Sébastien Loeb a Daniel Elena poprvé vyhráli a druhá posádka Citroën Total Sport Dani Sordo – Marc Marti skončila těsně pod pódiem na 4. místě.
Rallye v číslech
Nejlepší časy:
- 1. den – RZ 1 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 2 : S. Loeb a Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 3, 4 a 5 : S. Loeb – RZ 6 S. Loeb a M. Hirvonen – RZ 7 : S. Loeb – RZ : M. Hirvonen – RZ 9,10 a 11: S. Loeb.
- 2. den: RZ 12 : M. Hirvonen – RZ 13 a 14 : S. Loeb – RZ 15 : M. Hirvonen – RZ 16 a 17 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 18 : S. Loeb – RZ 19 : M. Hirvonen – RZ 20 : JM. Latvala – RZ 21 : S. Loeb.
- 3. den: RZ 22 : S. Loeb a M. Hirvonen – RZ 23 : JM. Latvala – RZ 24 : Petter Solberg (Subaru Impreza).
Nejlepší časy celkem
- S. Loeb, 15 (3 ex) – M. Hirvonen, 7 (3 ex) – JM. Latvala, 4, Petter Solberg, 1.
Vedení v soutěži:
- RZ 1 až 24 : S. Loeb.
Konečné pořadí 58. Rallye Finsko:
- 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 2:54:05,5 hod.
- 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 9 s
- 3. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 3:17 min.
- 4. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 3:30,9
- 5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 3:57,7
- 6. P. Solberg/P. Mills (Subatu Impreza) + 3:58,7
- 7. M. Rantanen/J. Lönegren (Ford Focus) + 6:11,1
- 8. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 8:18,7
- 9. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 8:37,3
- 10. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4) + 10:30,9
Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů (kolo 9/15):
1. Ford, 108 – 2. Citroën-Total, 105 – 3. Subaru, 62 – 4. Stobart, 45 – 5. Munchi’s, 19 – 6. Suzuki, 12.
Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů (9/15):
1. M. Hirvonen, 67 – 2. S. Loeb, 66 – 3. C. Atkinson, 37 – 4. D. Sordo, 35 – 5. JM Latvala, 34 – 6. P. Solberg, 23 – 7. H. Solberg, 20 – 8. G. Galli, 17 – 9. M. Wilson, 12 – 10. F. Villagra, 8 – 11. U. Aava, 6 – 12. C. Rautenbach, 6 – 13. F. Duval, 5 – 14. A. Mikkelsen, 4 – 15. T. Gardemeister, 3 – 16. JM. Cuoq, 2 – 17. M. Rantanen, 2 – 18. A. Aigner, 1 – 19. PG. Andersson, 1 – 20. J. Hänninen, 1 – 21. S. Ogier, 1.
Loeb na sedmý pokus
Rallye Finsko je proslulá zejména pro extrémně vysoké rychlosti, kterými se na zdejší šotolině jezdí, a hlavně pro vysoké a dlouhé skoky vozů. Od založení Poháru konstruktérů v roce 1973 dokázali ve Finsku, v hájemství domácích pilotů, uspět na vozech značky Citroën pouze Carlos Sainz (1990) a Didier Auriol (1992). Loeb s Elenou dokázali porazit místní hvězdy až na sedmý pokus.
„Jsem nadšený, že jsem vyhrál právě tuto rallye,“ nechal se slyšet úřadující mistr světa Sébastien Loeb. „A jsem obzvlášť potěšen způsobem, jakým jsme vyhráli. Od startu do cíle, pořád jsem měl před očima náš loňský souboj s Marcusem Grönholmem, kdy to bylo na hraně rizika a bez oddechu. Abychom udrželi vedení, museli jsme riskovat i po prvním dnu, když jsme přesně nevěděli, jaký kus tratě ještě budeme vymetat. V praxi to znamenalo jet naplno po celou trať a nakonec se nám to vyplatilo.“
„Náš cíl byl jasný – udržet maximální tempo po celou závěrečnou etapu 40,47 kilometru a kontrolovat našeho největšího rivala,“ pokračoval čtyřnásobný mistr světa Loeb. „Bylo důležité neudělat sebemenší chybičku a jet pokud možno bezpečně. Po dvou dnech pilotování v nejvyšší rychlosti se mi absolutně nechtělo pustit v pořadí 42. vítězství kariéry. Tohle vítězství je důležité i proto, že jsme ve Finsku splnili jeden z cílů, který jsme si vytkli už před sezonou. Plně jsem důvěřoval svému vozu Citroën C4 WRC a výsledek nám dává dobré šance v Poháru konstruktérů, v němž jsme stáhli ztrátu už jen na tři body. Byl to velmi pozitivní víkend, také pro Citroën a jeho postavení v Poháru konstruktérů.“
Elena: Jako ve snu
„Porazit Finy v přímém souboji na jejich domácí půdě, to je nepopsatelný zážitek,“ přidal se spolujezdec Daniel Elena. „Pro mě je to opravdový sen. Moje poznámky o trati se příliš neliší od jiných rallye, ale tady je rozdíl právě v rychlosti. Je to mimořádný pocit, když vaše auto ve dvousetkilometrové rychlosti dopadá na všechny čtyři.“
„Pro poslední den soutěže jsme měli jasnou taktiku – uhájit naši čtvrtou pozici,“ uvedl Dani Sordo. „Jsem spokojený, že jsem neudělal žádnou chybu. Hodně jsem se poučil, jak jezdit na takové velmi specifické trati, na níž hrají největší roli zkušenosti. Je několik oblastí, ve kterých se mohu ještě zlepšovat. Je krásné dojet do cíle právě zde a poprvé na voze WRC. Naše C4 WRC bylo extrémně konkurenceschopné a body, které jsme ve Finsku pro Citroën získali, určitě pomohou ve zbytku sezony.“
Quesnel: Konečně dividendy!
„Tento výsledek je obzvlášť uspokojivý, protože víme, jak obtížné je ve Finsku zvítězit,“ tvrdí Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Total Sport. „Séb a Daniel dosáhli až na vrchol, když museli neúprosně bojovat až do konce. Obrovská práce, kterou všichni v technickém týmu Citroën Sport od loňska na C4 WRC udělali, vyplatila dividendy. Byla to vynikající soutěž a nám přinesla Top výsledek i pro Pohár konstruktérů. To jak oba vozy C4 WRC jely, nás povzbuzuje pro zbytek sezony. Dani a Marc podali velice vyzrálý výkon. Velkolepé vítězství, vynikající časy a velký bodový přírůstek. Co víc bychom si mohli přát?“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií