Pilot Subaru Czech Rally Teamu si k tomuto jubileu dal předčasný dárek v podobě úspěšného startu na lednové Rallye Monte Carlo, teď jej ale čeká tradiční boj o důležité body do Mezinárodního mistrovství ČR.
Valašská Rally v letošním roce otevírá mistrovskou sezónu domácích automobilových soutěží. Do úvodního podniku MMČR odstartuje se startovním číslem 6 také posádka Subaru Czech Rally Teamu ve složení Vojtěch Štajf – Marcela Dolečková.
Pražský pilot tak zahajuje už šestou sezónu v barvách oficiálního dovozce značky, což je v českých podmínkách záležitost zcela ojedinělá. „Je to pro mne velká čest, ale i závazek,“ zamýšlí se šestatřicetiletý jezdec. „Už i proto jsme se snažili opět trochu pokročit ve vývoji hatchbacku, dlouhé Monte Carlo nám umožnilo vyzkoušet si některé nové věci, které můžeme uplatnit i pro domácí tratě. Pro nadcházející sezónu jsme připravili nové auto v novém designu, poprvé pojedu s vozem Subaru, který bude mít jako základní barvu modrou a nikoliv bílou. Máme sice už dost zkušeností s hatchbackem, ale první start s novým autem bude přesto trochu zatěžkávací zkouškou. Naším plánem pro Valašskou Rally tak sice bude dosažení co nejlepšího bodovaného výsledku, hodláme si ale zejména jet ´to svoje´ a sezónu zahájit trochu pokorně a bez velkého tlaku na umístění. Upřímně řečeno, mně to na Valašsku nikdy příliš nešlo, a i když se mi tu tratě moc líbí, zřejmě mi nějakým způsobem nevyhovuje styl této soutěže – ostatně i na nedaleké Barum Rally se nám zadařilo až loni… Hlavním cílem tak pro nás bude zejména se dobře rozjet před Rally Šumava, kde bych rád složil co nejúspěšnější reparát za loňský ročník.“
Dodejme, že nový vůz bude opět ve specifikaci 2009, protože přesná specifikace homologace Imprezy pro rok 2010 dosud není známa. Vůz samozřejmě pojede s nově povoleným větším restriktorem, který by měl napomoci k dalšímu zrychlení, zároveň ale i zřejmě povede ke zvýšenému namáhání některých komponentů. Subaru Czech Rally Team ale ani v tomto směru nehodlá nic ponechat náhodě a pro zajištění spolehlivosti předpokládá zintenzivnění kontroly dílů a zkrácení lhůty pro repase či výměny. Zvýšený výkon vozu by měl částečně snížit handicap Imprezy vůči speciálům Super 2000, ty jsou navíc v rámci českého šampionátu konečně vyděleny ze třídy N4, v jejímž rámci Subaru Czech Rally Team již tradičně hledá největší soky. „Co se týče soupeřů, nejvíc nás pochopitelně bude zajímat porovnání časů s králem třídy N4 Vaškem Pechem,“ říká Štajf. „Ve třídě nám zůstali ale i další tradiční bojovníci v čele s Vaškem Arazimem, jsme zvědavi i na to, jak se podaří návrat na české tratě Danu Landovi. Mne osobně ale naopak moc mrzí absence našeho obvyklého rivala Karla Trojana, jenž zřejmě doplatil na současnou obtížnost zajišťování sponzoringu, znásobenou ekonomickou recesí. Tím spíš si ale vážíme zachování přízně našich partnerů.“
V rámci změny designu připravuje posádka vozu Subaru Impreza WRX STI i nové kombinézy a nově zbarvené helmy. Estetika je samozřejmě zejména dámskou doménou, nový týmový kabátek tak samozřejmě zapůsobil i na další zesílení závodnické motivace pro spolujezdkyni Marcelu Dolečkovou: „Už se vážně nemůžu dočkat zahájení domácí sezóny, zimní pauza byla docela dlouhá. No a nové barvy? Já mám největší radost, že se do nich dostal i dívčí prvek v podobě růžových doplňků. Kluci mi sice tvrdí, že růžová je barva společnosti STI připravující sportovní úpravy vozů Subaru, jsem ale stejně přesvědčená, že je tam tahle barva proto, že uvnitř jedu i já…“
Karel Špaček, media team
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií