Pětidílný značkový pohár Citroën Racing Trophy CZ 2014 zamíří na jižní Moravu, do vinařské oblasti kolem Hustopečí

Ze startovní rampy Agrotec rally tentokrát sjede pět vozů francouzské značky Citroën, tři budou bojovat o finanční prémie v rámci pohárové klasifikace.

1citrgr1000

Dva starty, dvě druhá místa v Českém Krumlově a na Šumavě, druhé místo v průběžném pořadí MMČR

– taková je vizitka dosavadního působení posádky Gemini Clinic Rally Teamu Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák v letošní sezoně. Tato dvojice opět vystartuje s vozem Citroën DS3 R5. Zatímco Mirek Jakeš startoval naposledy v Hustopečích v roce 2010 a kvůli havárii závod nedokončil, jeho spolujezdec Jaroslav Novák obsadil na tratích Agrotec rally 2013 sedmé místo absolutně a určitě mladému rožnovskému jezdci předá cenné rady ke zrádným pasážím hustopečské soutěže. Zlínský tým se v přípravě zaměřil na doladění podvozku vozu a právě nastavení podvozku bude na specifické trati, proložené šotolinovými pasážemi, hrát důležitou roli.

V roli druhého jezdce MMČR v hodnocení dvoukolek

– nastoupí na start zlínská posádka Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Na Šumavě i v Českém Krumlově získala maximum mistrovských bodů ve své kategorii, což by ráda zopakovala i na Jižní Moravě. Tam se jí ovšem v posledních letech příliš nedaří. Od prvenství v roce 2010 ve třídě „enkových dvoulitrů“ na pokoření Agrotec rally čeká. Třikrát v řadě je v okolí Hustopečí zradila technika…

„Přípravu na Hustopeče nám zkomplikovala Kopná, kterou jsme nedojeli. Ale možná to bylo štěstí v neštěstí, podobný problém se mohl objevit právě na hustopečském závodě. Auto bylo potřeba trochu poopravit karosářem i v lakovně, ale doufám, že budeme na další závod MMČR stoprocentně připraveni. Na jihu Moravy se nám totiž moc nedaří. V posledních třech ročnících jsem tam cíl nespatřil. Vždy jsme odstupovali kvůli nepředvídatelným věcem, loni to byl jediný výpadek v sezoně. To bychom letos chtěli napravit a připsat si další důležité body do hodnocení dvoukolek. Toto umístění se promítne i do finanční prémie v rámci CRT,“ popisuje zlínský pilot.

V rámci CRT CZ 2014, vypsaného pro vozy Citroën DS3 R3T

– však tentokrát zůstanou ve startovním poli osamoceni. Jiří Šulc se do „velkého mistráku“ a CRT CZ vrátí až na domácí Bohemia rally, Petr Chodura sen. stále nemá k dispozici soutěžní vůz po havárii při předstartovním testu na Rallye Český Krumlov a Tomáš Pletka na začátku června zdárně absolvoval šotolinovou Rally d´Italia Sardegna. V silách týmu nebylo časově zvládnout po tomto podniku mistrovství světa repasi důležitých komponentů a přestavbu vozu na asfalt.

Mezi „juniory“ se shodně jako v Českém Krumlově objeví s vozy Citroën DS3 R1B

– Tomáš Guryča a Barbora Holická. Oba se v rámci přípravy objevili na Rallysprintu Kopná, pro oba bude Agrotec rally závodem na zcela neznámých tratích. Starty Barbory Holické jsou pokračováním úspěšného projektu Czech Women Talent 2013, který se loni profiloval ve sprintrally. „Do Hustopečí se opravdu moc těším, hodně jsem o místních erzetách slyšel, něco jsem viděl i na on-boardech. Čeká nás jistě náročný závod. Každá soutěž MMČR je něčím specifická a to pro Hustopeče platí dvojnásob. Hlavně se obávám, jak zvládneme šotolinové úseky, na kterých jsem nikdy nejel ani v civilním autě, velmi často se tam mění i charakter. Tím pádem to bude hodně o rozpisu, který každým závodem zlepšujeme, ale stále cítím, že to není úplně optimální. Snad nám v tomto ohledu Hustopeče dost pomůžou. V přípravě jsme absolvovali i test, tak věřím, že budeme s Kubou Navrátilem dobře připraveni,“ doufá Tomáš Guryča.

„Bude to pro mě premiéra na tamních tratích, tak jsem o to více zvědavá, co nás tam čeká. Hlavně na šotolinové úseky, na tomto povrchu jsem ještě skoro nic nenajela. Loňský ročník jsem trávila v servisu, kde byla super atmosféra, tak doufám, že taková bude i na trati. Na Kopné jsem se trápila s chřipkou, přesto se každým kilometrem cítím v citroënu lépe a lépe. Ale to nalezení limitů asi ještě chvíli potrvá. I proto bych byla ráda, kdyby se v Hustopečích závodilo na suchu a nemuselo by být ani velké vedro,“ věří Barbora Holická.

Výtečně má sezonu rozjetou rovněž Ondřej Bisaha

– startující s vozem Citroën C2 R2 MAX mimo pohárovou klasifikaci CRT CZ. Před hustopečským závodem vévodí průběžné klasifikaci třídy 6.

Manažer Gekon Racing Tomáš Pletka říká před startem:

„I přes početně slabší účast věřím, že citroëny budou okupovat opět čelní místa ve svých kategoriích. Miroslav Jakeš má sezonu s novou ´er pětkou´ skvěle rozjetou, to samé platí i o Egonu Smékalovi ve dvoukolkách. Samozřejmě si dovolujeme pozvat všechny fanoušky do zázemí CRT CZ, kde nebude chybět tradiční nabídka kávy Dallmayr, soutěž na simulátoru a stále oblíbenější dětský koutek.“

Podrobnosti k poháru CRT CZ 2014

– najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz a www.gekonracing.cz. Žhavé novinky, videa či fotografie hledejte i na facebookovém profilu Gekon Racing sro.

Společnost Gekon Racing nabízí zájemcům o účast v CRT CZ 2014 možnost financování koupi závodního vozu DS3 R5, DS3 R3T a DS3 R1B od společnosti PSA finance, včetně havarijního pojištění.

GEKON RACING s.r.o.: Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, gekonracing@email.cz

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...