Modely Forester 2.0D a Impreza 2.0D se budou v Evropě prodávat od letošního podzimu. Se vznětovým motorem Subaru Boxer se již prodávají modely Legacy a Outback. Subaru nyní rozšiřuje svoji nabídku vozů s dieselovými motory, aby splnilo požadavky zákazníků na evropských trzích.
1. Subaru Forester 2.0D a Impreza 2.0D
Motor Subaru Boxer Diesel, který se v Evropě poprvé objevil na jaře 2008 v modelech Legacy a Outback, si již vydobyl všeobecné uznání automobilových nadšenců. Nový a vylepšený vznětový boxer se nyní objeví i v modelech Forester a Impreza. Zavádí přitom filtr pevných částic (DPF) tzv. uzavřeného typu a montuje se ve spojení s novou šestistupňovou manuální převodovkou, která ještě dále zlepšuje nízkou spotřebu paliva i hladinu emisí těchto vozů.
Forester 2.0D
Pro model Forester coby crossover spadající do kategorie SUV je typická vysoká úroveň všestrannosti a pohodlí. Nabízí nejen bezpečné a stabilní jízdní vlastnosti podpořené jedinečným systémem stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD firmy Subaru, ale vyniká i v ekologických parametrech. Model Forester 2.0D se může pochlubit vůbec nejnižší hladinou emisí CO2 (167 g/km) v kategorii kompaktních vozů SUV.
Impreza 2.0D
Impreza ztělesňuje tři klíčové hodnoty značky Subaru: kultivovaný vzhled, praktičnost a užitnou hodnotu a dále kvalitní jízdní vlastnosti. Nyní se tento pětidveřový hatchback představuje se vznětovým motorem Subaru Boxer Diesel, šestistupňovou manuální převodovkou a jemně vyladěným podvozkem. Kromě příznivých ekologických parametrů nabízí i agilní a sportovní jízdní vlastnosti, pohodlí a pokrokové bezpečnostní prvky.
Subaru: dieselový motor konstrukce Boxer
Vznětový boxer od Subaru se vyznačuje nízkými prostorovými nároky a nízkou hmotností. Toho bylo dosaženo díky vysoké tuhosti vyplývající z konstrukce plochého motoru s protiběžnými písty a použití bloku válců z hliníkové slitiny. Dalším klíčovým rysem je tichý chod daný uspořádáním válců, díky kterému se navzájem eliminují vznikající setrvačné síly a vyhlazuje se chod hřídele, což vede k nižší úrovni vibrací. Vznětový boxer Subaru kromě toho nabízí i výtečnou odezvu na pedál plynu, a tak umožňuje sportovní jízdu bez nepříznivých dopadů na spotřebu paliva či hladinu emisí.
Subaru Boxer Diesel: Hlavní parametry
Typ motoru: | Přeplňovaný dieselový čtyřválec s protiběžnými písty |
Typ přeplňování: | Turbodmychadlo s variabilní tryskou |
Rozvod: | DOHC 16V |
Emise CO2: | 167 g/km (Forester 2.0D), 152 g/km (Impreza 2.0D) |
Zdvihový objem: | 1998 ccm |
Nejvyšší výkon: | 108 kW (147 k)/3600 ot/min (Forester 2.0D) |
110 kW (150 k)/3600 ot/min (Impreza 2.0D) | |
Nejvyšší toč. moment: | 350 N.m /1800 až 2400 ot/min |
Systém vstřik. paliva: | Common Rail |
2. Další exponáty
- Subaru Impreza WRC2008 (replika) – Jedná se o repliku nového rallyového speciálu pro soutěže WRC v závodní sezóně 2008.
- Subaru R1e – Prototyp R1e vyvinutý ve spolupráci Subaru a TEPCO (Tokyo Electric Power Company) je podrobován silničním testům. V současnosti tvoří firemní flotilu TEPCO celkem 40 vozů Subaru Rle, které jsou testovány za účelem dalších vylepšení.
- Vývojová studie Subaru G4e – G4e představuje vývojovou studii elektromobilu příští generace. Lehký automobil používající lithium-iontové akumulátory příští generace by měl mít odhadovaný akční rádius 200 km na jedno nabití.
- Expozice k 50. výročí značky Subaru – Jako připomenutí 50. výročí od vzniku původního Subaru 360 bude vystaven nejstarší model 360. Na výstavních stěnách se objeví souhrn nejdůležitějších mezníků značky.
O společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, je předním japonským výrobcem s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize – FHI’s Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty osobních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. FHI si vydobyla celosvětové uznání za technologii stálého pohonu všech kol AWD a ploché motory Subaru s protilehlými válci. Firma je rovněž na špici vývoje ekologických technologií a zasazuje se o celosvětovou ochranu životního prostředí.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií