„Náš nový typ osobního automobilu dostal také nové jméno. Bude se jmenovat Škoda Octavia, protože to je osmý typ našeho znárodněného průmyslu,“ uvedl tehdejší podnikový časopis Ventil ve svém vydání ze dne 6. ledna 1959.
Číselné označení tak nadobro vyměnil slovní název. Z vozu Škoda 440 se stala Octavia, ze Škody 445 Octavia Super a ze Škody 450 Felicia.
Změna však nespočívala pouze v názvu a drobné úpravě přední masky. V roce 1959 předělali konstruktéři mladoboleslavské automobilky všem osobním vozům Škoda přední nápravu. Dostala místo listového pera vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči pérování. Šlo o zásadní změnu. „Byly nachystány také vinuté pružiny pro zadní nápravu, ale toto řešení se neosvědčilo a tak tam zůstala listová péra,“ doplnil Lukáš Nachtmann, vedoucí archivu společnosti Škoda Auto.
V novodobé historii po roce 1989 bylo jméno znovu vzkříšeno a modelová řada Octavia se stala prvním automobilem vyvinutým ve vlastní režii poté, co se Škoda stala součástí koncernu VW. Přípravné práce začaly již v roce 1992, kdy vznikla studie. Veřejnosti se Octavia představila v roce 1996, o dva roky později přišla verze Combi a později také 4×4.
V roce 2000 proběhla modernizace, která se dodnes vyrábí pod názvem Octavia Tour. V únoru 2004 byla veřejnosti představena Škoda Octavia druhé generace a v roce 2008 její modernizovaná podoba.
Do dnešního dne prodala největší česká automobilka více než 2 miliony vozů Škoda Octavia po celém světě. Škoda Auto v současnosti nabízí širokou paletu provedení včetně sportovní Škoda Octavia RS a varianty pro volný čas nazvané Scout.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”