Citroen na Rallye Kypr 12. – 15. března 2009

Jedno velké specifikum čeká účastníky Rallye Kypr 2009, třetího podniku seriálu mistrovství světa FIA – mix dvou různých povrchů.

Sébastien Loeb a Daniel Elena stejně jako Dani Sordo a Marc Martí by rádi pokračovali ve vítězném tažení z úvodu sezony na vozech Citroën C4 WRC, které vyjedou v novém designu.

Také juniorský tým Citroënu čeká třetí podnik mistrovství světa. Kombinace dvou povrchů bude náročnou zkouškou pro všechny mladé posádky na C4WRC, Conrad Rautenbach – Daniel Barritt, Jevgenij Novikov – Dale Moscatt a Sébastien Ogier – Julien Ingressia.

Kyperská rallye, soutěž ve východním Středomoří, má za sebou sedm ročníků mezi léty 2000 a 2006 a během nich proslula jako skalnatá a nejpomalejší z celého programu. Letošní ročník zahájí asfaltová etapa a následovat budou dvě etapy na šotolině.

Rallye Kypr 12. – 15. března, 3. podnik z 12, centrum soutěže: Limassol

Celkem 1198 km, z toho 332,07 km měřených ve 14 rychlostních zkouškách.

Program

Čtvrtek 12. března:

  • Shakedown: od 8 do 12 hod.
  • Slavnostní start: od 20 hod.

1.etapa – pátek 13. března: celkem 454,34 km, z toho 134,20 km měřených v 6 RZ.

Start (8:00). RZ 1 (Panagia 1, 30,33 km), RZ 2 (Mylikouri 1, 7,34 km) a RZ 3 (Gerakies 1, 29,40 km). Seskupení (12:21, 20 min.). Servis A (12:41, 30 min.). RZ 4 (Panagia 2, 0,33 km), RZ 4 (Mylikouri 2, 7,34 km) a RZ 6 (Gerakies 2, 29,40 km). Servis B (17:35, 45 min.). Cíl kolem 21:00.

2. etapa – sobota 14. března: 490,07 km, z toho 115,60 km v 5 RZ.

Servis C (7:00, 15 min.). RZ 7 (Anadiou Dam 1, 11,70 km), RZ 8 (Pano Panagia, 28,17 km) a RZ 9 (Orkontas, 18,54 km). Seskupení (12:49, 20 min.). Servis D (13:09, 30 min.). RZ 10 (Xyliatos, 30,94 km) a RZ 11 (Kourdali, 26,25 km). Servis E (18:18, 45 min.). Cíl kolem 22:00.

3.etapa – neděle 15. března: 253,59 km, z toho 82,27 km měřených ve 3 RZ.

Servis F (8:00, 15 min.). RZ 12 (Foini, 30,03 km). Servis G (10:18, 15 min.). RZ 13 (Anadiou, 40,54 km) a RZ 14 (Anadiou Dam 2, 11,70 km). Servis H (14:00, 10 min.).

Slavnostní ceremoniál – neděle 2:45 hod., Limassol.

Opět nová soutěž!

Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří tuto soutěž vyhráli třikrát (2004, 5, 6) ze čtyř startů, touží po dalším prvenství. Kdyby jim tento plán vyšel, zapsali by si už 50. vítězství v seriálu WRC. Francouzsko-monacká posádka však dobře ví, že vítězství v tomto případě není předem jasné. „Tahle soutěž se za tři roky obrovsky změnila, takže nyní k ní musíme přistupovat jako k úplně nové,“ říká Sébastien Loeb. „Dříve jsme měli ve zvyku přijet na ostrov a jeho asfaltky proto, abychom vystoupili na stupně vítězů a mysleli si, že tento ostrov bude velkým asfaltovým podnikem dál. Organizátoři nám ale pro letošek nachystali šotolinové zkoušky, které nebudou tak klikaté a pomalé jako v minulosti. Navíc budeme muset počítat s počasím. Vždyť na Kypru může pršet dokonce i v březnu.“

Zpočátku byl smíšenému charakteru soutěže Sébastien Loeb nakloněn, nicméně postupně o tomto formátu začal pochybovat. To když bylo rozhodnuto o povinnosti odjet zahajovací etapu na pneumatikách Pirelli Scorpion, které jsou konstruované na šotolinu. „Je to škoda dělat věci jen na půl. Pojedeme na asfaltu s nevhodnými brzdami, pneumatikami a zavěšením kol. Naše C4 WRC je i za těchto podmínek dobrá, ale víme, že musíme dávat pozor na pneumatiky. Pro diváky to možná bude skvělé, když se auta budou sunout bokem, ale pro nás jezdce to rozhodně výborné není. Znamená to, že v pátek večer chceme být nejrychlejší,“ pokračoval. „Musíme se ale připravit na to, že na sobotních šotolinových tratích budeme ostatním čistit trať. Ale nemůžeme si dovolit taktizování, protože v pátek vyrážíme na trať jako první. Naším cílem je získat co největší náskok po prvním dnu.“

Přidat další body

Dani Sordo má za sebou jediný start na Kypru z roku 2006, o dva méně než jeho spolujezdec Marc Martí. Ten startoval na Kypru dvakrát ještě s Carlosem Sainzem. Stejně jako v Irsku a Norsku by chtěl španělský pár zabodovat do Poháru konstruktérů. „Vypadá to na těžkou soutěž,“ upozorňuje Dani. „I když asfalt je naším oblíbeným povrchem, bohužel budou mít velký vliv platné předpisy pro specifikaci vozů. Testovali jsme na asfaltu se šotolinovými pneumatikami a náš vůz C4 WRC byl silný stejně jako jindy. Zapracovali jsme na nastavení vozu s ohledem na povrchy, které nás čekají a také s ohledem na životnost pneumatik, kdyby panovalo teplé počasí.

Loeb a Elena nejlepšími ambasadory značky

Tři otázky pro Xaviera Chardona, šéfa marketingu a komunikace Citroën

Citroën Sport se přejmenoval na Citroën Racing a v novém kabátě se od Kyperské rallye představí také auta. Novou identitu představil Citroën už 5. února. Vychází z dynamiky nových modelů, které Citroën vyprodukoval v posledních deseti letech. Pro současný tým Citroën Total WRT to znamená na první pohled především vyšší příklon k bílé barvě, do které se vozy Citroën C4WRC převlékají. Nové barevné provedení bylo poprvé představeno na autosalonu v Ženevě.

Citroën odložil starý kabát a novou identitu značky představil v únoru. Jaké jsou hlavní aspekty této změny?

Po devadesáti letech existence načíná Citroën novou stránku historie. Obtížná hospodářská situace, současné proudy, kterými se ubírá automobilismus, stejně tak nový vztah vytvářený mezi zákazníky a značkami, žádný z těchto faktorů Citroën nepřehlíží. Naopak, značka přijala konkrétní aktivní opatření a vytvořila novou identitu. Náš cíl je stavět na dynamice, kterou naše značka má za poslední desetiletí, což je naše přidaná hodnota a odrazový můstek pro další rozvoj. Je to obecně velice široce pojatý projekt, který nezahrnuje jen novou identitu značky, ale i nový přístup k zákazníkům a vztahům s nimi a také novou produktovou linku DS line. Ženevský autosalon dal veřejnosti poprvé hmatatelný důkaz nového dynamického přístupu seznámením se s konceptem DS.

Co přesně říká slogan: Kreativní technologie?

Citroën vždycky stál na straně kreativity a technologie. Nikdy jsme však nevytvářeli technologie pro technologie, vždycky jsme je tvořili a využívali ku prospěchu zákazníka. Slogan kreativní technologie nezahrnuje jen identitu značky, ale v rally sportu vychází ze stejné filozofie. Naše kreativní technologie se zapsala prostřednictvím individuálních vítězství i světových titulů.

Citroën Racing, speciálně Sébastien Loeb a Daniel Elena, dosáhli vskutku ohromných úspěchů za poslední roky. Nakolik právě oni přispěli k vytvoření image značky Citroën?

Určitě jsou nedílnou součástí celkové dynamiky, které jsme byli svědky za posledních deset let. C4 WRC vyhrál dvě třetiny soutěží po celém světě, na asfaltu, šotolině a sněhu stejnou měrou. Tato statistika říká velmi mnoho o výkonu, spolehlivosti a všestrannosti našich výrobků. Jak bychom mohli jména Loeba a Eleny s těmito úspěchy nespojovat? Nemohli jsme si přát lepší vyslance naší značky.

Posádky Citroën:

  • Sébastien Loeb/Daniel Elena: WRC debut: Katalánsko 1999 (Saxo Kit-Car, vypadli). WRC startů: 115. První WRC vítězství: Německo 2002 (Xsara WRC). WRC vítězství celkem: 49. WRC titulů: 5 (2004 – 2008).
  • Dani Sordo: WRC debut: Katalánsko 2003 (18.). WRC startů: 61. Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).
  • Marc Martí: WRC debut: Katalánsko 1992 (21.). WRC startů: 127/ Juniorský titul: 2005 (C2
  • S1600).

Kyperská bilance:

Sébastien Loeb/Daniel Elena: 5. start – 2003 (Xsara, 3.), 2004 (Xsara, 1.), 2005 (Xsara, 1.) a 2006 (Xsara, 1.).

Dani Sordo: 2. účast – 2006 (Xsara, vypadl).

Marc Martí: 4. účast – 2003 (Xsara, 5.), 2004 (Xsara, 3.) a 2006 (Xsara, vypadl).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...