Oba modely mají nový design, vyšší úroveň jízdního komfortu a bezpečnosti a všech čtrnáct výrazně modernizovaných nabízených motorů mají zlepšení výkonových charakteristik a nižší spotřebu paliva a emise.
Řada nižší střední třídy španělské značky tak učiní významný krok ve svém evolučním vývoji, který se opticky projevuje novými charakteristickými rysy přední a zadní části karoserie. Úplnou modernizací prošla také paleta motorů, jež nyní zahrnuje vznětové jednotky s přímým vstřikováním common rail. Všechny tyto novinky doplňuje vynikající úroveň výbavy se zvláštním důrazem na komfortní a bezpečnostní prvky.
Vnější vzhled typů León a Altea modelového roku 2009 je stejně jako u čtvrté generace Ibizy a u nových vozů Exeo definován designérským konceptem „Arrow Design“ (tzv. „šípový design“). Přestože obě novinky viditelně navazují na linie předchozích modelů, jsou jejich nové stylistické prvky nepřehlédnutelné.
Z ladných a elegantnějších křivek nyní nápadně vystupuje nová maska chladiče s menším logem značky SEAT a výrazněji stylizovaným chromovaným rámečkem. Nový výraz dodávají oběma typům také větší čelní světlomety. K dalším modifikacím patří nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka na předních dveřích a atraktivní kola. Lepší výhled z vozu zajišťuje větší zadní okno, které si vynutilo odpovídající úpravy designu zadního výklopného víka a zadních svítilen. V interiéru se změny dotkly přístrojové desky, středové konzoly, výplní dveří a materiálů. Výsledkem je moderně a ergonomicky řešený prostor pro cestující.
Maximální trakce se systémem XDS
Zahrnutí systému XDS do sériové výbavy modelu León přineslo výrazné zvýšení úrovně jízdního komfortu a bezpečnosti. Tento elektronický systém, který bude zpočátku k dispozici u sportovních verzí a v průběhu roku bude zaveden i do dalších modelů León, spolupracuje se stabilizačním systémem ESP a napodobuje funkci samosvorného diferenciálu, čímž zlepšuje chování vozidla v situacích, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti některého z poháněných kol. Systém XDS reaguje tak, že protáčející se kolo přibrzdí.
Tato inovace Leónu je rozšířením známého konceptu „Agile Chassis“ (tzv. „agilní podvozek“). Řidič se tak může v každé situaci spolehnout na účinný přenos hnací síly motoru na vozovku.
Nové motory a příchod technologie common rail
Všech nabízených čtrnáct zážehových a vznětových motorů prošlo výraznou modernizací se zvláštním důrazem na zlepšení výkonových charakteristik a snížení spotřeby paliva a emisí.
Na vrcholu řady zážehových motorů stojí výkonný čtyřválec 2.0 TSI (155 kW/211 k), významnou inovací u vznětových jednotek je zavedení technologie common rail pro motor 2.0 TDI (125 kW/170 k). Ještě výkonnější agregáty nabídnou vysoce sportovní modely Cupra.
Kromě toho dostaly všechny verze vybavené automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG, která je nyní k dispozici v sedmistupňové verzi také pro motor 1.8 TSI/160 k. Pro manuální sekvenční řazení se řadí pádly na volantu.
Větší výběr výbavy
S příchodem vozů SEAT León, Altea a Altea XL modelového roku 2009 byla jejich výbava dále zatraktivněna. Stupně výbav Reference, Style a Sport budou v průběhu roku rozšířeny o ještě sportovnější verzi FR a ultimativní Cupru.
Nové vozy SEAT León a Altea nabízejí bohatou sériovou výbavu, která zahrnuje kromě systému XDS (pro León) například novou klimatizaci, nová autorádia a od verze Style i přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel.
V rámci výbavy na přání je nyní k dispozici např. asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, parkovací senzory vpředu a vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.
Kromě toho, všechny verze přicházejí s novým čalouněním s možností objednat si i provedení v černé kůži nebo pro řadu León v odstínu cognac. Řada FR nabízí nově kombinaci černých textilních bočnic s červenou nebo stříbrnou Alcantarou na středových plochách.
V oblasti aktivní bezpečnosti jsou nové modely León a Altea pro rok 2009 vybaveny veškerými elektronickými podpůrnými prvky. Všechny varianty mají sériově protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS, brzdového asistenta EBA a stabilizační systém ESP.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií