Automobilová dealerská skupina AutoPalace prodala za loňský rok navzdory složité situaci na trhu celkem 7 871 nových vozů s prodejním obratem 5,2 mld Kč. Tento výsledek navíc znamená posun skupiny na pozici nejúspěšnějšího dealera v rámci bilance několika importérů vozů do České a Slovenské republiky.
Na tomto celkovém výsledku se nejvíce podílely prodeje vozů značek FORD (1711 vozů), ŠKODA (1624 vozů) a Hyundai (1141 vozů). Stabilní prodeje zažívá značka VOLVO (305 vozů). Loňský rok byl také ve znamení začátku prodeje vozů značky MG, které AutoPalace nabízí svým zákazníkům v pobočkách v Praze, Brně a Bratislavě. Prodej 81 vozů této značky za pouhých šest měsíců loňského roku (start prodeje v červnu) je velkým příslibem pro následující období. Velmi zajímavým údajem v celoroční statistice celkových prodejů nových vozů ve skupině AutoPalace je 13% zastoupení segmentu prémiových značek, do kterého patří značky AUDI, BMW, CUPRA, MAZDA, MINI a VOLVO. Z pohledu cílové skupiny patřilo 66 % prodejů fleetovým zákazníkům.
Stáj 19 značek
Skupina AutoPalace, která nabízí v celkově osmi pobočkách na českém a slovenském trhu s novými vozy dohromady 19 automobilových značek, se loňským prodejním výsledkem zapsala u některých importérů jako nejúspěšnější prodejce. Pozicí číslo 1 v prodejích na českém trhu se může pochlubit v případě značek FORD, MAZDA, MITSUBISHI, MG a OPEL. Na slovenském trhu sehrává AutoPalace roli premianta u značek BMW, MAZDA, MINI a MITSUBISHI. V případě značky HYUNDAI a také koncernových značek AUDI, CUPRA, SEAT, ŠKODA a VOLKSWAGEN (včetně divize Užitkové vozy) patří AutoPalace z pohledu úspěšnosti i nadále mezi významné dealery v obou regionech.
„Loňský rok byl na obou trzích s prodejem nových vozů nelehký vlivem hned několika faktorů. Vedle počínající ekonomické recese způsobily celkový pokles v prodejích také částečné výpadky v dodávkách nových vozů z výroby a složitější byla rovněž jejich logistika. A přestože jsme ze zmíněných důvodů dosáhli přibližně 85 % prodejů roku 2021, považujeme loňských dvanáct měsíců za úspěšné,“ hodnotí výsledky Marek Píchal, ředitel divize nových vozů ve skupině AutoPalace. „Dle údajů od některých importérů se nám podařilo proniknout na nejvyšší příčku v jejich prodejích, dále jsme významným hráčem na trhu užitkových vozů a velmi povzbudivý je také poměr prodeje vozů v prémiovém segmentu,“ dodává.
Fleetové prodeje, které vloni dosáhly zhruba dvou třetin, budou do budoucna spíše posilovat. A právě s ohledem na loňské výsledky má skupina ambice atakovat v letošním roce hranici 10 000 prodaných nových vozů, ale „jen za předpokladu stabilních dodávek a bez mimořádných situací na trhu,“ vyhlíží cíle Marek Píchal.
Jak se pohybovat na trhu
Loňský rok v prodeji nových vozů zhodnotil z pohledu obchodní strategie také František Švec, generální ředitel dealerské skupiny AutoPalace:
„Rok 2022 nám v mnohém napověděl, jak se úspěšně pohybovat na trhu s novými vozy v situaci, která před nás postavila nejednu výzvu. Filozofie našeho podnikání stojí primárně na uspokojení požadavků našich zákazníků v oblasti komplexního řešení jejich mobility, tedy včetně financování vozu či pojištění a kvalitních servisních služeb. Znamená to však být především velmi flexibilní na trhu, a to nejen směrem k zákazníkům, ale také ve vztahu k importérům. Loni se jednalo především o nabízenou modelovou skladbu v aktuálně dostupných specifikacích.
Již zmíněná flexibilita byla možná také díky vzájemně vstřícné komunikaci právě s importéry všech značek. Jako rozhodující vnímám nejen v této fázi, ale i do budoucna, maximální snahu o průběžné plnění skladových zásob vozů. Výhodou skupiny AutoPalace je v této situaci na trhu také silná pozice v nabídce ojetých vozů nebo služeb autopůjčovny. I tento fakt může poskytnout alternativně vhodné řešení mobility pro naše klienty, včetně technologicky moderního servisního zázemí. Rádi bychom se nyní ještě více zaměřili na segment užitkových vozů a stejně tak na oblast bezemisní elektromobility, která se stává trendem.“
AutoPalace Group
AutoPalace Group je součástí nizozemské skupiny AutoBinck založené v roce 1907 v Haagu – jedné z nejstarších automobilových společností na světě. AutoBinck je zároveň jedním z největších nizozemských investorů v ČR. AutoBinck v současnosti působí v 8 zemích Evropy – v Nizozemí, České republice, Slovensku, Belgii, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a Slovinsku.
Za 31 let působení na českém a slovenském trhu skupina prodala téměř 195 tisíc vozů. Svým zákazníkům nabízí ve svých pěti prodejních centrech v Praze a jednom v Brně a Karlových Varech, prodej automobilů značek – Audi, CUPRA, Ford, Mitsubishi, Mazda, MG, Hyundai, SEAT, ŠKODA, Opel, Volvo, Peugeot, Volkswagen, Užitkové vozy Volkswagen, Ford Transit Centrum a Opel Professional. Zároveň vlastní dvě pobočky v Bratislavě na Slovensku, kde je prodej a servis zaměřen na vozy značek BMW, Mazda, MINI a Mitsubishi. V současnosti je AutoPalace největším prodejcem vozů Ford, Hyundai, Mazda a Mitsubishi v ČR. V roce 2022 dosáhla v ČR tato dealerská skupina obratu 7,6 mld. Kč.