27. ročník Volkswagen rallye: drama až do konce

Účastníci čtvrtého podniku Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích pro rok 1999 se sjeli do malebného Českého Krumlova, v jehož okolí se jela jedna z nejkrásnějších a zároveň i nejtěžších soutěží celého jedenáctidílného seriálu.

27. ročník Volkswagen rallye: drama až do konce

27. ročník soutěže, nesoucí v poslední době název podle svého hlavního sponzora, společnosti Volkswagen, připravil třiaosmdesáti zúčastněným posádkám patnáct asfaltových rychlostních zkoušek, včetně nejdelší v celém mistrovství, tzv. „Malontské“, která měří téměř 31 kilometrů. Letos se vyznačovala tím, že na jedné její půlce převládal suchý povrch a na druhé zase zcela opačný, tedy mokrý. Vlhký asfalt byl vůbec častým průvodcem všem posádkám a značně ztěžoval již beztak náročnou trať. Přidala-li se k němu ještě hlína, vyházená vozy z krajnic na celou plochu vozovky, měli soutěžící v tu ránu pocit, jakoby se vrátili na kluzké a zledovatělé úseky Rally Šumava.

Jelikož se českokrumlovská soutěž jela s druhým nejvyšším koeficientem, nemohl mezi přihlášenými chybět nikdo, kdo pomýšlí na co nejlepší umístění v konečném pořadí domácího mistrovství. A tak mohli pořadatelé pustit do světa jména jako: Milan Dolák, Ladislav Křeček, Karel Trojan, Jan Trajbold, Michal Gargulák, Václav Arazim, Václav Pech, Marcel Tuček, Jan Klokočka, Jiří Tošovský nebo třeba i Roman Kresta. Ze známých tváří chyběli jen manželé Cvrčkovi, potýkající se s nedostatkem financí a ze stejného důvodu bude zřejmě delší dobu chybět i Josef Peták, neboť oprava jeho na blovické soutěži rozbité audiny, si prý vyžádá minimálně půl milionu. Ještě dvě jména však zvedla náladu, jak organizátorům Volkswagen rally, tak i početným divákům kolem tratě. Zněla: Jaroslav Starý a Stanislav Chovanec. A v tu ránu máme společnost, která zaručovala kvalitu a slibovala pořádné drama. Ještě k vysvětlení přítomnosti dvou posledně jmenovaných. Jaroslav Starý konečně dostal příležitost naskočit do rozjetého domácího mistrovství, když spojily své síly a finance mladoboleslavská automobilka a firma Autospektrum 2000 z Mariánských Lázní a poskytly tomuto výbornému jezdci možnost obhajoby titulu ve formuli dvě. Jen těžko však můžeme pochopit, proč na autě převládala loga našeho nejznámějšího výrobce pneumatik. Stanislav Chovanec doplatil na to, že jeho generální sponzor Matador se letos zhlédl v okruhovém Škoda Octavia Cupu a zkrátil svému soutěžnímu týmu rozpočet na polovinu. Navíc se rozhodl prezentovat v domácím slovenském mistrovství, jehož úroveň za naším však pokulhává. Proto hledá Chovanec jakoukoliv možnost sehnat peníze a svézt se na českých tratích. Před Českým Krumlovem se naskytla na poslední chvíli a proto bylo Standovi určeno až poslední startovní číslo ze všech, kteří poslali své přihlášky včas, tedy 99. Samozřejmě, že se z této pozice nemusel prodírat polem až k postavení, které mu přísluší a mohl, vzhledem ke svým schopnostem a síle svého vozu, odjíždět na trať společně s prioritními jezdci.

27. ročník Volkswagen rallye: drama až do konce


Pojďme se tam tedy také vydat. Hned první měřený úsek absolvoval jezdec Matador Rally Teamu se svým Fordem Escortem ze všech nejrychleji, ale Toyota Celica snad největšího kandidáta na vítězství, Milana Doláka, zůstala zpět o pouhou desetinu vteřiny. Další Ford s Ladislavem Křečkem za volantem, projel trať o vteřinu pomaleji. Po čtyřech rychlostních zkouškách se na prvních třech místech pořadí ustálilo a vydrželo až do cíle celé soutěže. Milan Dolák si se Stanislavem Chovancem vyměnil místo na špici a Ladislav Křeček, který poznal, že na oba soupeře nemá, když se ještě potýkal s příznaky chřipky, se spokojil s třetí příčkou a ztrátou přes dvě minuty na vítěze . Dva největší favorité Vokswagen rally se však doslova bili až do samého závěru, rozdíly mezi nimi se dramaticky zvětšovaly nebo zmenšovaly, ale nikdy nebyly větší, než konečných dvacetosm vteřin. Po 196 km, což byla celková délka všech patnácti rychlostních zkoušek, siMilan Dolák mohl konečně oddechnout a oslavovat třetí vítězství v této soutěži za sebou. Na cílové rampě však přiznal, že soustavný Chovancův útok na něj neměl stresující vliv, nýbrž ho neustále udržoval v maximálním soustředění, což mu vyhovovalo.


Letos silně obsazená skupina N se v Českém Krumlově také představila v nejlepším světle, hlavně zásluhou dalšího trojlístku, který tvořili Michal Gargulák, ing. Václav Arazim, oba s Mitsubishi Lancer, resp. Carisma a mladý Václav Pech se Subaru Impreza. Jezdec Slovnaft Rally Teamu si po znamenitém výsledku ve světové Katalánské rally připsal na domácí půdě další úspěch v podobě vítězství v této skupině. Druhý Václav Arazim jezdící za Coyote Racing Team však svému největšímu soupeři rovněž nic nedaroval a zle ho proháněl až do samého konce soutěže. Vždyť zůstal zpět o pouhých devatenáct vteřin.


Velké drama se rovněž odehrávalo ve formuli 2, ve které si v první polovině soutěže udržoval výsadní postavení Jindřich Štolfa s malým Citroënem Saxo. Sedmá rychlostní zkouška však přinesla Jindrovi smůlu v podobě vážných problémů s elektronikou motoru, která vyústila v odstoupení z vynikajícího čtvrtého místa absolutně. Do vedení ve dvoukolkách se dostal Jaroslav Starý s tovární Octavií, ovšem i jemu, vzhledem k technickým potížím, nebylo přáno setrvat na této pozici do cíle. Proto svého životního úspěchu docílil Roman Kresta, který vlastně po celou soutěž dokazoval, že slova o jeho velkém talentu a dnes již i umění, vůbec nepřehánějí.


27. ročník Volkswagen rallye se nesl přesně ve znamení titulku tohoto příspěvku. Určitě nikoho nezklamal a znovu přesvědčil, že automobilové soutěže jsou u nás motoristickým sportem číslo jedna.


Celkové výsledky 27. ročníku Volkswagen rallye Český Krumlov
1. Milan Dolák – Jaroslav Palivec Toyota Celica GT Four
2. Stanislav Chovanec – Karel Holaň Ford Escort RS Cosworth
3. Ladislav Křeček – Jan Krečman Ford Escort RS Cosworth
4. Karel Trojan – Dan Vodička Ford Escort RS Cosworth
5. Jan Trajbold – Pavlína Trajboldová Ford Escort RS Cosworth
6. Michal Gargulák – Jiří Malčík Mitsubishi Carisma GT
7. Ing. Václav Arazim – Julius Gál Mitsubishi Lancer EVOV
8. Roman Kresta – Jan Tománek Škoda Felicia Kit Car
9. Jaroslav Starý – Miroslav Šlambora Škoda Octavia Kit Car
10. Václav Pech – Petr Uhel Subaru Impreza WRX

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ SEDAN DS 9 – UVEDEN NA ČESKÝ TRH

NOVÝ SEDAN DS 9 – UVEDEN NA ČESKÝ TRH

DS 9 je velký sedan nové generace určený pro mezinárodní trhy. DS 9 je nesmírně elegantní a nabitý technologiemi. Je ztělesněním vynikající francouzské kvality značky DS na rychle se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ZAČÍNÁ AVENTURE CITROËN TERRA AMERICA! PŘEJEZD AMERIKY VE VOZE TRACTION AVANT ODSTARTOVAL V MUZEU CONSERVATOIRE CITROËN

ZAČÍNÁ AVENTURE CITROËN TERRA AMERICA!...

Start expedice Aventure Citroën Terra America proběhl května v muzeu Conservatoire Citroën v Aulnay-sous-Bois. Dvě odvážné ženy přejedou ve voze Traction Avant 11B z roku 1956 americký kontinent...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS AERO SPORT LOUNGE ZÍSKAL HLAVNÍ CENU PRO NEJKRÁSNĚJŠÍ KONCEPČNÍ VŮZ ROKU 2021

DS AERO SPORT LOUNGE ZÍSKAL HLAVNÍ CENU...

Festival Automobile International, který je uznáván jako jedna z nejvýznamnějších událostí roku na programu automobilového odvětví, udělil při příležitosti svého 36. ročníku ocenění...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ CITROËN Ë-JUMPER:  AŽ 17 M3 NÁKLADOVÉHO PROSTORU VE 100% ELEKTRICKÉM REŽIMU

NOVÝ CITROËN Ë-JUMPER: AŽ 17 M3...

Citroën pokračuje v elektrické ofenzívě 2020 a přichází s vozem Nový ë-Jumper – 100% ëlectric. Tento úspěšný model je 3. elektrifikovaným užitkovým vozem a 6. elektrickým modelem, který...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT „VZHŮRU NA CËSTU“ V PŘEDPREMIÉŘE PŘED ZAHÁJENÍM PRODEJE!

NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT...

Citroën zveřejnil spot „Nový Citroën C4, vzhůru na cëstu“. Scénář je inspirován pocity, které pohodlí vozů Citroën vyvolává, vrací každého do dětství a působí na všechny generace....