1.ročník Jordánské rallye (24. – 27. dubna)

Zasloužené pódium pro Citroën

Závěrečný slavnostní ceremoniál prvního ročníku Jordánské rallye se odehrával nedaleko Ammanu v blízkosti Mrtvého moře. Dani Sordo a Marc Martí dovedli svůj Citroën C4 WRC až sem na druhé pozici celkové klasifikace a pro značku získali 8 cenných bodů do Poháru konstruktérů.

Po sobotní nehodě se díky pravidlu Superally do soutěže vrátili obhájci titulu mistra světa Sébastien Loeb s Danielem Elenou a do bodové pokladnice Citroënu stihli dodat jeden bod.

Před nedělním startem byly rozdíly mezi prvními třemi posádkami 11 sekund, vyhrát mohl opravdu každý. Poslední etapa tak slibovala velký boj, vždyť se jela na nejdelší trati z celé rallye 134,34 km, která obsáhla po třech rychlostních testech, které se jely dvakrát. Vyčnívala z nich rychlostní zkouška Jordan River s 41,45 km.

Hned ranní část etapy přinesla malé překvapení v podobě příjemného větříku a dokonce i deště, který zchladil tratě rozpálené sluncem. Sordo a Martí coby vedoucí posádka průběžného pořadí jeli v roli vymetačů tratě naplno. „Bylo mi jasné hned od rána, že karty nejsou namíchány pro nás,“ říkal mladý Španěl. „Snažil jsem se tyhle myšlenky potlačit a jet opravdu co to dá. Vycházelo to, protože po první zkoušce jsme byli jen 7,7 sekundy od vedení a všechno hrálo pro příznivější druhý průjezd.“

Dani a Marc vyjížděli po poledním servisu s nadějí na nejlepší výsledek. „Dělal jsem všechno, abych se mohl vrátit na čelo, ale nešlo to,“ říkal Sordo. „Přesně tak, jsem spokojen s naším úspěchem z tohoto víkendu, byl jsem spokojen s tím, jak náš Citroën C4 WRC šlapal od startu až do cíle. Byla to rallye velice stresující, nicméně pro mě byla hodně prospěšná. Jsem si jistý, že tyhle zkušenosti se mi budou hodit při dalších podnicích.“

„To je rallye,“ říkal Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Sport. „Na tenhle zahajovací ročník Jordánské rallye určitě hned tak nezapomeneme. Bylo to jako na lochnesce. Dani a Marc dělali všechno, aby vyhráli, ale nakonec jim triumf jen těsně unikl. Můžeme odsud odjet se vztyčenými hlavami. Je sice pravda, že naši soupeři odjíždějí s větším počtem bodů než my, ale konkurenceschopnost našich vozů a skvělý výkon Sébastiena Loeba jsou příslibem do zbytku sezony. Také bych rád pogratuloval dvojici Sébastien Ogier – Julien Ingrassia k jejich druhému vítězství v řadě v juniorské soutěži na jejich Citroënu C2 S1600.“

Sébastien Loeb a Daniele Elena se po sobotní havárii mohli vrátit přes pravidlo Superally znovu do startovního pole a využili poslední etapy pro testování. „Obzvlášť užitečné bylo si vyzkoušet, jak se naše pneumatiky Pirelli Scorpion chovají při dlouhých zkouškách,“ hodnotil úřadující mistr světa. „Navíc byla šance ještě přidat nějaký bod do bilance Citroënu. Nyní ztrácíme pět bodů na vedení v pořadí pilotů, což není nemožné zvrátit. Ještě je dlouhá cesta do konce sezony a úspěch C4 WRC v Jordánsku je hodně povzbudivý.“

Rallye v kostce

Vítězství v RZ

  • 1. den – RZ 1: Dani Sordo (Citroën C4) a P. Solberg – RZ 2 a 3: D. Sordo – RZ 4: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 5: JM. Latvala (Ford Focus) – RZ 6 a 7: S. Loeb – RZ 8: Mikko Hirvonen (Ford Focus).
  • 2. den – RZ 9, 10 a 11 S. Loeb – RZ 12: D. Sordo – RZ 13: M. Hirvonen – RZ 14, 15 a 16: Gigi Galli (Ford Focus).
  • 3. den – RZ 17: M. Hirvonen – RZ 18 a 19: S. Loeb – RZ 20: JM. Latvala – RZ 21: S. Loeb – RZ 22: M. Hirvonen.

Nejlepší časy celkem:

S. Loeb, 9 – D. Sordo, 4 – M. Hirvonen, 4 – G. Galli, 3 – JM. Latvala, 2 – P. Solberg, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1: D. Sordo a P. Solberg – RZ 2 až 8: D. Sordo – RZ 9 až 11: S. Loeb – RZ 12: D. Sordo – RZ 13 až 15: JM. Latvala – RZ 16: D. Sordo – RZ 17: JM. Latvala – RZ 18 až 22: M. Hirvonen.

Konečné pořadí:

  • 1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 4:02:47,9 hod.
  • 2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 1:15,7 min.
  • 3. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 4:59,5
  • 4. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 7:35,8
  • 5. M. Wilson/M. Scott (Ford Focus) + 10:41,7
  • 6. F. Villagra/J. Pérez-Companc (Ford Focus) + 11:22,2
  • 7. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 12:15,6
  • 8. G. Galli/G. Bernarcchini (Ford Focus) + 12:24,4
  • 9. K. Al-Qassimi/M. Orr (Ford Focus) + 19:05,7
  • 10. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 23:38,1

Mistrovství světa FIA Pohár konstruktérů (kolo 5/15):

  • 1. Ford, 57 – 2. Citroën-Total, 50 – 3. Subaru, 39 – 4. Stobart, 28 – 5. Munchi’s, 14 – 6. Suzuki, 6.

Mistrovství světa FIA pořadí pilotů (5/15):

1. M. Hirvonen, 35 – 2. S. Loeb, 30 – 3. C. Atkinson, 28 – 4. JM Latvala, 18 – 5. D. Sordo, 17 – 6. G. Galli, 12 – 7. P. Solberg, 9 – 8. H. Solberg, 9 – 9. F. Villagra, 8 – 10. M. Wilson, 7 – 11. C. Rautenbach, 5 – 12. F. Duval, 5 – 13. A. Mikkelsen, 4 – 14. JM. Cuoq, 2 – 15. T. Gardemeister, 2 – 16. A. Aigner, 1 – 17. PG. Andersson, 1 – 18. J. Hänninen, 1 – 19. S. Ogier, 1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...