Za období od ledna do března 2009 dodala Škoda zákazníkům celkem 143 079 vozů. V meziročním srovnání to znamenalo propad o 17,5 %. Světový automobilový trh ovšem ve stejném období klesl o 20,7 %.
Velmi pozitivní vývoj se projevuje v aktuální situaci objednávek došlých do společnosti Škoda Auto. Objem došlých objednávek v Evropě byl od ledna do března zhruba 27 % nad úrovní roku 2008. Zvláště je v této souvislosti třeba vyzdvihnout německý, rakouský, český, slovenský a polský trh. Také na čínském trhu se objem objednávek nacházel zhruba 14 % nad úrovní předchozího roku.
S obzvlášť velkým zájmem zákazníků se v současnosti setkávají vozy modelů Škoda Fabia a Škoda Roomster a vozy s úsporným motorem o objemu 1,2 litru. Pozitivní vliv přitom pro společnost Škoda měla ekologická, respektive šrotovací prémie, která byla v několika evropských státech realizována na podporu automobilového průmyslu.
Další význačnou událostí byla prezentace nového vozu Škoda Yeti na letošním ženevském autosalonu. Uvedení páté modelové řady na trh a první dodávky zákazníkům jsou plánovány na polovinu druhého pololetí 2009. Škoda Yeti je kompaktní, úspornou a z hlediska ekologie přijatelnou alternativou ke klasickým zástupcům kategorie SUV.
„První čtvrtletí roku 2009 bylo velmi obtížné. Dopady celosvětové ekonomické krize neminuly ani společnost Škoda Auto. Díky našim moderním a ekologickým produktům se nám ovšem podařilo rozšířit podíl na důležitých trzích, jako například v Německu a v Číně. Také situace v počtu objednávek se ve společnosti Škoda vyvíjí velmi pozitivně. Mimo to jsme přijali množství konkrétních opatření, abychom trvale zajistili ekonomickou situaci značky a abychom z krize vyšli posíleni,“ komentuje situaci Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
K hospodářskému výsledku koncernu Volkswagen přispěla skupina Škoda Auto v prvním čtvrtletí 2009 celkově provozním výsledkem ve výši 28,2 mil. eur. V lokální závěrce dosáhl provozní výsledek skupiny hodnoty 787,4 mil. Kč. Výsledek tak ovšem byl výrazně pod loňskou úrovní.
Peněžní toky z provozní činnosti se podařilo zvýšit na 6,5 mld. Kč (+30,1 %).
„Víme, že rok 2009 bude pro nás, stejně jako pro celý automobilový průmysl, krajně složitý. Dosažené čtvrtletní výsledky mírně překročily naše odhady, a to zejména díky šrotovnému v některých zemích. Vyhlídky však nadále zůstávají nejisté a zatížené značnými riziky. Jsem ale přesvědčen, že díky našemu programu na zlepšení hospodářského výsledku „Scout“ se nám podaří udržet si finanční sílu a stabilitu, a že i v krizovém období dosáhneme přiměřené ziskovosti,“ doplňuje prohlášení k aktuální situaci Holger Kintscher, člen představenstva za oblast ekonomie.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů