Zcela nová třetí generace Subaru Impreza do prodeje na našem trhu

Nová Impreza poskytuje tradiční jízdní výkony značky ve vytříbené stylizaci a funkčnosti.

Jak první (od roku 1992), tak druhá (od roku 2000) generace modelu Impreza si získaly nevídanou podporu zákazníků na celém světě, kteří vyznávají aktivní životní styl. Je tomu proto, že model Impreza díky symetrickému pohonu všech kol Symmetrical AWD v sobě kombinuje vynikající jízdní výkony a vysokou úroveň funkčnosti.

Zcela nová třetí generace Subaru Impreza do prodeje na našem trhu
Zcela nová třetí generace Subaru Impreza do prodeje na našem trhu
Zcela nová třetí generace Subaru Impreza do prodeje na našem trhu
Zcela nová třetí generace Subaru Impreza do prodeje na našem trhu
Zcela nová třetí generace Subaru Impreza do prodeje na našem trhu
Zcela nová třetí generace Subaru Impreza do prodeje na našem trhu

Třetí generace Imprezy byla vyvinuta podle koncepce „Sports Casual” s cílem poskytnout automobil, který nabízí tradiční ovladatelnost a jízdní vlastnosti vozů značky Subaru širšímu počtu zákazníků. Koncepce vozu byla navržena s cílem oslovit ty zákazníky, kteří v segmentu kompaktních automobilů vyhledávají takové kvality stylizace, funkčnosti, ovladatelnosti a jízdního komfortu, které přesahují hranice segmentu.

Tři klíčová zlepšení nové Imprezy

Při realizaci koncepce novinky vznikly v rámci vývoje tři klíčové oblasti pro zlepšení: stylizace, funkčnost a kvalita jízdy. Proces vývoje se rovněž zaměřoval na vytvoření automobilu, který zůstane věrný značce Subaru tím, že bude dále rozvíjet bezpečný a spolehlivý zážitek z jízdy charakteristický pro model Impreza a současně dosáhne úrovně kvality, která poskytuje takové pohodlí a prvotřídní pocit přesahující hranice této kategorie.

  • Z hlediska stylizace byl použit sportovní styl hatchbacku, vyjadřující čirou výkonnost Imprezy a stojící u zrodu touhy jet kamkoli jen proto, abyste zažili pocit nevázané svobody, kterou zažíváte za volantem Imprezy.
  • Z hlediska funkčnosti se pečlivě uvažovalo o zážitku z jízdy bez stresů a celkové uspořádání bylo nově propracováno tak, aby se dosáhlo postačujícího prostoru a lepšího výhledu, užitných vlastností a přístupnosti (nastupování a vystupování). Tato, vůči uživateli vstřícná funkčnost, poskytuje nejen řidiči, ale i všem cestujícím mimořádné prostředí, ve kterém se cítí naprosto uvolněně bez ohledu na jízdní podmínky.
  • Z hlediska kvality jízdy došlo ke kompletnímu vybroušení tradičních jízdních vlastností značky Subaru, takže zákazníci, pokud jde o jízdní vlastnosti, si okamžitě uvědomí kvalitu přesahující rámec segmentu. Pro dosažení tohoto cíle byla koncepce nového podvozku, označená „Koncepce dynamického ovládání podvozku značky Subaru – Subaru Dynamic Chassis Control Concept” neboli „Subaru DC3”, začleněna do konstrukce nové platformy, a to včetně systému řízení umožňujícího lepší odezvu a nového systému odpružení vzadu. Navíc došlo k řadě dalších změn zdokonalujících kvalitu jízdy. Klimatizace s větší výkonností, kvalitnější audio soustava, nově tvarovaná sedadla poskytující větší pohodlí, to jsou některé z těchto příkladů. Do této oblasti je možné započítat i vyšší standard v oblasti bezpečnostních prvků.

Impreza: Modelová řada

  • 1.5R: Základní model, který se vyznačuje jak praktickou funkčností, tak ohleduplností vůči životnímu prostředí.
  • 2.0R: Sportovně laděný model, který charakterizuje výkonný motor.
  • 2.0R Sport: Sportovní verze, která se vyznačuje aerodynamickými díly a sportovními doplňky.

Sportovní a stylový design

  • Exteriér charakterizuje sofistikovaná stylizace. Linie a povrchy panelů karoserie byly navrhovány prostřednictvím variací ve stínování v závislosti na tom, jakým způsobem světlo na automobil dopadá. Vnější design vozu usiluje o nekompromisní vysokou kvalitu dokonce i v těch nejmenších detailech.
  • Interiér je překvapivě prostorný, což je téměř neuvěřitelné, když uvážíte rozměry tohoto automobilu. Design všech ovládacích prvků uvnitř směřuje k funkčnosti, která poskytuje pohodlí a vymoženosti.

Snadné používání a funkčnost

  • Prostor pro cestující poskytuje i velké množství úložných prostorů.
  • Zavazadlový prostor má široký otvor umožňující snadný přístup.
  • Vynikající přístupnost pro cestující.

Pohodlí pro řidiče a všechny cestující

  • Velmi kvalitní jízdní komfort.
  • Znamenité potlačení hluku. Je tedy možné se naplno bavit nebo poslouchat oblíbenou hudbu.
  • Vysoce účinný systém klimatizace zajišťuje příjemné vnitřní prostředí vozu.

Dostatečně velký vnitřní prostor je vtěsnán do zdánlivě kompaktní karoserie

  • Široký a pohodlný prostor pro cestující.
  • Kompaktní velikost karoserie umožňující snadnou ovladatelnost.

Prvotřídní vlastnosti z hlediska ohleduplnosti vůči životnímu prostředí

  • Čisté výfukové plyny s nízkými emisemi.

Pokročilé bezpečnostní prvky

  • Velmi výkonné brzdy, které při opakovaném používání dávají pocit jistoty. Vysoce kvalitní bezpečnostní prvky pro případ kolize.

Jízdní vlastnosti umožňující jízdu bez stresů, díky kterým máte radost z bezpečné jízdy

  • Hnací ústrojí, vycházející z ležatého motoru s protiběžnými písty, je charakteristické svou vynikající vyvážeností.
  • Koncepce dynamického ovládání podvozku značky Subaru (Subaru Dynamic Chassis Control Concept) umožňuje jak jízdní komfort, tak přesné ovládání.
  • Tvarování karoserie poskytuje vznikající zorné pole a prvotřídní periferní vidění.

Pohodlný a dostatečný prostor pro cestující

  • Výchozím bodem při vývoji uspořádání se stal konkurenceschopný model v segmentu kompaktních automobilů, který splní požadavky zákazníků. Rozsáhlého a pohodlného prostoru pro cestující bylo dosaženo prodloužením rozvoru náprav a rozšířením karoserie, přičemž se současně zkrátil zadní převis. Velikost karoserie se přitom nemusela zvětšit více než bylo nutné. Kromě toho prostorné místo nad hlavou je zajištěno díky optimalizaci sklonu postranního okna, čímž se vytvořil pohodlný vnitřní prostor, ve kterém se cestující necítí namačkaní.

Lepší výhled

  • Ve snaze omezit stres při jízdě a zlepšit aktivní bezpečnost související s vnímáním a předcházet nebezpečným jízdním situacím dříve než nastanou, se zlepšil výhled řidiče. Dosáhlo se toho zmenšením mrtvých úhlů a díky tvaru karoserie, který umožňuje dobré periferní vidění. Zdokonalil se také výhled zadním oknem tak, že se zajistilo, aby bylo možné snadno spatřit jeden metr vysoký sloupek (průměrná výška pětiletého dítěte). Účelem je zabránit nehodám, ke kterým dochází při couvání.

Zavazadlový prostor

  • Nově vyvinuté kompaktní zavěšení s dvojitými lichoběžníky dokáže omezit objem prostoru potřebného pro jeho uchycení, což zajistí širší a plochý prostor pro zavazadla. Není tedy nutné se zbytečně naklánět dovnitř, aby se posunulo zavazadlo nebo jiné předměty, což má za následek zabránění znečistění oděvu při kontaktu se zadním nárazníkem. Prostor je dostatečně velký, takže je zde možné bokem položit 23 cm (9“) široký bag na golfové hole nebo pět 56 cm širokých (22“) příručních zavazadel když ve voze současně sedí pět osob.

Lepší přístupnost

  • Přístupnost se zlepšila díky zvětšení dveřního otvoru. Stalo se tak zásluhou použití nových dveří s rámem oken a optimalizovaným tvarem boční strany sedáku sedadla. Přístup na zadní sedadla se zlepšil zejména díky tomu, že dveřní otvor je téměř pravoúhlý a použitím svislých zadních sloupků, čímž se vytvořil takový prostor pro dveře, který poskytuje dostatek prostoru nad hlavou pro plynulé nastupování a vystupování.

Charakteristika designu exteriéru

  • Vytříbená stylizace: Linie ubíhající od přední části dozadu vytvářejí pocit plynulého proudění, zatímco kompaktní záď vozu vyvolává dynamický dojem. Ostré charakteristické boční linie karoserie přinášejí neklamnou představu radosti ze sportovní jízdy.
  • Povrch karoserie ovládající světlo a stín: Karoserie má tak bohatě a výrazně tvarovaný povrch, že dojem, jakým vůz působí, se zásadně mění v závislosti na vzájemném působení světla a stínu. Přední a zadní podběhy kol, které jsou ke karoserii připojeny tak, že vytvářejí imponující výraz, zdůrazňují nízko umístěné těžiště a pocit stability.
  • Vysoce kvalitní detaily: Ve snaze o podpoření pocitu vysoké kvality se pozornost věnovala těm nejmenším detailům, jako jsou přední světlomety, které svým jedinečným tvarem ostře zdůrazňují čelní výraz automobilu, zadní sdružené světlomety kombinující průhledné čočky s diodami LED a design kol, který způsobuje výraznější vzhled spodní části karoserie.

Přední část

Smělý čelní výraz se symbolem značky Subaru v podobě šesti hvězd v souhvězdí Plejády, umístěným uprostřed, jasně vyjadřuje sportovní charakter nové Imprezy. U světlometů byl použit motiv oka jestřába. Světlomety projekčního typu se svým výrazným tvarem a očividně pronikavým pohledem působí funkčním a přesto sportovním vzhledem.

Boky

Protáhlé křivky, které poskytují výraz prostornému interiéru, jsou zvýrazněny ostrými charakteristickými liniemi. Povrch karoserie byl úzkostlivě vymodelován, takže slouží k prohloubení odlišného vzhledu, který vytváří světlo a stín.

Design kol

Dojmu výkonnosti bylo dosaženo díky novému designu kol. Nová hliníková kola, stejně tak jako plné kryty kol vyvolávají ve spodní části karoserie dojem napětí.

Zadní část

Zkrácené převisy, požadované z důvodů funkčnosti, působí dojmem hbitosti. Nicméně pocitu stability je dosaženo použitím šířky vozidla, která vytváří dojem nepříliš velkého objemu. Sdružené světlomety s diodami LED, průhlednými čočkami a chromovanou ozdobou, spojující pravé a levé světlomety, vytvářejí vysoce kvalitní vzhled zadní části vozu.

Střešní spoiler

Střešní spoiler kombinuje svou úlohu, zdůrazňující celkový design, a současně má aerodynamickou funkci. Propracované testy v aerodynamickém tunelu ukázaly, že tvar tohoto spoileru umožňuje snížení součinitele odporu vzduchu přibližně o 7 %, což prokazuje, že tento prvek zlepšuje stabilitu ve vysoké rychlosti. Nahoře umístěné brzdové světlomety s vestavěnými diodami LED patří rovněž do standardní výbavy vozu.

Zadní sdružené světlomety

Jako brzdová světla v systému zadních sdružených světlometů jsou použity diody LED. Diody LED nejenom propůjčují designu zádi vozu futuristický vzhled, ale také zlepšují jeho rozpoznatelnost pro vozidla jedoucí za ním. Umožňuje to rychlá odezva diod LED při rozsvícení a vysoký stupeň jasnosti. Další výhody diod LED zahrnují spotřebu energie, která je pouze přibližně třetinová ve srovnání s obvyklou světelnou žárovkou a má dlouhou životnost.

Hlavní prvky standardní výbavy exteriéru pro model 2.0R Sport

  • Přední aerodynamický nárazník
  • Spoiler na bočním prahu
  • Zadní aerodynamický nárazník
  • Kryt koncovky výfuku z nerez oceli

Barevné odstíny karoserie

  • Obsidian black pearl (Černá perleť)
  • Satin white pearl (Bílá perleť)
  • Spark silver metallic (Stříbrná metalíza)
  • Steel silver metallic (Tmavá stříbrná metalíza)
  • Dark grey metallic (Tmavá šedá metalíza)
  • Topaz gold metallic (Zlatá metalíza)
  • Lightning red (Červená)
  • Newport blue pearl (Modrá perleť)
  • WR blue mica (Modrá met.) (K dispozici pouze pro verze 2.0R a 2.0R Sport)

Interiér Design

Celkový design interiéru byl zcela koordinován použitím motivu křídla včleněného do přístrojového panelu a postupujícího k dveřním výplním. Tento motiv křídla v kombinaci s absolutním objemem interiéru dokonce v cestujících vyvolává dojem, že sedí v širším kvalitním prostředí.

Přístrojová deska

Ukazatele informací, audio soustava a navigační systém jsou umístěny podél horní části středového panelu takovým způsobem, aby se co nejvíce omezil případný pohyb ve směru pohledu řidiče a vytvořilo se tak pohodlné prostředí pro řízení automobilu. Kromě toho centrální umístění vyústek klimatizace je zřetelně odděluje od ovladačů klimatizace v dolní části panelu. Výsledkem je nejen vizuálně elegantní design, ale také funkčnost, neboť toto uspořádání řidiči umožňuje konat potřebná nastavení pouze dosažením odpovídající zóny.

Sdružené přístroje

Tři hlavní kontrolní přístroje jsou vedle sebe logicky uspořádány a mají stříbrné obroučky. Přístroje jsou rovněž vybaveny spouštěcí funkcí, při které se ukazatele při otočení klíčku zapalováni do polohy ON posunou na maximální pozici a poté se rychle vrátí.

Ukazatel informací

Ukazatel informací je umístěn v horní části středového panelu tak, aby se usnadnilo čtení údajů při jízdě. Ukazatel zobrazuje teplotu okolí, průměrnou spotřebu paliva a čas.

Sedadla

Tvar sedadel byl navržen tak, aby zvětšoval jejich přístupnost a zlepšoval pohodlí při jízdě zabraňující únavě a poskytoval oporu při řízení. Model 2.0R Sport je vybaven sportovními anatomicky tvarovanými sedadly.

Pro sedáky předních sedadel je použit málo pružný uretanový materiál, aby se tak zlepšilo pohlcování vibrací při jízdě. U opěradel sedadel je použita pružina plochého typu, s cílem poskytnout pevnou oporu bokům a zádům tak, že se zajistí ideální pozice při sezení.

Hlavní prvky standardní výbavy interiéru pro model 2.0R Sport

  • Kůží potažený volant
  • Kůží potažená hlavice řadicí páky (5MT) / Kůží potažená volicí páka (4AT)
  • Anatomická sedadla

Topení a klimatizace

Pro standardní klimatizaci modelů 1.5R a 2.0R se používá nový systém. Vzhledem k implantaci nově vyvinutého kondenzátoru s kompresorem a dalšími komponentami, které účinně využívají chladicí kapalinu, se zlepšila výkonnost klimatizace. Navíc se snížil odpor vzduchu uvnitř klimatizační jednotky, což vedlo k 10% nárůstu maximálního objemu průtoku vzduchu. Ke zlepšení došlo také při potlačení hlučnosti systému. Operativnost se zlepšila zavedením ovladače se třemi číselníky a osvětlení děrovaného prstence za osvětlenými číselníky přispívá k pocitu luxusu. U modelů 1.5R a 2.0R je na přání k dispozici také automatická klimatizace. (Standardní výbava u modelu 2.0R Sport)

Osvětlení

Pro všechny komponenty osvětlení v noční době je použit červený odstín, což přispívá k pocitu luxusu. Pro úložné prostory, jako jsou středová přihrádka (2.0R a 2.0R Sport) a odkládací přihrádka (všechny modely), je použito osvětlení pomocí diod LED, které umožňuje snadný přístup do těchto oblastí i v noci.

Kombinovaný systém audio soustavy a navigačního systému s DVD (Na přání u všech modelů)

Tento multimediální navigační systém s DVD zahrnuje v jediné jednotce monitor, velmi přesnou navigaci pomocí DVD, velmi výkonnou audio soustavu, funkce pro zábavu využívající DVD a funkci bezdrátového hands-free systému Bluetooth. Výkonnost a funkce systému byly vyvinuty s cílem poskytnout pohodlný zážitek z jízdy tím, že se zajistí, že jednotka „bude přehledná a její používání nezpůsobí rozptýlení”.

  • Jednotka obsahuje sedm palců široký VGA LCD monitor s velkým rozlišením. Pro zlepšení viditelnosti obrazovky je použito osvětlení diodami LED.
  • DVD-ROM navigační systém používá vysokorychlostní řídicí výkonnou jednotku. Zlepšilo se rolování obrazovky a odezva na změnu trasy.
  • Za účelem poskytování optimální kvality zvuku pro každé sedadlo se využívá technologie Audyssey MultEQ, která vyrovnává zvuk v závislosti na akustických vlastnostech interiéru. Vysokofrekvenčnímu hluku, způsobovanému komponentou navigačního systému, je navíc účinně zabráněno proniknout do komponent audio soustavy. Tím je zajištěna naprosto zřetelná a velmi výrazná reprodukce zvuku.
  • Systém, který umožňuje přehrávání CD a videa na DVD, je současně kompatibilní pro média CD-R/RW, DVD±R/RW a širokou škálu komprimovaných hudebních formátů jako jsou soubory MP3 a WMA. Systém zahrnuje externí pomocnou vstupní zdířku pro připojení audiovizuálních zařízení jako jsou přenosné audio přehrávače a zařízení pro videohry.

Měnič šesti CD a AM/FM tuner (kompatibilní se soubory MP3/WMA) (Standardní výbava u modelů 2.0R Sport, na přání u modelů 1.5R a 2.0R): Tento systém s deseti reproduktory kombinuje přehrávač šesti CD a AM/FM tuner. Kromě toho, že došlo ke zlepšení základní kvality audia a ladění akustického pole, a to včetně vložek uvnitř dveřních panelů, které omezují vibrace. Satelitní přepínače byly umístěny na volant, což dále usnadňuje ovládání systému při jízdě.

Přehrávač CD a AM/FM tuner (kompatibilní se soubory MP3/WMA) (Na přání u modelů 1.5R a 2.0R): Tato audio soustava poskytuje vynikající nezbytnou funkčnost spolu se zlepšením základní kvality audia a ladění akustického pole, a to včetně vložek uvnitř dveřních panelů, které omezují vibrace.

Bezklíčový vstup včetně systému spouštění pomocí tlačítka (Na přání pro modely 2.0R a 2.0R Sport): Pokud u sebe máte přístupový klíč, všechny dveře automobilu je možné zamknout/odemknout jednoduše stisknutím přepínačů na dveřích u řidiče nebo cestujícího nebo na zadním výklopném víku. (Při odemykání zadního výklopného víka se využívá magnetický přepínač a při zamykání potřebné tlačítko.) Motor se spouští pomocí tlačítka umístěného na přístrojové desce. Zásluhou tohoto elegantního systému spouštění již není nutné používat obvyklý způsob zasunování klíčku.

Bezpečnostní systém používá řídicí jednotku imobilizéru vozidla (standardní výbava u všech modelů), která ověří identifikační kód elektronického čipu, jenž je součástí klíče, a povolí spuštění motoru pouze tehdy, když je klíč správně identifikován. Systém navíc poskytuje ochranu před spuštěním motoru prostřednictvím falešného klíče nebo obdobnou činností. Komunikační údaje se totiž mění při každém spuštění motoru, aby se tak zabránilo zcizení vozidla zkopírováním interních údajů.

Hlavní úložné prostory v interiéru

  • Velké kapsy ve dveřích: Dostatečně velké pro umístění láhve o objemu 720 ml nebo malé papírové krabice s kapesníky.
  • Odkládací přihrádka: Dostatečně velká pro uložení dvanácti CD a je vybavena tlumení zavírání víka a LED osvětlením.
  • Středová přihrádka: Dostatečně velká pro uložení čtyř CD. Modely 2.0R a 2.0R Sport mají na dně přihrádky osvětlení diodami LED.
  • Držáky nápojů: Držáky nápojů umístěné v přihrádce u podlahy jsou dost velké, aby se do nich vešel hrnek s kávou.
  • Přihrádka v podlahové konzoli: Je dostatečně velká pro uložení osmi CD. Přihrádka v konzoli rovněž obsahuje pomocnou vstupní zdířku (je součástí volitelné audio soustavy/navigace) a elektrickou zásuvku DC 12V/120W (standardní výbava pro modely 2.0R a 2.0R Sport; je součástí volitelné jednotky audio soustavy/navigace pro model 1.5R).

Další vybavení

  • Otevírání zadního výklopného víka s elektromagnetickým přepínačem
  • Kryt motoru s plynovým tlumičem
  • Víčko nádrže paliva s upevněním
  • Vestavěný držák střešního nosiče

Impreza: motory

EL15 – 1.5 Boxer DOHC NA

Jedná se o motor s dlouhým zdvihem, který z malého zdvihového objemu poskytuje velký točivý moment při nízkých až středních rychlostních stupních. Kromě plynulé charakteristiky točivého momentu v celém rozsahu otáček došlo ke zlepšení hospodárnosti využití paliva a kontrole vypouštěných emisí. Tento motor poskytuje přesně takovou plynulou provozní charakteristiku, jakou byste očekávali od ležatého motoru s protiběžnými písty, a současně je vyvážený pokud jde o pocit čilosti při jízdě, úžasně hospodárnou spotřebu paliva a ohleduplné vlastnosti z hlediska působení na životní prostředí. Mezi ně patří skutečnost, že motor vyhovuje emisním standardům Euro 4 pro výfukové emise.

  • Optimalizovaný systém sání

(1) Nově zkonstruované sací potrubí přivádí vzduch poskytovaný každému válci, tak, aby to odpovídalo pořadí při zážehu, což způsobuje, že nasávaný vzduch vytváří vír zlepšující účinnost sání. (2) Sací kanály mají nově navržený tvar, který zintenzivňuje promísení proudícího plynu a rovněž zvyšuje výkonnost při sání. (3) Je použit aktivní řídicí systém časování ventilů AVCS (Active Valve Control System). Synergický účinek těchto tří prvků má za následek větší točivý moment v nízkých až středních otáčkách, větší výkon při vysokých otáčkách motoru a lepší odezvu v celém rozsahu otáček.

  • Optimalizovaná spalovací komora

Vysoce účinné a kompaktní spalovací komory bylo dosaženo optimalizací tvaru komory vzhledem k tvaru povrchu hlavy pístu. To vedlo k lepšímu podávanému výkonu, hospodárnosti a pročištění výfukových plynů.

  • Výfukový systém se stejnou délkou potrubí a ustálenou pulsací

Tento výfukový systém omezuje interferenci výfukových plynů mezi válci, a tím zvyšuje účinnost výfukových plynů a točivý moment v celém rozsahu otáček. Byl použit tlumič výfuku o objemu 17 l s příčným uspořádáním, který má podpořit potlačení hluku a účinnost výfukových plynů.

  • Omezení tření

Omezení tření v systému ovládání ventilů, olejovém čerpadle a podobných komponentách vedlo k větší hospodárnosti a čistším výfukovým plynům.

EJ20 – motor 2,0 l Subaru Boxer DOHC NA

Tato výkonná jednotka poskytuje vysokou úroveň rovnováhy mezi výkonem a točivým momentem, hospodárností a vlastnostmi, které ji činí šetrnou vůči životnímu prostředí, tak aby poskytovala umožňovala plynulou ovladatelnost a bezstarostný zážitek z jízdy. Došlo ke zvýšení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a v porovnání s předchozími modely se zlepšila hospodárnost. Úroveň kontroly emisí ve výfukových plynech splňuje standardy Euro 4.

  • Optimalizovaný systém sání

(1) Nově zkonstruované sací potrubí přivádí vzduch poskytovaný každému válci, tak, aby to odpovídalo pořadí při zážehu, což způsobuje, že nasávaný vzduch vytváří vír zlepšující účinnost sání. (2) Sací kanály mají nově navržený tvar, který zintenzivňuje promísení proudu plynu a rovněž zvyšuje výkonnost při sání. Synergický účinek těchto dvou prvků má za následek větší točivý moment v nízkých až středních otáčkách, větší výkon při vysokých otáčkách motoru a lepší odezvu v celém rozsahu otáček.

  • Výfukový systém se stejnou délkou potrubí a ustálenou pulsací

Tento výfukový systém omezuje interferenci výfukových plynů mezi válci, a tím zvyšuje účinnost výfukových plynů a poskytuje vynikající točivý moment v celém rozsahu otáček. Byl použit tlumič výfuku o objemu 33 l s příčným uspořádáním, který má podpořit potlačení hluku a účinnost výfukových plynů.

  • Omezení tření

Omezení tření zásluhou optimalizace chlazení a účinnosti olejového čerpadla vedlo k větší hospodárnosti a čistším výfukovým plynům.

Změny v umístění motoru

Zásadním pilířem zážitku z jízdy s Imprezou je jedinečná, zleva doprava směřující symetrická pohonná jednotka Subaru, jejíž veškeré vlastnosti byly pečlivě jemně vyladěny, aby přinášely vydatné vzrušení z jízdy společně s optimální hospodárností. Toto vrozené čilé chování vozu bylo u nové Imprezy ještě více zvýrazněno snížením pozice upevnění motoru o 22 mm v přední části vozu a 10 mm u mezinápravového diferenciálu. V porovnání s předchozími modely je výsledkem pohonná jednotka s nízko umístěným těžištěm, což ještě více zdůrazňuje prvotřídní jízdní vlastnosti této nové Imprezy a pocit při jízdě.

Symetrický pohon všech kol Symmetrical AWD

Pohon všech kol AWD byl pečlivě navržen tak, aby vyhovoval všem prvkům nové Imprezy. Součástí tohoto přístupu je i zajištění optimální kombinace s motorem a převodným ústrojím tak, aby se tak dále rozvinuly přednosti unikátního symetrického pohonu všech kol značky Subaru, který vyvíjíme po mnoho let spolu s naším motorem s protiběžnými písty jako jeho základní technologii.

  • Systém aktivního rozdělení točivého momentu pohonu všech kol AWD (E-4AT)
  • Tento elektronicky ovládaný pohon všech kol poskytuje vynikající stabilitu při jízdě a velký záběr díky své schopnosti rychlé reakce na náhlé změny na vozovce. Je tomu tak díky neustálému monitorování jízdních podmínek u všech čtyř kol a točivého momentu motoru a okamžitým ovládáním rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Hnací síla je rozdělována tak, aby se ztráty točivého momentu udržely na minimu a tak přispívaly k hospodárné jízdě.
  • Mezinápravový diferenciál s omezenou svorností viskózního typu (LSD) (Pětirychlostní přímo řazená převodovka s redukcí – Dual range 5MT)

Toto přímo řazené převodné ústrojí pohonu všech kol využívá mezinápravový diferenciál s šikmým ozubením. Spolu se základním rozdělením točivého momentu mezi přední a zadní kola v poměru 50:50, diferenciál s omezenou svorností viskózního typu s viskózní spojkou omezuje točivý moment tak, aby udržel vynikající stabilitu vozidla při zatáčení.

Elektronicky řízená čtyřrychlostní samočinná převodovka s funkcí SPORTSHIFT (SS E-4AT) (Všechny modely s samočinnou převodovkou)

Zavedení přímé kontroly převodného ústrojí, která je schopná okamžitě ovládat otáčky motoru, poskytuje pocit znamenité odezvy a minimální ráz při řazení, stejně tak jako zlepšení hospodárnosti. Volicí páka má čtyři pozice: P-R-N-D. Prvek sportovního řazení se zavádí u všech modelů s automatickou převodovkou, aby řidičům umožnil potěšení, které přináší přímé řazení.

Ovládání neutrálu

Jestliže se pedál brzdy sešlápne a po určitou dobu drží dole, zatímco čekáte na semaforu při červeném světle nebo za podobných okolností, uvnitř převodného ústrojí se zařadí neutrál, aby se tak zlepšila hospodárnost. Jakmile se pedál uvolní, převodné ústrojí samočinně obnoví režim D.

Pětirychlostní převodovka s přímým řazením (Všechny stupně výbavy u modelů s přímo řazenou převodovkou)

Toto převodné ústrojí dále zdokonaluje zdrženlivý a přesto energický a spolehlivý pocit při řazení, který je obvykle spojován s podélným uspořádáním a současně přináší lepší potlačení hluku a pocit při řízení. Pomocný redukční převod s výběrem mezi vysokým a nízkým převodovým poměrem je tradičním prvkem značky Subaru, který zachovává jízdní výkony při stoupání do kopců, tažení přívěsu a obdobných podmínkách.

Koncepce dynamického ovládání podvozku značky Subaru (Dynamic Chassis Control Concept – Subaru DC3)

  • (1) Kombinace prvotřídní odezvy na řízení, pružný podvozek a podstatně zdokonalené chování vozu na silnici zásluhou zadního odpružení přináší řidičům maximálně radostný zážitek při řízení.
  • (2) Zlepšení přilnavosti pneumatik a pružné tlumení nerovností na vozovce umožňuje prvotřídní jízdu a pohodlí.
  • (3) Celkové uspořádání podvozku vytváří pohodlný prostor pro řidiče a všechny cestující a usnadňuje také přístup do zavazadlového prostoru.

Koncepce Subaru DC3 byla vytvářena na základě přístupu, který přináší vysokou úroveň vyváženosti mezi třemi výše uvedenými prvky, a byl odpovídajícím způsobem použit pro novou Imprezu. Podstatného pokroku se dosáhlo v oblastech pohodlí, bezpečnosti a ovladatelnosti, které provází každodenní používání automobilu.

Odpružení

Pro přední odpružení je použit systém zavěšení využívající vzpěry, který je automobilkou Subaru vyvíjen a zdokonalován řadu let. Kromě zlepšení, ke kterým došlo z hlediska ovladatelnosti v podélném směru, a stability spolu s dokonalejší jízdou a pohodlím, se zásluhou integrace částí komponent snížila celková hmotnost. U zadního odpružení je použit nově vyvinutý systém nezávislého zavěšení s dvojitými lichoběžníky. Kromě toho, že odpružení poskytuje znamenitou stabilitu a zmenšila velikost komponenty, umístěním odpružení níže pod podlahu se dosáhlo podstatně většího a snáz přístupného prostoru pro zavazadla. Navíc způsob připojení závěsů ke karoserii pomocí pomocného rámu potlačuje nárazy způsobované povrchem vozovky a obdobné faktory, což přináší vynikající jízdní komfort a dokonalejší omezení hlučnosti.

Brzdy

Automobil používá vysoce spolehlivý brzdný systém, který při používání na všech typech povrchu vozovky a za jakékoli situace dodává pocit naprostého bezpečí. Všem řidičům bez ohledu na úroveň jejich řidičských schopností tak přináší příjemný a uspokojující zážitek z jízdy.

  • Posilovač brzd pouzdrového typu pracující v tandemu
  • Používá se systém posilovače pouzdrového typu, který při vyvíjení brzdného tlaku minimalizuje roztahování tělesa posilovače. Tento nový posilovač brzd nejenom zlepšuje absolutní výkonnost brzd, ale také zajišťuje pocit, že brzdy fungují.
  • Protiblokovací systém brzd ABS se systémem elektronického rozložení brzdné síly EBD (Electronic Brake-force Distribution)
  • Standardně dodávaný systém ABS zajišťuje brzdný výkon, který zabraňuje prvotnímu zablokování kola a současně umožňuje řízení automobilu. Začleněn je také systém EBD, který má zajistit optimální brzdicí sílu působící na každé kolo, a to v závislosti na hmotnosti cestujících a nákladu.

Pneumatiky a kola

Pneumatiky byly zvoleny tak, aby poskytovaly vysoký stupeň vyváženosti mezi odlišnými typy jízdních výkonů v závislosti na povětrnostních podmínkách, potlačení hluku a jízdní komfort aby se projevily veškeré možnosti vozu. Kromě velké výkonnosti, která projevuje při akceleraci nebo zatáčení, se zásluhou zajištění přilnutí pneumatik k vozovce zlepšila hospodárnost. To přímo souvisí se zkrácením brzdných vzdáleností a menšímu odporu při otáčení.

  • (1) 195/65R15+6JJ ocelová kola + plné kryty kol (standardní výbava pro 1.5R)
  • (2) 195/65R15+6JJ hliníková kola (na přání pro 1.5R)
  • (3) 205/55R16+6.5JJ ocelová kola + plné kryty kol (standardní výbava pro 2.0R)
  • (4) 205/55R16+6.5JJ hliníková kola (na přání pro 2.0R)
  • (5) 205/50R17+7JJ hliníková kola (standardní výbava pro 2.0R Sport)

Impreza: Karoserie a bezpečnost

Prstencové výztuže karoserie

Jedinečná struktura karoserie automobilu Subaru nepoužívá prstencové rámy pouze kolem každého sloupku, ale také celé dveřní otvory u zadních I předních dveří jsou vyztuženy obdobným přídavným prstencovým útvarem. Tato struktura byla jako základ použita pro novou Imprezu, jejíž strukturu karoserie jsme optimalizovali přidáním nejpokročilejší technologie pro pohlcení nárazu, stejně jako zavedením různých typů desek s vysokopevnostní oceli tam, kde budou nejúčinněji působit tak, aby zajišťovaly bezpečný, zajištěný a pohodlný zážitek z jízdy. Použití těchto prvků rovněž vedlo ke snížení celkové hmotnosti vozidla.

Zdokonalení struktury karoserie

Úplně nově byla přepracována boční část struktury karoserie s tím, že se použila základní filosofie, která je východiskem pro světově uznávanou prstencovou výztuž karoserie značky Subaru. Použitím dveří s rámem oken se dosáhlo vysokého stupně vyváženosti mezi tuhostí, pevností a odlehčeností a současně se zvětšil dveřní otvor. Struktura karoserie poskytuje jak vysokou úroveň tuhosti, která přímo souvisí s lepšími jízdními výkony a pohodlím, tak prvotřídní bezpečnost při kolizi, která cestující chrání v případě dopravní nehody.

Bezpečnost při kolizi pro všechny směry

Tím, že Subaru jako základ použilo prstencovou výztuž karoserie, která má z hlediska bezpečnosti skvělou pověst, se ještě více zlepšilo zabezpečení při kolizi přicházející zepředu, zezadu a z obou stran. Mimořádně důležité to bylo pro zadní část vozu, kde bylo nutné zajistit dostatečnou schopnost pohlcení kolize, zvláště když došlo ke zkrácení převisu. Pro dosažení tohoto cíle byla použita racionální struktura, která má účinně pohltit a rozvést energii nárazu po karoserii.

Dokonalejší bezpečnostní prvky kolem dveří

Je použita nová struktura, která zajišťuje vysoký stupeň ochrany díky prvkům pohlcujícím náraz při bočních kolizích a současně cestujícím dovoluje snadný únik.

  • Struktura zabraňující, aby cestující zůstali v pasti: Byla použita struktura, která zabraňuje, aby cestující zůstali v pasti. Zajišťuje, že přední I zadní dveře je možné po kolizi stále otevřít.
  • Dálkové spojení pomocí lanka: Klika dveří a zástrčka jsou spojeny lankem, aby se zajistilo, že dveře bude možné otevřít v okamžiku, kdy cestující unikají z automobilu.
  • Mechanismus zachycení zadních dveří: K západce zámku zadních dveří byl pod oknem doplněn zachycovačem, který zabraňuje nadměrné deformaci dveří a potlačuje vbočení dveří během boční kolizí. Tento prvek zlepšuje bezpečnost při kolizi a snižuje celkovou hmotnost vozidla.

Dokonalejší bezpečnostní prvky v zadní části vozu

Je použita nová struktura, u které je výška zadního rámu stejná jako obvyklá výška předního nárazníku osobních automobilů. Toto uspořádání slouží k pohlcení a rozptýlení hmotnosti při kolizi a také umožňuje, aby rám postupně pohlcoval drtivé nárazy přicházející od zadní části automobilu.

Ochrana chodců

Struktura a materiál rámu kapoty, struktura stíračů a další komponenty byly optimálně upraveny tak, aby umožňovaly účinné pohlcování energie během kolize. Tyto prvky zmenšují intenzitu nárazu do chodců při kolizích.

Struktura pohonné jednotky zlepšující pohlcení energie nárazu

Ležatý motor s protiběžnými písty a vertikální převodné ústrojí účinně omezuje zranění cestujících při čelní kolizi. Motor a převodné ústrojí jsou konstruovány tak, aby poklesly podél povrchu podlahy karoserie, a tak se zabránilo jejich vniknutí do vnitřního prostoru vozidla a snížila se pravděpodobnost druhotných zranění cestujících.

Boční airbagy SRS a stropní airbagy SRS (standardní výbava pro modely 2.0R Sport, na přání pro modely 1.5R a 2.0R)

Boční a stropní airbagy SRS velkou měrou přispívají k omezení zranění cestujících při bočních kolizích tím, že značně zvětšují chráněnou oblast, což vede k podstatnému zlepšení bezpečnostních prvků v případě kolize.

Přední sedadla omezující hyperflexi krku (není k dispozici pro model 2.0R Sport)

  • Opěrka hlavy: Účelem opěrky hlavy je zabránit nadměrnému prohnutí krku tím, že se pohyb hlavy rychle utlumí aby se tak omezila pravděpodobnost vzniku hyperflexe krku a podobných zranění a současně se také zjemní nárazy do hlavy.
  • Opěradlo sedadla: Cestující v automobilu přivítá kompletní opěradlo sedadla, které ztlumí náraz.

Bezpečnostní pedál

Pro pedály brzdy a spojky (pouze modely s přímo řazenou převodovkou) a opora nohy (pouze modely se samočinným ústrojím) je použita bezpečnostní struktura, která má omezit zranění spodní části těla řidiče.

Interiér tlumící energii nárazu

Pro všechny sloupky a vnitřek bočních výztuh je použita struktura pohlcující energii nárazu aby se zabránilo druhotným nárazům mezi cestujícími a vybavením interiéru při kolizích v automobilech, které nejsou vybaveny stropními airbagy.

Systém řízení dynamiky vozidla (Vehicle Dynamics Control System) (standardní výbava pro model 2.0R Sport, na přání pro model 2.0R)

Funkcí této řídicí jednotky ovládající chování vozidla je podporovat prvotřídně stabilní jízdní vlastnosti umožněné symetrickým pohonem všech kol (Symmetrical AWD). Tato jednotka, která využívá vynikající ovladatelnosti, kterou umožňuje symetrický pohon všech kol, zasahuje do ovládání vozu pouze tehdy, když očekává nebezpečné jízdní podmínky. Zajišťuje stabilitu vozidla, aby tak poskytla vysoký stupeň bezpečnosti, aniž přitom zmenší radost ze zážitku z jízdy.

O Subaru a Fuji Heavy Industries Ltd.

Subaru je největší světový výrobce osobních automobilů s pohonem všech kol. Tato značka patří k japonskému koncernu Fuji Heavy Industries (FHI), jednomu z lídrů japonské ekonomiky s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize – FHI’s Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty dopravních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. Subaru platí za průkopníka techniky pohonu všech kol v osobních automobilech a na trh přivedla firma osobní automobil s pohonem všech kol v roce 1972. Před 35 lety také vyvinula jedinečný motor Subaru Boxer s protiběžnými písty, který v roce 2007 také představí jako diesel. Subaru po celém světe prodalo více než osm milionů osobních automobilů s pohonem všech kol. Ve světovém mistrovství rally patří Subaru ke špičkovým týmům a šestkrát získalo titul mistra světa.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Subaru XV – Ženeva 2017

VIDEO – Subaru XV – Ženeva 2017

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky SUBARU přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Personální změna u Subaru ČR a Emil Frey ČR

Personální změna u Subaru ČR a Emil...

Přestup v rámci skupiny Emil Frey v ČR. Za jednoho z nestorů autařské scény v Čechách lze jistě považovat i Petra Neumana (61) – působícího na pozici jednatele společností Emil Frey ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Strahov plný smyků, užili si jich Kopáček, Kačírek i Firla na třech vozech Subaru

Strahov plný smyků, užili si jich...

Hlavním partnerem Pražského rallysprintu byla i letos společnost Subaru ČR. Na Strahově nemohl a nechtěl chybět ani tým Duck Racing Subaru ČR Nasadil hned tři vozy, jejichž piloti Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kopáček se Subaru Impreza WRX STI na Šumavě: v pátek pohádka, v sobotu drama

Kopáček se Subaru Impreza WRX STI na...

Boj o titul mezi produkčními vozy zahájil tým Duck Racing Subaru ČR třetí příčkou na Rallye Šumava Klatovy. Mladé duo Václav Kopáček – Barbora Rendlová – sice zdržely technické...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svěží krev pro Subaru: Štajfa nahrazuje Václav Kopáček

Svěží krev pro Subaru: Štajfa...

Už jedenáct sezón trvá zdárné angažmá společnosti Subaru ČR na poli českého rallysportu. Modrobílé barvy vozů značky Subara za tu dobu – posbíraly celou řadu úspěchů završenou...