2000 km napříč Německem

Ve dnech 16.až 22.července čeká na více než dvě stovky historických automobilů další ročník veteránské jízdy 2000 km durch Deutschland, jejíž trať vám můžeme už dnes ukázat.

To co pro Italy znamenala Mille Miglia, Francouze Tour de France, Mexičany Carrera Panamericana, takový význam měla pro Němce soutěž nazvaná „2000 km durch Deutschland“.


Ačkoliv byly v letech 1933 a 34 uspořádány pouze dva ročníky, dosáhla jízda spolehlivosti značného významu. Všichni, kteří tehdy v automobilovém a motocyklovém světě něco znamenali, se scházeli v lázeňském městečku Baden-Baden, odkud se vydávali na náročnou přes dva tisíce dlouhou trať přes Mnichov, Norimberk, Berlin, Magdeburg a Köln. Rozhodující pro úspěšné zvládnutí tratě bylo přesné dodržení předem stanoveného rychlostního průměru, který se lišil podle zdvihového objemu jednotlivých vozidel. Tak třeba motocykly „dvěstěpadesátky“ musely dodržet průměr 65 km/h, nejslabší automobily do jednoho litru 64 km/h a nejsilnější s objemem přes čtyři litry se musely vypořádat s průměrem 88 km/h. Na tehdejší dobu a kvalitu vozovek více než ďábelská rychlost. V roce 1934 se jízdy zúčastnilo 650 automobilů a přes tisícovku motocyklů.


2000 km napříč Německem

Každý automobil mohl vézt s sebou nejvýše dvě náhradní pneumatiky stejně jako moto s postranním vozíkem. Vzhledem k dlouhé trase a vysokým průměrům bylo povoleno ještě vyměnit pneumatiky na předem stanovených místech. Z bezpečnostních hledisek motocyklisté nejeli celých dva tisíce kilometrů, ale připojili se až v Chemnitz, resp.Lipsku.

V roce 1989 se pokusil zapomenutý motoristický podnik oživit veteránský nadšenec Günter Kron, který měl za sebou řadu startů v mnoha soutěžích včetně Mille Miglia. Již první ročník sportovně-turistické jízdy s padesátkou vozidel překonal očekávání, takže o repríze nebylo pochyb. K rozvoji akce přispěl i pád berlínské zdi, takže další ročník mohl zavítat do nových spolkových zemí a vrátit se na místa, kudy trať kdysi vedla. Rok od roku přibýval počet startujících, který dnes dosahuje více než dvě stovky vozidel vyrobených v letech 1920 až 1966.


Soutěž nese pochopitelně i dnes název „2000 km durch Deutschland“, ale na účastníky čeká ve skutečnosti 255O km, které musí zvládnout za sedm dní. Letos se „Automobilové museum v pohybu“ uskuteční ve dnech 16. až 22.července na trase Mönchengladbach – Nürburgring – Baden/Baden – Würzburg – Dresden – Cottbus – Potsdam – Wolfsburg – Münster – Mönchengladbach. Pro české milovníky historie je nejpříhodnější třetí etapa z Würzburgu do Drážďan (18.července), která vede mezi městy Coburg, Lobenstein, Schleiz, Plauen, Wernesgrün, Zwickau, Sachsenring, Chemnitz, Augustusburg, Freiberg . Můžeme vřele doporučit.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...