51. Rallye de France – Tour de Corse (12. – 14. října 2007)

Oba Citroëny C4 WRC na stupni vítězů: Sébastien Loeb – Daniel Elena na prvním místě a Dani Sordó a Marc Martí na třetím.

Nejrychlejší časy:

  • 1. etapa – RZ 1: zrušena – RZ 2 a 3: Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 4, 5 a 6: Sébastien Loeb (Citroën C4).
  • 2. etapa – RZ 7, 8 a 9: S. Loeb – RZ 10: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 11 a 12: S. Loeb.
  • 3. etapa – RZ 13: S. Loeb – RZ 14, 15, 16: D. Sordo

Nejlepší časy celkem:

  • S. Loeb 9 – M. Grönholm 2 – D. Sordo 4

Vedení v soutěži:

  • RZ 1: zrušena – RZ 2 až 4: M. Grönholm – RZ 5 až 16: S. Loeb.

Konečné pořadí Rallye Korsika:

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:28:31,5 hod.
  • 2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 23,7 s
  • 3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 44,3 s
  • 4. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 2:30,5 min.
  • 5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2:42,1
  • 6. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 3:53,8
  • 7. J. Kopecký/F. Schovánek (Škoda Fabia) + 8:02,9
  • 8. X. Pons/X. Amigo (Subaru Impreza) + 9:34,2
  • 9. H. Solberg/K. Menkerud (Ford Focus) + 10:12,2
  • 10. A. Bettega/S. Scattolin (Ford Focus) + 18:20,8

Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů (13/16):

  • 1. Ford 179 bodů – 2. Citroën Total 147 – 3. Subaru 71 – 4. Stobart 64 – 5. OMV Kronos Citroën 39 – 6. Munchi’s 6.

Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí jezdců (13/16):

  • 1.M. Grönholm 104 bodů – 2. S. Loeb 100 – 3. M. Hirvonen 74 – 4. D. Sordo 45 – 5. P. Solberg, 38 – 6. C. Atkinson 29 – 7. H. Solberg 28 – 8. JM. Latvala 24 – 9. F. Duval 12 – 10. T. Gardemeister 10 – 11. J. Kopecký 10 – 12. M. Stohl 9 – 13. D. Carlsson 9 – 14. G. Galli 5 – 15. Pons 4 – 16. U. Aava 3 – 17. M. Wilson, J. Hanninen a M. Östberg 1.

I když poslední den soutěže měřil 112 km, závěrečný program přinesl velice náročné testy, zejména při opakovaném průjezdu legendárních rychlostních zkoušek Coti a Agosta, extrémně členitých, úzkých a ve vlásenkách se vinoucích až do cíle.

Do posledního dějství vyrazil mistr světa Loeb na tvrdých pneumatikách BFGoodrich na vysušené trati s náskokem 27,5 sekundy. „Naše taktika byla jasná – nespouštět z očí časy našeho největšího soupeře, Marcuse Grönholma a tomu se přizpůsobit adekvátním tempem. Zkoušel jsem jet co nejrychleji, hlavně abych si udržel koncentraci. To nejsou zrovna situace, na které bych se těšil, ale na druhou stranu to znamená, že jsem v čele. Vždycky s tím ale rád žiju.“

Hlavním úkolem Dani Sorda bylo vyvíjet tlak na Marcuse Grönholma. „Z těchto důvodů jsme zvolili trochu ofenzivnější typ pneumatik než třeba Séb. Všechno šlo dobře.“

„Jsem opravdu rád, že jsem tady zase vyhrál,“ uvedl Loeb po svém třetím vítězství na Korsice v řadě a na voze značky Citroën. V pořadí už 35. prvenství v závodě mistrovství světa. „Nebyl to příliš klidný víkend, nebyli jsme nejrychlejší od začátku. Udělali jsme ale nějaké menší změny v nastavení našeho auta C4 WRC. S autem jsem se cítil perfektně od pátku a to nám otevřelo cestu k vedení a později k celkovému vítězství. Odjíždím z Korsiky s tím, že se mi podařilo stáhnout náskok Marcuse na čele šampionátu jezdců o další dva body. Poslední tři podniky slibují, že budou hodně vzrušující.“

„Jsem zklamaný, že jsem nedojel na druhém místě. V sobotu jsem nebyl úplně spokojený s autem a vzdalovalo se nám to, co jsme dokázali ve Španělsku – skončit na prvním a druhém místě. Byla to pro mě dobrá zábava, i když jsem startoval na Korsice teprve podruhé na autě WRC,“ řekl Dani Sordó.

„Dvě posádky na stupních vítězů, dvanáct nejrychlejších časů z patnácti možných. Na tento asfaltový vrchol sezony pracovali všichni v Citroën Sport po celý rok,“ uvedl Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Séb a Daniel směřovali k vítězství naprosto brilantně a dovedli svoje auto k sedmému vítězství této sezony. Dani a Marc nebyli tak úspěšní ve snaze oddělit Loeba od Grönholma ve finálových výsledcích. Dani se ale i přes nedostatek zkušeností skvěle přizpůsobil zdejšímu povrchu.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...