Tyto laboratoře jsou nejvýznamnějším činitelem v oblasti vývoje a výroby špičkových pohonných hmot a maziv určených nejen pro tým Ferrari, ale i pro čerpací stanice na celém světě.
Motory Ferrari jsou stále výkonnější, silnější a vozy stále rychlejší. Shell musí vzrůstající požadavky motorů Ferrari dokonale uspokojit. Musí jim dodat palivo a oleje, které jejich extrémně namáhané motory ochrání a umožní jim volný, rychlý a spolehlivý chod. Každý závodní okruh klade na vozy Ferrari jiné nároky. Monaco a Hungaroring jsou plné ostrých zatáček, což znamená pro motor velkou zátěž, je potřeba prudce zrychlovat na krátkých úsecích a během každého kola častokrát řadit. Na rychlých tratích jako jsou Monza a Indianapolis zase motory pracují delší dobu při vysokých otáčkách, a tak je velmi důležitá účinnost paliva. Na projektu Formule 1 pracuje přes 40 odborníků firmy Shell, z nichž každý plní své vlastní úkoly ve výzkumu, vývoji nebo výrobě pohonných hmot Shell Premium a maziv řady Shell Helix. Na každý závod navíc Shell posílá svou mobilní analytickou laboratoř (tzv. analyzační truck), ve které technici neustále sledují stav paliva a olejů ve vozech Ferrari.
Po rozsáhlém výzkumu a vývoji maziva nebo paliva projdou náročnými laboratorními zkouškami a poté schvalovacím procesem u odborníků z Ferrari. Teprve pak nastává čas na výrobu a to výlučně v mísírně Shell. Pro tým F1 Ferrari míchá maziva před závody jedno z nejmodernějších a nejpřesnějších zařízení tohoto druhu na světě.
V Thorntonu najdete také laboratoře „Technologie motorových vozidel“ (Engine Vehicle Technology), které vyvíjejí unikátní technologie pro všestrannou analýzu motoru. „Optický motor“, vybavený průhledným safírovým blokem válců, umožňuje technikům firmy Shell pozorovat pohyblivé díly motoru za jeho chodu a analyzovat účinnost maziva nebo konfiguraci spalování pohonných hmot. Tento výzkum má často obrovský význam pro úsporu paliva. Dynamometr firmy Shell, známější pod pojmem „válcové stolice“, zase technikům umožňuje simulovat rozličné jízdní podmínky s dvojím druhem paliva.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) předepisuje, že pohonná směs určená pro závody F1 se nesmí významně lišit od paliva, které se prodává u benzinových stanic. Laboratoř však umožňuje technikům firmy Shell provádět drobné úpravy v rámci předpisů a maximálně tak využít povolených tolerancí.
Laboratoře Shell Global Solutions dodaly Ferrari v roce 2001 přes 120 dodávek paliv a maziv na 20 závodních okruhů v 15 zemích světa a zhruba 220 000 litrů pohonných hmot a 40 000 kg olejů.
Většina výzkumné práce probíhá za úzké spolupráce s Ferrari ve Velké Británii. V oblasti motocyklů, pobřežních motorových člunů a jiných dvoustopých závodních vozidel v Hamburku. Pro letecké motory je samostatná laboratoř mazacích olejů. V USA byla nedávno založena laboratoř Shell Global Solutions US Inc.. Přidružená laboratoř Shell je i v Japonsku v Atsugi. Je samořejmé, že všechny laboratoře Shell vzájemně úzce spolupracují.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií