Sériový SEAT Leon ST CUPRA zářil na okruhu v Mostě

Se sériovým vozem Leon ST CUPRA zajel Petr Fulín rekordní čas.

1seaatokruhmost1000

Petr Fulín

– dvojnásobný šampion v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, usedl na mosteckém okruhu za volant sériově vyráběného modelu SEAT Leon ST CUPRA a hned ve druhém kole zajel čas, který všem přítomným vyrazil dech. S hodnotou 1:57,236 min je SEAT Leon ST CUPRA nejrychlejším sériově vyráběným kombi, které kdy bylo na závodním okruhu v Mostě oficiálně změřeno.

Závody cestovních vozů jsou po celém světě velmi populární

– protože v nich soupeří automobily, které mají svým vzhledem a do značné míry i technikou hodně blízko k vozům, které si mohou fanoušci koupit pro každodenní provoz. To platí i pro SEAT Leon Cup Racer a jeho sériově vyráběné sourozence Leon CUPRA. Ani Petr Fulín však nečekal, že sériové kombi SEAT Leon ST CUPRA předvede na mosteckém okruhu tak vynikající výkon. Ambiciózním cílem celé akce bylo zajet čas pod dvě minuty, ale Petr Fulín byl na začátku velmi skeptický – jeho odhad byl 2:05 min.

Petr Fulín popisuje výchozí situaci:

„I zaměstnanci sportovního úseku autodromu si klepali na čelo, když jsme je seznámili s naším záměrem. Dvě minuty totiž může v Mostě pokořit jen opravdu rychlé auto. Na Leonu ST CUPRA jsme nedělali žádné úpravy, dokonce jsme ani nevyndali náhradní kolo, abychom měli co nejnižší hmotnost. Vůz jel na standardních pneumatikách a jako palivo jsme použili běžně prodávaný stooktanový benzin Shell V-Power Nitro+ Racing.“

Petr Fulín měl na zajetí nejlepšího času na mosteckém okruhu tři měřená kola

Nejlepší český okruhový jezdec současnosti se dostal pod hranici dvou minut hned v prvním měřeném kole, v němž dosáhl času 1:59,372 min. Tento už sám o sobě skvělý výsledek dokázal hned v následujícím kole snížit o více než dvě sekundy na fenomenální hodnotu 1:57,236 min.

„V prvním kole jsem ještě hledal brzdné body a netrefil úplně ideálně šikanu na konci cílové rovinky. I tak se mi ale podařilo dostat pod dvě minuty. Druhé kolo bylo mnohem lepší, ale když se na displeji zařízení Racelogic ukázalo 1:57, nemohl jsem tomu uvěřit. Leon ST CUPRA se na okruhu řídí skvěle. Je stabilní v rychlých zatáčkách a nabízí mimořádnou přilnavost na výjezdech z těch pomalejších. Karoserie kombi je krásně vyvážena. Tohle auto má obrovský potenciál. Myslím si, že při použití ‚semislicků‘ a ještě lepších brzdových destiček pro jízdu na okruhu by bylo možné čas snížit tak o 3 až 4 sekundy,“ komentoval Petr Fulín nečekaný výkon sportovního rodinného kombi španělské značky bezprostředně po rekordní jízdě.

O tom, jak výjimečný je na okruhu SEAT Leon ST CUPRA už ve své sériové podobě, svědčí porovnání s čistokrevnými závodními vozy

SEAT Leon Cup Racer, s nímž Petr Fulín za dva týdny nastoupí do prvních bojů o titul v Evropském poháru cestovních vozů ETCC, zvládne mostecký okruh za 1:42 min. Sériové rodinné kombi zaostává tedy za svým závodním sourozencem o pouhých 15 sekund, přestože má o 37 kW (50 k) nižší výkon, o 50 N.m nižší maximální točivý moment a o cca 300 kg vyšší hmotnost.

SEAT Leon ST CUPRA by mohl na přímý souboj vyzvat dokonce i dobře známé pohárové vozy Octavia Cup, které s odlehčenou a vyztuženou konstrukcí a hladkými pneumatikami potřebují k ujetí jednoho kola 1:55 min. Aktuální absolutní traťový rekord Autodromu Most s délkou 4212 metrů a 21 zatáčkami drží vůz kategorie DTM s časem 1:25,610 min.

SEAT Leon ST CUPRA 280

– kombinuje jedinečným způsobem vrcholné výkony s elegantním stylem a užitnými vlastnostmi. Díky své všestrannosti je dokonalým sportovním vozem pro všechny aspekty života, pro práci i rodinu, pro sporty i koníčky. Zdrojem mimořádného temperamentu je motor 2.0 TSI s dvojitým vstřikováním a proměnným časováním ventilů, který poskytuje nejvyšší výkon 206 kW/280 k. Maximální točivý moment 350 N.m v širokém rozpětí otáček od 1700 do 5600 min-1 zaručuje pozoruhodnou hnací sílu v každé situaci .

Sportovní kombi s maximálním objemem zavazadlového prostoru 1470 litrů dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy, ale jeho průměrná spotřeba paliva je pouhých 6,6 litru na 100 kilometrů s DSG, resp. 6,7 litru na 100 kilometrů s mechanickou převodovkou. K vynikajícím jízdním vlastnostem přispívá adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), uzávěrka diferenciálu přední nápravy a progresivní řízení. Mimořádně praktické, elegantní a dynamické kombi lze pořídit již od 711 900 Kč s mechanickou převodovkou, resp. 756 900 Kč s dvouspojkovou převodovkou DSG. Nebo v rámci operativního leasingu SEAT OLÉ! SPORT na dva roky/40 000 km za měsíční splátku již od 12 999 Kč včetně pojištění, servisu a pneuservisu.

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2015

SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, tvoří v sezoně 2015 silný tým. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti bude v ETCC 2015 obhajovat svá prvenství s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. První závod se jede začátkem května na maďarském Hungaroringu, poté budou následovat závody na Slovensku (Slovakiaring), ve Francii (Paul Ricard), České republice (Masarykův okruh Brno), Belgii (Zolder) a Itálii (Pergusa).

Více na:

www.seat.cz

 

 

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jeden vůz, bezpočet možností

Jeden vůz, bezpočet možností

Velká část Evropanů dává při cestování na zahraniční i tuzemskou dovolenou přednost automobilu Obyvatelům měst i milovníkům přírody přinášíme pět tipů, jak si užít samotnou cestu i...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fotogrammetrie je jako automobilový VAR

Fotogrammetrie je jako automobilový VAR

Preciznost je v automobilovém průmyslu klíčová, proto jsou tolerance při měření karoserií menší, než je tloušťka listu papíru Fotogrammetrie zvyšuje efektivitu měření při výrobě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dětská postýlka na kolech

Dětská postýlka na kolech

Především u prvorodičů vyvolává první jízda novorozence autem obavy Plánování dopředu zabrání nervozitě a chybám Dětské sedačky musejí mít certifikaci a jejich místo ve vozidle je na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncern Volkswagen, SEAT S.A. a španělská vláda sdílejí vizi Španělska jako budoucího centra elektromobility

Koncern Volkswagen, SEAT S.A. a...

SEAT během návštěvy Jeho Veličenstva španělského krále Filipa VI. a předsedy španělské vlády Pedra Sáncheze v sídle společnosti ukázal potenciál pro transformaci závodu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hybridní modely SEAT poprvé spolu

Hybridní modely SEAT poprvé spolu

SEAT Leon a Tarraco e-HYBRID se poprvé vydávají společně do barcelonských ulic Externě nabíjitelné hybridní verze nabízejí nové funkce pro řízení akumulátorové baterie a dálkové...