídavným třetím kotevním bodem Top Tether. Pro náročnější zákazníky jsou připraveny verze Style a Sport s ještě bohatší sériovou výbavou.

Pro Exeo je možné objednat nejnovější generaci navigačního systému s ovládáním MMI a mapami na DVD, nové informační a zábavní systémy s bezpočtem funkcí a možností připojení externích přístrojů (MP3, iPod(, USB, Bluetooth). Nechybí ani technicky vyspělé solární střešní okno. Díky jeho činnosti se za horkého počasí snižuje teplota v interiéru zaparkovaného vozu s vypnutým motorem

Potenciál pro další růst:

SEAT vstupuje do segmentu B s atraktivním sedanem střední třídy Exeo, což je vysoce kvalitní a výkonný vůz za velmi příznivé ceny, od něhož se očekává, že bude mít pro značku velký přínos. Exeo totiž přitáhne pozornost nových zákazníků, kteří jsou starší a disponují vyššími příjmy.

Současně hodlá SEAT posílit věrnost své značce u nynějších zákazníků, neboť ti měli dosud na výběr jen omezený počet modelů. Průzkum trhu ukázal, že mnoho majitelů vozů SEAT opouštělo při výměně svého vozu tuto značku nikoli z důvodu nespokojenosti, ale protože hledali sedan, který SEAT neměl v nabídce. SEAT věří, že po příchodu modelu Exeo zachová velký počet těchto zákazníků přízeň své dosavadní značce.

Nové Exeo míří za zákazníky, kteří mají nepříliš početnou rodinu a jejichž životní styl udržuje rovnováhu mezi rodinou, zaměstnáním a volným časem. Důležitá je pro ně bezpečnost, vysoká hodnota za vynaložené peníze, kvalita, design, výkon a spotřeba paliva.

Dalším cílem pro novou vlajkovou loď je zvýšit atraktivitu značky SEAT v oblasti fleetových prodejů, neboť dosavadní modely španělské značky zpravidla ne vždy vyhovovaly potřebám firemních vozových parků. K dosažení obchodních úspěchů v tomto segmentu trhu jsou důležité takové faktory, jako je vysoká zůstatková hodnota, spolehlivost a nízké provozní náklady.

Výroba:

Pouhých 18 měsíců uběhlo od ohlášení projektu SEAT Exeo do zahájení výroby tohoto vozidla. Rekordně krátký vývoj nového modelu umožnilo využití synergií v rámci skupiny Volkswagen Group.

V nepřetržitém provozu převáželo 1200 nákladních vozidel po dobu osmi týdnů výrobní zařízení pro Exeo z německé továrny Audi v Ingolstadtu do závodů Martorell a Zona Franca nedaleko Barcelony. Tento jedinečný logistický výkon je výsledkem perfektní koordinace mezi jednotlivými odděleními a příslušnými externími dodavateli.

V továrně Martorell tak vznikla na celkové ploše 15 000 m2 zcela nová karosárna s výrobní kapacitou 450 vozů za den v provedeních sedan a rodinné kombi Exeo ST, které bude uvedeno na český trh na podzim.

Moderní systémy práce:

Výroba modelu SEAT Exeo trvá jen 25,5 hodiny. To je krátká doba, pokud uvážíme vysokou úroveň kvality, jíž nový sedan španělské značky dosahuje. Na tomto skvělém výsledku se podílí promyšlený výrobní systém SPS (SEAT Production System) a použití japonského systému Shingijutsu, který optimalizuje veškeré výrobní procesy.

Souběžně s posledním cizelováním designu nových vozů Exeo a přesunem výrobního zařízení probíhal kompletní program školení výrobních pracovníků. K tomuto účelu využila španělská automobilka vlastní středisko pro vývoj prototypů, v němž se zkouší výroba prototypů za stejných podmínek jako na výrobní lince.

Díky realizaci těchto nových procesů a dalších opatření, jako například postupů TFT („Teil für Teil“ – díl po dílu), bylo dosaženo vysoké úrovně kvality a preciznosti, jíž se vyznačují nové modely značky SEAT, ať je to Exeo nebo nedávno představená čtvrtá generace vozů Ibiza.

Vnější design:

Rovnováha mezi elegancí a sportovním duchem

Sedan střední třídy značky SEAT vyžadoval design, z něhož by vyzařovala v tomto segmentu nezbytná elegance, aniž by tím trpěla sportovní pověst španělské značky. U vozů Exeo žijí oba aspekty vedle sebe v dokonalé harmonii.

Osobnost Exea definuje jeho příď ztvárněná v duchu šípového designu, stylistického jazyka, který měl premiéru na vozech Ibiza. Sebevědomý výraz propůjčuje sedanům Exeo rozměrná maska chladiče s výrazným logem značky, po jejíchž stranách jsou daleko do blatníků protažené světlomety s dvojitou optikou. Tato tvář se stala novým symbolem značky SEAT. Sportovní dojem završuje spoiler v předním nárazníku, do něhož jsou harmonicky zapuštěny vstupy vzduchu a mlhové světlomety.

Zatímco zepředu dává Exeo jasně najevo své sportovní zaměření, pohled z boku odhaluje jeho nadčasové linie, které svědčí o ladné eleganci sedanu bez zbytečných kudrlinek. Dalším charakteristickým prvkem je umístění vnějších zpětných zrcátek na dveřích. Toto řešení je pro značku SEAT typické a současně to pomáhá snižovat aerodynamický odpor vzduchu. Velmi poutavá jsou také kola z lehké slitiny, která mohou mít průměr až 18 palců v kombinaci s pneumatikami 225/40.

Osobitý styl a vyhraněný sportovní charakter nových vozů Exeo se odráží také v zadní části karoserie. Dělené zadní svítilny zasahují vnitřní částí do víka zavazadlového prostoru a vytvářejí dojem vysoké kvality a ušlechtilosti. Dalším okamžitě rozpoznatelným identifikačním znakem je logo SEAT na zádi, které slouží zároveň k otvírání víka zavazadlového prostoru. Dynamický potenciál nového sportovního sedanu decentně naznačují dvojité koncovky výfuku. Modely 2.0 TSI mají jednu koncovku na každé straně, u ostatních verzí jsou obě koncovky výfuku jen na jedné straně.

Od zahájení prodeje je k dispozici 14 barev karoserie, které mohou zákazníci kombinovat s libovolným provedením interiéru (například v nápadném speciálním odstínu Galia modrá). Kromě toho se pro modely Style a Sport dodává na přání paket leštěných prvků tvořený chromovanými lištami kolem bočních oken a leskle černými střešními sloupky B a C, které jsou v sériovém provedení matně černé.

Koncept interiéru:

Podrobná prohlídka interiéru nového modelu SEAT Exeo, který kombinuje komfort, prostor a sportovní charakter, odhalí velké množství kvalitně zpracovaných detailů. Designéři vybrali prvotřídní materiály a s maximální důsledností se zaměřili na zajištění skvělé úrovně komfortu a perfektní ergonomie při zachování sportovní filozofie značky.

Bezpečná a komfortní sedadla:

Sedadla nového sedanu Exeo vyhovují veškerým nárokům kladeným na vozidla tohoto segmentu. Pečlivé tvarování a různá tuhost jednotlivých ploch sedadel je ve všech verzích zárukou nejvyšší úrovně komfortu a dobrého bočního vedení.

Optimalizovaná struktura předních sedadel je zhotovena z nejlepších materiálů s optimální tloušťkou a ergonomií. Sériově jsou přední sedadla vybavena speciálními bezpečnostními opěrkami hlavy WOKS, které výrazně snižují riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu malou rychlostí. Sedáky a opěradla tvoří dvě různé zóny. Měkčí prostřední část zvyšuje komfort, krajní oblasti jsou kvůli lepšímu vedení těla tužší.

Sedadlo řidiče je ve všech verzích výškově nastavitelné a tuto funkci mají rovněž sedadla spolujezdce ve verzích Style a Sport. Kromě toho jsou obě přední sedadla těchto dvou verzí vybavena nastavitelnou bederní opěrkou. Na přání se pro SEAT Exeo poprvé dodávají elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí pro polohu sedadla řidiče a seřizováním sklonu sedáku (pro Style a Sport). Kromě toho mohou mít přední sedadla za příplatek také vyhřívání.

Zadní sedadla nabízejí velkorysý prostor i pro dospělé osoby, jejichž ochranu zajišťují tři opěrky hlavy a tři tříbodové bezpečnostní pásy. Jednotlivé části asymetricky děleného opěradla lze samostatně sklopit, vyvstane-li potřeba převážet větší náklad. Přední a zadní sedadla splňují s rezervou přísné nárazové testy. Opěrky hlavy ve tvaru písmene L uvolňují větší prostor pro výhled dozadu, aniž by to negativně ovlivňovalo jejich bezpečnostní funkci nebo komfort sedících osob.

Nabídku tvoří šest různých čalounění, z toho dvě kožená, v barevných odstínech šedá, béžová a černá.

Všechny verze jsou sériově vybaveny dvěma úložnými kapsami na zadní straně opěradel předních sedadel. Součástí zadních sedadel je komfortní středová loketní opěrka s prostornou odkládací schránkou, v níž jsou od verze Style dva držáky nápojů. Jako výbava na přání je k dispozici praktický vak na lyže.

Vysokým standardům kvality odpovídají rovněž výplně dveří s měkčenými loketními opěrkami, k jejichž výrobě se používá nejmodernější technologie povrchového pěnění plastů (slush). Útulnost interiéru završuje čalounění všech střešních sloupků.

Ergonomicky propracovaná přístrojová deska:

Přístrojová deska v nových vozech SEAT Exeo je vyrobena pomocí technologie slush (povrchové pěnění plastů). Výsledkem je měkký povrch příjemný na dotyk, jehož vzhled vypovídá o vysoké kvalitě. Pro přístrojovou desku lze zvolit několik barevných kombinací. Horní část přístrojové desky a středová konzola jsou černé, zatímco barva spodní části může být v závislosti na provedení černá, šedá nebo béžová. Umístění tlačítek rádia a klimatizace odpovídá nejvyšším požadavkům na ergonomii ovládání. Pětice kulatých výdechů výkonné větrací soustavy je ozdobena chromovanými rámečky, které dodávají interiéru ještě větší eleganci a osobitost.

Také snadno čitelné stupnice přístrojů verzí Style a Sport jsou zdobené chromovanými rámečky a mezi nimi se nachází displej, který zobrazuje informace palubního počítače, rádia, navigačního systému a klimatizace.

Každodenní jízdy zpříjemňuje a usnadňuje velké množství odkládacích schránek po celém interiéru. Jen v přístrojové desce je jich několik. V horní oblasti centrální části se nalézá schránka s protiskluzovým povrchem, který navíc tlumí hluk. U modelů Reference je tato schránka otevřená. Mírným zatlačením lze snadno otevřít držák nápojů umístěný vpravo od spínače výstražných blikačů.

Prostorná schránka před spolujezdcem se dodává ve dvou provedeních a může zahrnovat uzavíratelný box pro chlazení nápojů při vysokých letních teplotách. Tato výbava se nabízí za příplatek pro verze Style a Sport. Ve schránce před spolujezdcem je rovněž přípojka pro iPod( a rozhraní USB pro různé přehrávače MP3.

Středová konzola může být pro verze Style a Sport doplněna loketní opěrkou. Kontrola tlaku v pneumatikách a externí vstup AUX-in jsou umístěny také ve středové konzole. Pro verze Style a Sport je ve standardní výbavě řadicí páka v kůži

Prostorný zavazadlový prostor:

Prostorný zavazadlový prostor nových vozů Exeo má objem 460 litrů. Kromě toho se vyznačuje vysoce kvalitním čalouněním a několika dalšími úložnými prostory, v nichž lze bezpečně převážet menší předměty. Všechny modely jsou vybaveny uzavíratelnou schránkou na levé straně a z nabídky příslušenství mohou mít otevřenou schránku se síťkou na pravé straně. Nechybí ani dvanáctivoltová zásuvka, bez níž se neobejde například chladicí box.

Všechny verze jsou sériově vybaveny čtyřmi chromovanými oky na podlaze k upevnění zabezpečovací sítě. Paket „Schránky“ rozšiřuje tuto výbavu o další dva háčky v horní části zavazadlového prostoru, které zabraňují převrhnutí a vysypání nákupních tašek. Snadno přístupný výstražný trojúhelník je připevněn ke stěně na pravé straně. Podlahu zavazadlového prostoru lze při vyjímání náhradního kola nebo nářadí snadno zvednout a uchytit k hornímu okraji vstupu do zavazadlového prostoru.

Několik provedení interiéru:

Zákazníci si mohou vybírat z kombinace šesti různých potahů a tří úrovní provedení interiéru.

Potahy modelů Reference ladí s černo-šedou kombinací přístrojové desky, zatímco modely Style nabízejí několik dalších možností. Přístrojová deska může být v černo-šedé kombinaci, která se hodí k čalounění z černé kůže nebo šedé látky, nebo v černo-béžové kombinaci s potahy z béžové kůže nebo béžové látky. Kromě toho jsou na výběr ještě ozdobné obklady v optice dřeva nebo hliníku ve vulkanicky šedém odstínu.

Modely Sport mají kompletně černou přístrojovou desku s černým koženým nebo látkovým čalouněním a černými ozdobnými prvky s vysokým leskem.

Verze Style je sériově vybavena paketem osvětlení interiéru, jehož součástí je osvětlení přední loketní opěrky, předního a zadního popelníku, prostoru pro nohy, klik dveří a dále do něj patří vnější osvětlení prostoru u dveří a stropní svítilny.

Karoserie:

Vysoká tuhost, nízká hmotnost

Solární střešní okno snižuje teplotu v interiéru:

Karoserie nových vozů Exeo se vyrábí z materiálů špičkové kvality. Z téměř poloviny se jedná o vysokopevnostní oceli, jejichž vlastnosti se skvěle uplatní zejména u dílů vyráběných technologií tailored blanks, která používá laserem svařované tvarové přístřihy.

Také podvozek nových vozů Exeo využívá materiály s různou charakteristikou. Vysokopevnostní oceli se používají zejména ve velmi namáhaných zónách, ale extrémně důležitá je také jejich skvělá schopnost pohlcovat nárazovou energii při nehodě. Inteligentní volbu materiálů umožnily vyspělé počítačové simulace a bezpočet nárazových zkoušek během vývoje. Struktura karoserie vyhovuje nejvyšším nárokům na pevnost a pasivní bezpečnost při zachování nejnižší možné hmotnosti a minimálního počtu dílů pro jednoduchou výrobu a montáž.

Laserová technologie:

Podobně jako u ostatních nedávno představených modelů značky SEAT spojují i u Exea střechu s bočními panely laserové svary. Kromě toho se při výrobě karoserie používá v mnohem větší míře metoda odporového svařování v kombinaci se strukturálními lepidly, jejichž aplikace výrazně zvětšuje pevnost spoje. Tato technika má velmi pozitivní vliv na celkovou pevnost karoserie a zabraňuje rozpojení svařených dílů během deformace při nárazu.

Výztuhy prahů jsou z profilů tailored blanks s různou tloušťkou stěny vyráběných za studena. Tyto díly se vyznačují malou pružností a extrémně stabilními vlastnostmi, zejména pak skvělou rozměrovou stabilitou. S tímto řešením se zkrátila také doba výroby a zmenšil se počet potřebných dílů, protože výztuhy jsou tvarově shodné pro obě strany karoserie.

Rovněž konstrukce střešního sloupku A nabízí nejvyšší možnou pevnost při použití minimálního počtu dílů. To vše přispívá k nižší hmotnosti.

Nárazníky se vyrábějí z polypropylenu, který má lepší ekologické vlastnosti. Dodatečný nosník zajišťuje nejvyšší úroveň ochrany chodců.

Masivní a vzduchotěsné dveře:

Akustické vlastnosti nových vozů SEAT Exeo významně zlepšují například bytelné dveře, jejichž přesná konstrukce z vysokopevnostní oceli se vyznačuje minimálními spárami a dokonalým utěsněním. Důležitá jsou ale také vnější zpětná zrcátka uložená na dveřích. Jejich kapkovitý aerodynamický tvar snižuje aerodynamický odpor vzduchu a umístění zrcátek na dveřích potlačuje vznik vibrací.

Kapota motoru a víko zavazadlového prostoru přiléhavě dosedají a současně nesou identifikační prvky nového sedanu Exeo. Vpředu to je šípový design a vzadu odjišťovací madlo víka zavazadlového prostoru v logu SEAT. U zámků přední kapoty i zadního víka byla věnována velká pozornost zajištění proti krádeži.

Zlepšení tepelného a akustického komfortu:

Standardní provedení předního okna může poprvé u vozu značky SEAT nahradit jeho „akustická“ a determální verze se speciální vrstvou, která odráží tepelné záření a hluk. Špičková technologie akustického a determálního skla snižuje hladinu vnitřního hluku o dva až čtyři decibely; odrážením tepelného záření je za slunečného dne teplota v interiéru nižší o pět až sedm stupňů a v oblasti přístrojové desky dokonce o deset stupňů.

Teplotu uvnitř vozu pomáhají snižovat také dva typy střešního okna. První je vyrobeno z tónovaného bezpečnostního skla s ochranou proti ultrafialovému záření, pokročilejší verze nese solární články, které zužitkovávají sluneční energii k ochlazování vnitřního prostoru vozu stojícího s vypnutým motorem. Více informací o tomto systému naleznete v kapitole „Elektronika“.

Bezpečnost:

Příkladná bezpečnost vozů SEAT je všeobecně známá, a tak ani nová vlajková loď nemohla zůstat v tomto ohledu pozadu. Všechny modely Exeo jsou proto sériově vybaveny sedmi airbagy a mnoha dalšími bezpečnostními systémy, jejichž cílem je dosáhnout maximální ochrany dospělých cestujících, dětí a chodců.

Exeo je prvním modelem značky SEAT, který je sériově vybaven dvoustupňovými čelními airbagy a kolenním airbagem pro řidiče. Další ochranu zajišťují průběžné hlavové airbagy a boční airbagy chránící hrudník, které mohou být na přání i na vnějších zadních sedadlech.

Bezpočet senzorů:

V nových modelech SEAT Exeo jsou na strategických místech uloženy různé senzory, aby byla zajištěna dokonalá funkce všech systémů pasivní bezpečnosti. Poprvé je vůz této značky vybaven dvěma předními senzory, které snímají také teplotu. Snímače tlaku detekující boční náraz jsou umístěny na předních dveřích a čidla zrychlení při bočním nárazu jsou na blatnících zadních kol vedle zadních dveří. Celý systém senzorů je pod dohledem řídicí jednotky uložené v chráněném prostoru za motorem.

Dalším prvkem, který zajišťuje příkladnou pasivní bezpečnost vozů Exeo, jsou tříbodové bezpečnostní pásy. Ty mají na předních sedadlech pyrotechnické předpínače a všechny pásy jsou vybaveny omezovači síly.

Technici věnovali velkou péči také bezpečnosti dětí v novém sedanu značky SEAT. Systém ISOfix na předním sedadle spolujezdce a na vnějších zadních sedadlech doplňuje na zadních sedadlech navíc horní kotevní bod Top Tether, který zabraňuje otočení dětské sedačky při nehodě.

Promyšlená ochrana chodců:

Příď vozu dostala pro případ srážky nízko uložený příčný nosník a deformovatelné závěsy kapoty motoru. Oba zmíněné prvky se významně podílejí na plnění přísných předpisů týkajících se ochrany chodců.

Také parkovací senzory patří do souboru opatření pro ochranu chodců při malé rychlosti. Zadní parkovací senzory jsou sériově ve verzi Style (pro modely Reference a Sport na přání), zatímco přední parkovací senzory se dodávají na přání pro verze Style a Sport.

Karoserie prošla bezpočtem nárazových zkoušek, aby byla zajištěna nejvyšší úroveň ochrany cestujících. Tyto testy se zaměřily rovněž na optimalizaci průběhu a rozsahu deformace různých částí karoserie s cílem zachovat náklady na opravu na konkurenceschopné úrovni.

Stejně jako se nové Exeo může pochlubit vynikající úrovní pasivní bezpečnosti, tak nechybí ani mezi jeho prvky aktivní bezpečnosti žádný z dostupných systémů, ať je to protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS, stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem EBA nebo bezpečný podvozek.

Podvozek:

Skutečnost, že nové Exeo je sedan, není dostatečným důvodem pro to, aby postrádalo sportovní charakter ostatních typů značky SEAT. Navzdory svým rozměrům a rodinné orientaci, poskytuje podvozek nového modelu mnohem sportovnější jízdní vlastnosti než konkurenti v tomto segmentu.

Při vývoji nových vozů Exeo se konstruktéři drželi konceptu podvozku Agile Chassis, který zaručuje živé a bezprostřední reakce známé z ostatních typů značky SEAT. Nové Exeo je ještě temperamentnější díky úpravám pneumatik, vinutých pružin, stabilizátorů a charakteristiky tlumičů. Výsledkem je neobyčejně sportovní vůz, který ovšem nezapomíná na jízdní komfort vyžadovaný od vozidel této třídy.

Ještě lepší vlastnosti díky víceprvkovému zavěšení

Nové Exeo je vybaveno víceprvkovým zavěšením předních kol se dvěma páry příčných ramen s dvojitými kulovými klouby u každého páru, které doplňuje pátý kulový kloub řízení. Tento systém umožňuje lepší kontrolu rozchodu a odklonu kol s minimálními změnami v celém rozsahu propružení a natočení kol při řízení, čímž se za všech okolností zlepšuje přilnavost pneumatik k vozovce. Výsledkem je lepší směrová stabilita na nerovnostech, menší přenos rázů do řízení, plynulejší brzdění v zatáčkách a větší jízdní komfort.

Zadní náprava využívá pokrokové víceprvkové zavěšení, u něhož plní robustní spodní lichoběžníkové rameno z hliníku funkci tradičních spodních ramen. Tímto způsobem jsou zaručeny minimální tolerance při výrobě a seřizování geometrie, což má za následek menší kolísání hodnot sbíhavosti a odklonu kol.

Speciální přední a zadní tlumiče modelů SEAT Exeo Reference a Style omezují třecí ztráty odpružení na minimum, takže je bylo možné ještě lépe nastavit z hlediska komfortu. Tlumiče verzí Sport jsou vybaveny technologií ventilů DSI, která umožňuje optimalizovat nastavení ve větším rozsahu. Díky tomu se mohou tyto sportovní verze pochlubit dostatečně velkým komfortem pérování navzdory tužšímu tlumení.

Inteligentní řízení:

Některé verze nových vozů SEAT Exeo jsou vybaveny řízením s posilovačem Servotronic (sériově pro motory 2.0 TSI/147 kW a 2.0 TDI CR/125 kW a na přání pro všechny zbývající modely kromě 1.6 16V/75 kW), u něhož závisí účinek posilovače na rychlosti jízdy s cílem podpořit komfort řízení. V malých rychlostech, například při parkování, usnadňuje velký účinek posilovače manévrování, zatímco s rostoucí rychlostí jízdy elektronická řídicí jednotka účinek posilovače postupně zmenšuje, aby mohl řidič ovládat vůz precizněji než s konvenčním posilovačem řízení.

Nové Exeo je také ve všech modelech sériově vybaveno veškerými dostupnými elektronickými systémy včetně protiblokovacího systému ABS, protiprokluzového systému TCS a stabilizačního systému ESP s brzdovým asistentem EBA.

Verze Reference jsou vybaveny šestnáctipalcovými ocelovými koly. Modely Style jezdí na šestnáctipalcových kolech z lehké slitiny, která jsou u motorů s výkonem 125 kW a vyšším nahrazena sedmnáctipalcovými koly z lehké slitiny, na nichž v sériovém provedení vyjíždějí z bran výrobního závodu také vozy Exeo Sport. V závislosti na stupni výbavy jsou na přání k dispozici další šestnácti-, sedmnácti- nebo osmnáctipalcová kola z lehké slitiny.

Motory:

Další významnou předností nových vozů SEAT Exeo je příchod nejmodernějších vznětových motorů s přímým vstřikováním common rail. Při uvedení na trh bude k dispozici pět motorů, tři zážehové a dva vznětové, z nichž čtyři jsou přeplňované turbodmychadlem. Všechny motory vyhovují emisní normě EU V. Nový sedan značky SEAT je tak první modelovou řadou ve svém segmentu, která bez výjimky plní normu EU V. Všechny modely jsou vybaveny šestistupňovou mechanickou převodovkou; v budoucnosti bude možné objednat motor 2.0 TSI s bezestupňovou převodovkou Multitronic s možností manuálního sekvenčního řazení.

Základním zážehovým motorem je čtyřválec 1.6, který ze zdvihového objemu 1595 cm3 poskytuje největší výkon 75 kW (102 k) a maximální točivý moment 148 N.m při 3800 min-1. Tento motor dostal nový katalyzátor a díky šestistupňové převodovce s ním Exeo dosahuje kombinované spotřeby paliva 7,5 litru na 100 kilometrů, což odpovídá emisím 175 gramů CO2 na kilometr. Je to jediný motor v celé modelové řadě Exeo s atmosférickým plněním.

Zlatou střední cestu v nabídce zážehových motorů představuje čtyřválec 1.8 T 20V s výkonem 110 kW (150 k). Díky turbodmychadlu a chladiči stlačovaného vzduchu má řidič k dispozici maximální točivý moment 220 N.m již při 1800 min-1. Tato verze si v kombinovaném režimu řekne o 7,9 litru benzinu na 100 kilometrů, přičemž do atmosféry vypouští 184 g CO2/km.

Nejvýkonnějším motorem pro Exeo je jednotka 2.0 TSI se 147 kW (200 k). Tento čtyřválec dosahuje díky přímému vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem se dvěma mezichladiči stlačovaného vzduchu maximálního točivého momentu 280 N.m při 1800 min-1, ale kombinovaná spotřeba paliva je jen 7,7 l/100 km a emise CO2 179 g/km.

Vznětové motory common rail:

Všechny vznětové motory common rail pro vozy SEAT Exeo vycházejí z dvoulitrového čtyřválce koncernu Volkswagen, který je k dispozici ve výkonových stupních 88 kW/120 k, 105 kW/143 k a 125 kW/170 k. Tyto motory dostaly systém přímého vstřikování common rail s větší flexibilitou v řízení vstřikovacího procesu, který obstarávají piezoelektrické vstřikovače s mnohem rychlejšími reakcemi. Spalování zlepšují speciálně tvarované písty a přesně dávkované předvstřiky. Všechny varianty jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF, který je pro větší účinnost umístěn blízko u motoru. Nechybí ani celá řada opatření výrazně snižujících hlučnost motoru. Mezi ně patří například akustický kryt motoru a protiběžný vyvažovací hřídel.

Verze s výkonem 88 kW (120 k) se začne prodávat na podzim. Podle předběžných údajů, které ještě nejsou homologovány, bude mít agregát emise CO2 143 g/km. Než bude toto provedení uvedeno na trh, bude mít nejslabší vznětové Exeo výkon 105 kW (143 k). Tento turbodiesel dosahuje maximálního točivého momentu 320 N.m v rozsahu otáček od 1750 do 2500 min-1 a v kombinovaném režimu spotřebuje 5,5 litru nafty na 100 kilometrů s emisemi CO2 143 gramů na kilometr.

Nejvýkonnější turbodiesel pro nové Exeo nabízí 125 kW (170 k). Této úrovně výkonu dosáhl SEAT zvýšením plnicího tlaku, montáží výkonnějšího vodního čerpadla a využitím dvou mezichladičů stlačovaného vzduchu, které má k dispozici rovněž verze s výkonem 105 kW (143 k). Maximální točivý moment 350 N.m je dostupný v rozsahu otáček od 1750 do 2500 min-1 a navzdory těmto působivým hodnotám je kombinovaná spotřeba paliva jen 5,9 litru na 100 kilometrů s emisemi 153 g CO2 na kilometr.

Provozní vlastnosti vozů SEAT Exeo s benzinovými motory:

1.6/75 kW (102 k) 1.8 T 20V110 kW (150 k) 2.0 TSI 147 kW (200 k)
Jízdní výkony
Největší rychlost (km/h) 190 217 241
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,6 9,3 7,3
Spotřeba paliva
Město (l/100 km) 10,6 10,9 10,9
Mimo město (l/100 km) 5,7 6,1 5,8
Kombinace (l/100 km) 7,5 7,9 7,7
Emise CO2 (g/km) 175 184 179

Provozní vlastnosti vozů SEAT Exeo s naftovými motory:

2.0 TDI CR105 kW (143 k) 2.0 TDI CR 125 kW (170 k)
Jízdní výkony
Největší rychlost (km/h) 214 229
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,2 8,4
Spotřeba paliva
Město (l/100 km) 7,6 8,1
Mimo město (l/100 km) 4,3 4,6
Kombinace (l/100 km) 5,5 5,9
Emise CO2 (g/km) 143 153

Elektronika:

  • Ve službách komfortu a bezpečnosti
  • Adaptivní bi-xenonové světlomety s automatickým rozsvěcením světel
  • Alarm s prostorovým senzorem

Solární střešní okno:

V nových modelech SEAT Exeo nechybí nejmodernější komfortní a bezpečnostní technologie, které řidiče ušetří nepříjemných překvapení, zvýší jízdní komfort a usnadní řízení.

Místo standardních halogenových světlometů může být nové Exeo vybaveno také adaptivními bi-xenonovými světlomety s automaticky rozsvěcením světel, které výrazně zlepšují viditelnost v zatáčkách, do nichž se světelné paprsky natáčí v závislosti na poloze a rychlosti otáčení volantu.

Součástí osvětlení interiéru v novém sportovním sedanu značky SEAT může být kromě klasických stropních svítilen také osvětlení klik dveří, předního a zadního popelníku, prahů předních a zadních dveří a loketních opěrek.

Víko zavazadlového prostoru lze otevřít zatažením za spodní část loga značky, tlačítkem dálkového ovládání na klíčku nebo na přání dodávaným tlačítkem v interiéru, které aktivuje elektrické otvírání víka.

Kompletní ochrana proti odcizení:

Klíček s dálkovým ovládáním aktivuje kromě standardního imobilizéru také alarm s prostorovým senzorem a čidlem náklonu. Alarm lze manuálně deaktivovat příslušným tlačítkem na dveřích. Senzor náklonu spouští alarm, jakmile je po stanovenou dobu překročena přednastavená hodnota náklonu. Otřes vozidla alarm nespustí, ale odtažení vozidla nebo pokus o krádež kol ano.

Pomocí dálkového ovládání lze rovněž otvírat a zavírat okna bočních dveří a zavřít střešní okno. Kromě toho se do paměti klíčku může ukládat nastavení klimatizace a poloha předních sedadel a vnějších zpětných zrcátek. U modelů vybavených tímto systémem má vnější zpětné zrcátko na pravé straně funkci sledování obrubníku, která po zařazení zpětného chodu usnadňuje parkování. Zapnutím vyhřívání čelního okna se automaticky aktivuje také vyhřívání zpětných zrcátek. Další pomoc při parkování představuje elektronický ultrazvukový systém, který detekuje překážky kolem vozu.

Systém elektrického nastavení polohy sedadel nabízí tři funkce. Jedno tlačítko slouží k podélnému posouvání sedadla a změně výšky a sklonu sedáku, druhým se ovládá sklon opěradla a třetím se reguluje bederní opěrka.

Dalším novým komfortním prvkem ve vozech Exeo je solární střešní okno. Tento sofistikovaný systém za horkého počasí snižuje teplotu v interiéru zaparkovaného vozu s vypnutým motorem. Nový SEAT Exeo je také vybaven senzorem kvality vzduchu, který je citlivý na vysoké koncentrace škodlivin ve vzduchu a automaticky přepíná na režim recirkulace vzduchu.

Inteligentní přístrojová deska

Přístrojová deska má displej s bodovou maticí a červenou grafikou, na němž se zobrazuje mimo jiné varování při náhlé nebo postupné ztrátě tlaku vzduchu v pneumatikách. Na přání se místo monochromatického displeje dodává barevný displej. Fotometrický senzor reguluje jas osvětlení přístrojů v závislosti na světelných podmínkách.

V neposlední řadě jsou pro nový SEAT Exeo připraveny působivé informační a zábavní systémy. Rádio Adagio s přehrávačem CD a MP3 nabízí příjemný poslech hudby a mluveného slova ze čtyř nebo osmi reproduktorů. Tradiční střešní anténu nahradila anténa v zadním okně pro příjem rozhlasového vysílání, telefonního signálu a signálu GPS.

Zákazníci si mohou na přání zvolit navigační systém, jehož mapy se zobrazují na barevném displeji TFT s úhlopříčkou 6,5“, který se může pochlubit jedním z nejvyšších rozlišení na trhu. Navigace nabízí několik různých konfigurací včetně zobrazování čerpacích stanic, jízdních pruhů na dálnici a dvourozměrného nebo třírozměrného zobrazení. Displej uprostřed přístrojového panelu ukazuje změny směru pomocí jednoduchých šipek. Součástí navigačního systému je i rádio, přehrávač CD/MP3, vstup AUX-in, dvě zdířky pro paměťové karty SD, připojení pro mobilní telefon s handsfree Bluetooth a hlasovým ovládáním, připojení pro iPod( a rozhraní USB v uzamykatelné schránce před sedadlem spolujezdce.

Kombinace benzinových motorů a stupňů výbavy

Motory Reference Style Sport
1.6/75 kW (102 k)
1.8 T 20V/110 kW (150 k)
2.0 TSI/147 kW (200 k)

Kombinace naftových motorů a stupňů výbavy:

Motory Reference Style Sport
2.0 TDI CR/105 kW (143 k) DPF
2.0 TDI CR/125 kW (170 k) DPF

SEAT Exeo na českém trh nabízí následující sériovou výbavu:

Reference

Exteriér:

  • – přední integrované mlhovky
  • – kliky dveří v barvě vozu
  • – boční ochranné lišty v barvě vozu
  • – komfortní podvozek
  • – pneumatiky 205/55 na ocelových kolech 16“
  • – dojezdové rezervní kolo
  • – automatické rozsvěcení světel

Interiér:

  • – dvouzónová automatická klimatizace Climatronic
  • – systém ISOfix na předním sedadle spolujezdce a na zadních vnějších sedadlech + Top Tether
  • – výškově nastavitelné sedadlo řidiče
  • – 2 držáky nápojů v přístrojové desce
  • – zadní loketní opěrka s úložným prostorem
  • – Dělená zadní sedadla (1/3 – 2/3)
  • – osvětlená odkládací schránka před sedadlem spolujezdce

Elektrická výbava:

  • – centrální zamykání s dálkovým ovládáním
  • – elektricky ovládaná okna v předních a zadních bočních dveřích
  • – elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
  • – palubní počítač
  • – rádio s přehrávačem CD/MP3 + AUX-in + čtyři reproduktory
  • – čtecí lampičky vpředu a vzadu

Bezpečnost:

  • – ABS
  • – ESP + TCS + EBA
  • – 2 čelní airbagy
  • – 2 průběžné hlavové airbagy
  • – 2 boční airbagy
  • – kolenní airbag pro řidiče
  • – deaktivovatelný airbag spolujezdce
  • – signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče

Style (k výbavě Reference navíc):

  • – výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce
  • – bederní opěrka v předním sedadle
  • – tempomat
  • – elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu – sklopná
  • – parkovací senzory vzadu
  • – Dešťový senzor
  • – automatické rozsvěcení světel
  • – Automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko se systémem proti oslnění
  • – funkce Coming Home
  • – loketní opěrky vpředu/vzadu s úložným prostorem + dva držáky nápojů
  • – kožený volant a hlavice řadicí páky
  • – koberečky vpředu a vzadu
  • – multifunkční volant
  • – 8 reproduktorů
  • – systém kontroly tlaku v pneumatikách
  • – pneumatiky 205/55 na šestnáctipalcových kolech z lehké slitiny (pro 2.0 TSI a 2.0 TDI CR 125 kW pneumatiky 225/45 na sedmnáctipalcových kolech z lehké slitiny)

Sport (k výbavě Reference navíc):

  • – sportovní přední sedadla
  • – sportovní podvozek
  • – výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce
  • – Bederní opěrka v předním sedadle
  • – tempomat
  • – loketní opěrky vpředu/vzadu s úložným prostorem + dva držáky nápojů
  • – kožený volant a hlavice řadicí páky
  • – multifunkční volant
  • – 8 reproduktorů
  • – koberečky vpředu
  • – systém kontroly tlaku v pneumatikách
  • – pneumatiky 225/45 na sedmnáctipalcových kolech z lehké slitiny

SEAT Exeo má dlouhý seznam výbavy na přání, která výrazně zvyšuje komfort a bezpečnost.

Nový sedan španělské značky přichází se zajímavými prvky výbavy na přání, jako jsou speciální pakety Reference plus (pro Reference), Style plus (pro Style) a Sport plus (pro Sport). Prvně jmenovaný paket má multifunkční volant, tempomat, koberečky vpředu, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a loketní opěrku vpředu, zatímco druhý paket zahrnuje sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin,  dekorace dřeva v interiéru, adaptivní bi-xenonové světlomety a Bluetooth handsfree.

Paket Sport plus míří ještě výš s osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin, adaptivními bi-xenonovými světlomety, Bluetooth handsfree, parkovacími senzory vzadu, dešťovým senzorem a funkcí Coming Home.

Pro modely Reference a Sport je možné objednat paket „Elektro“, jehož součástí jsou parkovací senzory vzadu, dešťový senzor, automaticky ztmavitelné vnitřní zpětné zrcátko se systémem proti oslnění, determální boční okna a funkce Coming Home.

Kromě výše zmíněného paketu „Elektro“ se pro modely Style a Sport dodává paket „Elektro II“, který zahrnuje parkovací senzory vzadu, senzor kvality ovzduší, automatické otvírání kapoty zavazadlového prostoru a elektricky ovládanou sluneční roletu pro zadní okno (u modelů Sport nutno objednat současně s paketem „Elektro“).

Pro všechny tři stupně výbavy sedanu Exeo se dodává také paket „Schránky “, jehož součástí jsou úložné schránky pod předními sedadly, síť v zavazadlovém prostoru a vak na lyže.

Pro modely Reference jsou připravena kola z lehké slitiny 16“ Dante a 17“ Modena, pro Style kola z lehké slitiny 17“ Modena a 18“ Fenix a pro Sport kola z lehké slitiny 18“ Fenix.

Seznam výbavy na přání pro Exeo zahrnuje následující položky:

  • alarm s prostorovým senzorem – na přání pro Reference, Style a Sport
  • zadní boční airbagy – na přání pro Reference, Style a Sport
  • navigační systém s ovládací logikou MMI (barevný displej 6,6“ + SD karta pro MP3 + ovládání hlasem) – na přání pro Style a Sport
  • tmavá okna od B sloupku – na přání pro Reference, Sport a Style
  • reflexní čelní sklo – na přání pro Style
  • determální boční okna – na přání pro Style
  • paket leštěných prvků – chromované lišty okolo bočních oken, sloupky B/C – lesklá černá –na přání pro Style a Sport
  • adaptivní bi-xenonové světlomety + ostřikovače světlometů – na přání pro Style a Sport
  • elektricky nastavitelná přední sedadla, u řidiče s pamětí – na přání pro Style a Sport
  • potahy sedadel v kůži – černá – na přání pro Style a Sport
  • béžový interiér a potahy sedadel – kůže – na přání pro Style
  • béžový interiér a potahy sedadel – látka – na přání pro Style
  • vyhřívaná přední sedadla + vyhřívané ostřikovače světlometů
  • panoramatické, elektricky ovládané střešní okno – na přání pro všechny tři úrovně výbavy
  • solární střešní okno – na přání pro Style a Sport
  • dekorace dřeva v interiéru – na přání pro Style
  • chladicí schránka u spolujezdce – na přání pro Style a Sport
  • posilovač řízení Servotronic – na přání pro Reference, Style a Sport; sériově s motory 2.0 TSI/147 kW a 2.0 TDI CR/125 kW. Nedodává se pro motor 1.6 /75 kW
  • Bluetooth handsfree – na přání pro Reference, Style a Sport
  • Vstup pro USB (k rádiu) – na přání pro Reference, Style a Sport
  • připojení pro iPod( (k rádiu) – na přání pro Reference, Style a Sport
  • sportovní podvozek – na přání pro Sport bez příplatku
  • metalický lak; Emoción červená a speciální lak – na přání pro Reference, Style a Sport

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...