Osmnáct novinářských posádek se na okruhu mezi Prahou, Olomoucí, Brnem a Prahou bude snažit překonat tři roky starý výsledek, kdy předchůdce dnešního modelu Toledo, poháněný motorem 1 .9 TDi/66 kW, jel 10 000 km za srovnatelných podmínek v průměru za 3,8 l nafty na 100 km. A nejlepší posádka dosáhla průměrné spotřeby dokonce jenom 3,4 l/100 km!
Pan Udo-Ernst Quast, vedoucí prodeje vozů Seat v České republice, zahájil tento ekonomický maratón a odstartoval přesně dnes ve 14 hodin první posádku ve složení redaktorů Miroslava Hájka z Květů a Miroslava Hlaváče z Annonce, aby absolvovali jako první předepsaný okruh v délce přes 500 km.. Každá posádka má na tuto trasu, vedoucí většinou po silnicích I. třídy a po dálnici, časový limit 7,5 hodiny, do kterého je započítaná i půlhodinová přestávka u prodejce Seatu Auto Pytela ve Vyškově. Průměrná rychlost vychází téměř na 80 km/h, takže soutěžící se nesmějí opravdu nijak loudat. Velkou neznámou je však například brněnská dálnice, plná uzavírek, které mohou během okamžiku zcela zhatit pečlivě připravenou taktiku a itinerář. Skutečně přesnou odpověď na otázku v titulku tedy dá až středa 4. srpna, kdy nonstop novinářská jízda končí slavnostním vyhlášením výsledků v Autocentru Seat v Průhonicích.
Seat Toledo 1.9 TDi v provedení Signo nebyl na test speciálně upravován. Před zahájením Nonstop jízdy měl na počítadle kilometrů najeto necelých sedmnáct tisíc km. Do provozu byl uveden 22. dubna 1999. Pro test byly zvoleny pneumatiky Michelin Pilot HX, olej Aral Supertronic SAE OW – 40 a palivo od téhož výrobce. Kombinovaná spotřeba minulého modelu činila 5,1 l/100 km, nové Toledo s výkonnějším motorem se za stejných podmínek chlubí kombinovanou spotřebou jenom 5,0 l/100 km. Vyšší výkon i točivý moment a především jeho průběh však spolu s aerodynamičtější karoserií nového modelu mohou v rukou zkušeného řidiče znamenat i větší úsporu, než kalkulovaných 0,1 l/100 km.
„Teoreticky by měl být letošní výsledek o nějakou desetinku litru lepší,“ říká Jiří Krenar, vítěz „eko-jízdy“ s Toledem 1.9 TDi/66 kW z roku 1996. „O novém Toledu a jeho motoru je zbytečné mluvit – jeho parametry jsou po všech stránkách lepší. Stačí jenom lechtat pedál plynu, trochu předvídat a pokud možno zapomenout na brzdu a TDi motor se odmění skvělou spotřebou. Při podobných ekonomických maratónech však rozhoduje celá řada dalších vlivů, jako například počasí nebo hustota provozu, takže odhadovat konečný výsledek je opravdu těžké,“ říká Jiří Krenar, který s předchozím modelem Seatu Toledo s motorem 1.9 TDi/66 kW docílil průměrné spotřeby 3,402 l/100 km.
O průběhu i výsledcích tohoto ekonomického maratónu vás budeme informovat, jistě i vás zajímá jakou nejnižší spotřebu lze s motorem 1, TDi v SeatuToledu docílit.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií