Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, oznámil úspěšné dokončení vývoje prototypu elektromobilu Subaru STELLA s technologií Plug-in.
FHI poskytne japonskému Ministerstvu životního prostředí 15 kusů prototypu Plug-in STELLA k ověřovacím zkouškám, které budou spočívat v běžném užívání pěti prefekturami a magistráty.
Nový prototyp má vylepšené jízdní výkony, došlo ke zvýšení výkonu motoru z dřívějších 40 na současných 47 kW, přičemž k lepší hospodárnosti přispívá odlehčení karoserie a vyladění řídicí jednotky motoru. Kromě optimalizace bateriového modulu a jeho celkového zmenšení se rovněž změnil přístrojový panel a design interiéru. Technické specifikace sériově vyráběného elektromobilu, který bude představen letos v létě, jsou prakticky shodné se současným prototypem.
Japonské Ministerstvo životního prostředí nyní propaguje vozidlo příští generace s cílem podpořit širší používání elektromobilů. Do letošního června bude propůjčeno celkem 15 prototypů s označením Plug-in STELLA: čtyři zamíří do prefektury Kanagawa, tři do prefektury Aichi, tři do prefektury Osaka, další tři do prefektury Hyogo, jeden vůz na magistrát města Yokohama a jeden vůz do užívání japonské pošty (Japan Post Service Co., Ltd.).
Koncern FHI se věnuje výzkumu technologií lithium-iontových baterií, ke kterým se upírá pozornost coby k možnému budoucímu zdroji energie, zejména pak k jejich použití v elektromobilu příští generace poháněného těmito bateriemi. FHI od června 2006 ve spolupráci s Tokyo Electric Power Co., Inc. vyvíjí model Subaru R1e. Díky využití pohonu elektromobilu R1e a poznatkům získaným vývojem tohoto modelu pak FHI v červnu úspěšně dokončil vývoj studie „Subaru Plug-in STELLA“ a prvních pět kusů bylo poskytnuto v rámci summitu ve městě Toyako na ostrově Hokkaido, stejně tak jako japonským poštám k běžnému použití při zajišťování poštovních služeb. FHI od letošního července plánuje v Japonsku testovat sériově vyráběné elektromobily a přibližně 170 těchto elektromobilů by se mělo objevit na veřejných komunikacích již v průběhu tohoto fiskálního roku. Nastavení cen, způsob prodeje a zajišťování poprodejního servisu se v současnosti řeší.
FHI staví vývoj nových vozů na dokonalé harmonii příjemného a spolehlivého provozu s nízkými dopady na životní prostředí. I v kontextu zdokonalování aktuálních pohonných jednotek pak FHI staví elektromobily do pozice jednoho ze životaschopných řešení a klíčových technologií pro ochranu životního prostředí. FHI se bude výzkumu a vývoji elektromobilů i nadále věnovat.
Základní technické údaje:
Délka x šířka x výška | 3 395 x 1 475 x 1 660 mm |
Pohotovostní hmotnost | 1 010 kg |
Počet cestujících | 4 |
Nejvyšší rychlost | 100 km/h |
Dojezd na jedno dobití | 80 km |
Elektromotor | Synchronní motor s permanentním magnetem |
Max. výkon | 47 kW |
Max. točivý moment | 170 Nm |
Systém pohonu | Pohon předních kol |
Typ baterií | Lithium-iontové baterie |
Celkové napětí | 346 V |
Energie celkem | 9 kWh |
O společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, je předním japonským výrobcem s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize HFI – Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty osobních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. FHI si vydobyla celosvětové uznání za technologii stálého pohonu všech kol AWD a ploché motory Subaru s protiběžnými písty. Firma je rovněž na špici vývoje ekologických technologií a zasazuje se o celosvětovou ochranu životního prostředí.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií