24. dubna jsem se svezl v novém GOLFU

24. dubna jsem se svezl v novém GOLFU


Celkem 25 nových modelů VOLKSWAGEN GOLF různých verzí bylo připraveno na parkovišti v rámci programu tiskové konference, která byla uspořádána v souvislosti s nedávno zahájeným prodejem těchto nových modelů na náš trh. Jednotlivé verze jsme si mohli vyzkoušet na vhodně připraveném dokonale označeném okruhu, který obsahoval nejen jízdu po silnicích různých kvalit, ale i jízdu po dálnici. Na celém okruhu byli v každém odbočení signalizátoři, a tak jsme se plně mohli věnovat řízení a získávání poznatků z řízení jednotlivých verzí nového GOLFU.


Na první pohled se GOLF čtvrté generace od svého předchůdce díky oblíbené nezaměnitelné siluetě příliš neodlišuje. Kromě výrazněji zkosené přestylizované zádi jsou charakteristickým znakem nového GOLFA nové originální sdružené světlomety, v kterých jsou pro tlumená světla montovány zatím nejvýkonější halogenové žárovky typu H7. Sdružené světlomety obsahují i mlhovky a směrová světla. Nový GOLF je celkově delší a širší a má prodlouženou vzdálenost os (rozvor), čímž se především zvětšil prostor pro cestující na zadních sedadlech a rovněž se zvětšil i zavazadlový prostor.

24. dubna jsem se svezl v novém GOLFU


Po usednutí do vozu a seřízení elektricky ovládaných zpětných zrcátek a nastavení vhodné vzdálenosti sedadla včetně jeho sklonu a výškového nastavení nesmíte zapomenout využít možnost přestavit si volant a to nejen výškově, ale i podélně. Tímto nastavením získáte vysoký pocit pohody, dokonale vidíte na všechny přístroje na zcela nové palubní desce a ruce máte v poloze, která vám pro bezpečné ovládání vozu nejlépe vyhovuje.


K pocitu bezpečí při usednutí do vozu jistě přispívá i u všech modelů v základním vybavení posilovač řízení, protiblokovací systém ABS, čelní airbag nejen pro řidiče, ale i pro spolujezdce na předním sedadle a u všech modelů již v základním vybavení montované třetí brzdové světlo.

24. dubna jsem se svezl v novém GOLFU


Po nastartování motoru jak benzinového tak dieselového a přidání plynu se motor ochotně vytáčí a zvukově lahodí uchu řidiče.


Žhavení dieselového motoru je skutečně vteřinová záležitost a rozdíl jeho hlučnosti zejména u turbodieselu oproti benzinovému motoru jsem téměř nepostřehl.


Po rozjetí a při jízdě GOLFEM jsem měl pocit jeho dobrého sezení na silnici i na dálnici, v zatáčkách i při prudkém brzdění. U verzí s motorem o vyšším obsahu a výkonu jsem již po pár metrech jízdy pocítil dravost motoru charakteristickou pro sportovní vozy. A to stejnou mírou platí i pro můj pocit při jízdě turbodieslem o výkonu 81kW. Celkové pronikání hluku a vibrací do interiéru vozu je podle mého názoru podstatně nižší oproti dřívějšímu modelu Golfu.


Míra mých poznatků byla omezena krátkostí jízd a časem. Po možnosti delšího testu jednotlivých verzí GOLFu vám jistě budu moci sdělit další zajímavosti o těchto modelech, aby se vám staly bližšími a mohli jste si případně lépe vybrat při volbě jednotlivých modelů s ohledem na vaše požadavky a potřeby.

24. dubna jsem se svezl v novém GOLFU


Nezanedbatelnou skutečností je jistě i cena. Nejlevnější GOLF s novým hlinikovým čtyřválcovým motorem 1,4 l a výkonem 55 kW stojí 414 600 Kč. V diskuzi na připomínku jednoho novináře, zda cena není příliš vysoká, odpověděl prodejní ředitel podle mého názoru argumenty, které odpovídají skutečnosti a jsou opodstatněné: Náš nový Golf vedle zvýšené bezpečnosti, komfortu, jízdních výkonech, poskytované záruky, hospodárnosti a spolehlivosti již v základní výbavě obsahuje vybavení, které u řady jiných značek je za příplatek. My však toto vybavení pokládáme zejména z hlediska bezpečnosti dnes již za nutné, a proto jej montujeme standardně na všechny vozy jako vybavení základní. Jedná se především o posilovač řízení, dvojici předních airbagů, protiblokovací systém brzd ABS a výškově i podélně přestavitelný volant. Základní výbava mimo jiné obsahuje i výškově nastavitelné sedadlo, třetí brzdové světlo a elektronický imobilizér. Proti prorezivění karoserie poskytuje Volkswagen světově ojedinělou dvanáctiletou záruku.


V našem autokatalogu se můžete seznámit s možnostmi výběru z celkem osmi druhů motorů, s různými druhy karoserií a dalšími technickými podrobnostmi o novém GOLFU čtvrté generace i s možnostmi dodatečné bohaté nadstandardní výbavy vozu podle přání zákazníka.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R Variant: Více výkonu, více dynamiky, více emocí, více prostoru

Nový Golf R Variant: Více výkonu, více...

Silné kombi: 235 kW (320 k)1, 420 N.m, z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy Výrazný vzhled: Působivý, sportovní design R Vynikající agilita: Pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R přijíždí na start: Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob

Nový Golf R přijíždí na start:...

TSI o výkonu 235 kW (320 k): Golf R zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy R-Performance Torque Vectoring: Golf R sériově s novým pohonem všech kol Nový etalon jízdní dynamiky: Pohon...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět hvězd v testu Euro NCAP

Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět...

Vysoká dílčí hodnocení ve všech typech testů ID.3 excelentně chrání dospělé cestující i děti V nárazovém testu přesvědčil i nový sériově dodávaný centrální airbag ID.31 má za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do Švýcarska na jedno nabití

Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do...

ID.3 v cíli rekordní jízdy ve švýcarském Schaffhausenu Elektrický Volkswagen absolvoval trasu dlouhou 531 kilometrů bez doplňování elektrické energie Oficiální dojezd podle metodiky WLTP byl...