Citroën C15, tento užitečný a pracovitý pomocník brázdí naše městské i venkovské silnice již neuvěřitelných dvacet let a stále s velkým úspěchem. Jak je možné, že se těší takové dlouhověkosti ? Díky tomu, že přesvědčil o svých kvalitách především drobné řemeslníky, obchodníky a zemědělce, kterým vyhovuje zejména pro : úsporný provoz, odolnost a objemný nákladový prostor. V době svého uvedení na trh měl Citroën C15 stejně kvalitní a komfortní prostředí interiéru jako osobní vozy té doby. Toto pravidlo se i nadále uplatňuje pro celou modelovou řadu lehkých užitkových vozů značky Citroën.
Modelová řada LUV značky Citroën : Vývoj posledních let
Před necelými dvěma lety byla obměněna prakticky celá modelová řada LUV značky Citroën. V únoru 2002 byl uveden na trh nový JUMPER a dále byla modelová řada ještě obohacena o další verze (Jumper Hdi 146k, na trhu od května 2004). Následoval významný facelift úspěšného modelu BERLINGO, které bylo v nové podobě poprvé představeno na Pařížském Autosalonu v roce 2002. V lednu 2004 dostal « nový kabát » i model JUMPY.
Jediná C15 je, pokud jde o novinky a proměny, výjimkou. Zůstává věrná své původní podobě, tak jak byla uvedena v roce 1984 a jak si ji široká klientela oblíbila.
Fenomén C15
Předchůdce současných modelů LUV, vybavený dieselovým motorem se na automobilovém trhu pohybuje již od roku 1984, a stále se může chlubit prodejními úspěchy, jejichž důkazem je 1 200 000 prodaných vozů. Ekonomický charakter C15, daný příznivou prodejní cenou i nízkými provozními náklady, je hlavním důvodem její výjimečné dlouhověkosti na trhu. Její praktičnost a spolehlivost již od samého počátku lákala i náročné zákazníky. Lehce ovladatelná a zároveň dostatečně robustní C15 se dnes dodává s dieselovým motorem 1,9D o výkonu 43 kW (60k), který byl do C15 převzat z modelu Berlingo. Celková délka vozu je 399 cm, délka nákladového prostoru 164 cm, užitečný objem má hodnotu 2,67 m3 a užitečná hmotnost může být až 600 nebo 765 kg. To jsou parametry tohoto výjimečného modelu.
C15 : historie
- První uvedení na trh se odehrálo v roce 1984, šlo tehdy o verze C15 E a C15 D. Obě verze o užitečné hmotnosti 570 kg, zkonstruované na bázi Citroën Visa, si mohli zákazníky zakoupit též v osobním provedení. Poměr získaná hodnota / cena zajistil C15 rychlý obchodní úspěch.
- C15 E byla vybavena motorem o objemu 1124 cm3 a výkonu 47 k při 5750 ot./min. (max. rychlost 125 km/h).
- C15 D byla vybavena motorem o objemu 1769 cm3 a výkonu 60 k při 4600 ot./min. (max. Rychlost 133 km/h).
- V roce 1991, byla na trh uvedena užitková verze s elektrickým pohonem.
- V roce1992, C15 zaznamenala lehkou inovaci v oblasti masky, volantu a sedadel.
- V roce 1993, C15 dostává do sériové výbavy přípravu na rádio (verze 600 a 675 kg), opěrky hlavy na předních sedadlech a vyhřívání zadních prosklených dvoukřídlých dveří (u osobní verze).
- Koncem roku 2000 se do C15 začíná montovat moderní dieselový motor 1,9D o výkonu 43 kW (60k).
C15 se v současné době vyrábí v továrně ve španělském Vigu v počtu 115 vozů denně. Své zákazníky nachází v mnoha evropských zemích (např. Francie, Velká Británie, Španělsko, Belgie, Švýcarsko, Německo, Itálie a v neposlední řadě i v České republice…).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií