Vývoj úsporných osobních vozidel považují mladí Evropané za hlavní úkol snah o trvale udržitelnou dopravu

Evropští příslušníci „Generace tisíciletí” si přejí ekologickou budoucnost a uvědomují si, jakou roli by v ní měla hrát trvale udržitelná silniční technika.

1goodyanketa1000

Podle aktuálních výsledků ankety společnosti Goodyear Dunlop Tires Europe (GDTE)

– a organizace ThinkYoung většina z nich (59,3 %) předpovídá, že v nadcházejících deseti letech bude pro automobilový průmysl největším úkolem konstrukce trvale udržitelných vozidel se zvláštním důrazem na minimalizaci dopadů na životní prostředí.

Další rozvoj dopravy a mobility bude mít zásadní význam, aby bylo možné do budoucna držet krok s požadavky rostoucí světové populace, napovídá poslední průzkum společnosti Goodyear. „ThinkGoodMobility“ monitoroval názory více než dva a půl tisíce vysokoškolských studentů přírodních věd, technických a inženýrských oborů, umění, designu a matematiky z dvanácti evropských zemí, kteří budou utvářet podobu mobility v roce 2025. S cílem posunout tuto generaci v čase a pomoci jí uvědomit si, jaké výhody jí může budoucí mobilita přinést, studie nabízí detailní pohled na to, co nová generace považuje za hlavní úkoly a odpovídající rozvojové potřeby v oblasti mobility.

Úsporná vozidla v ohnisku úsilí o trvale udržitelnou dopravu

Tváří v tvář stále rostoucímu počtu obyvatel a odpovídajícímu nárůstu osobní silniční dopravy vyjádřila téměř polovina oslovených mladých lidí (49 %) názor, že prioritou úsilí o trvale udržitelný rozvoj v automobilovém průmyslu a dopravě v roce 2025 by měla být úsporná vozidla.

Bylo jich významně více než 27 % těch, kdo za hlavní prioritu považují investice do systémů veřejné dopravy. To naznačuje, že mladí Evropané očekávají zlepšování celkové udržitelnosti dopravy a nepřejí si, aby byla do budoucna omezována jejich možnost volby a pohybu, které se těší dnes. Ve skutečnosti plných 85 % z nich věří, že budou za deset let mít vlastní osobní vůz.

Další hlavní úkoly trvale udržitelného rozvoje během příští dekády zahrnují vývoj inteligentní techniky pro zvyšování účinnosti vozidel (24,1 %), inteligentní řízení dopravy vozidly (17,1 %) a ekologické a přizpůsobivé pneumatiky (18,1 %). To vše představuje dílčí faktory pro další zvyšování efektivity vozidel.

V odpovědi na konkrétní otázku ohledně pneumatik

– byla druhou nejčastěji zmiňovanou charakteristikou mimořádná úspora spotřeby paliva (32,9 %). „Mladí lidé napříč Evropou nechtějí, aby se na ně budoucí generace ohlížely jako na nečinnou generaci,” řekl Jean-Pierre Jeusette, generální ředitel Goodyear Innovation Center v Lucemburku. „Jak se budeme přibližovat roku 2025, bude se tlak na ochranu životního prostředí nevyhnutelně dále zvyšovat a mladí lidé budou hledět na výrobce automobilů i pneumatik a očekávat, že se vydají směrem vývoje nových řešení pro další snižování emisí. Ve společnosti Goodyear průběžně investujeme, abychom dokázali splnit současné i budoucí požadavky zákazníků, a právě proto jsme pozvali příslušníky mladé generace, aby s námi svou vizi trvale udržitelné mobility v roce 2015 sdíleli. Vedle automobilového průmyslu dávají podnět i výrobcům pneumatik, aby nabízeli vysoce úsporné pneumatiky, které snižují objem emisí CO2 a šetří zákazníkům peníze.“

Výzva k regulačním opatřením a státní podpoře v zájmu zvyšování palivové hospodárnosti

Trvale udržitelný rozvoj osobní dopravy a přání zvyšovat efektivitu a snižovat spotřebu vozidel považují příslušníci „Generace tisíciletí“ za tak zásadní, že si dokonce přejí zavádění regulačních opatření, která by mohla zabezpečit jejich vizi budoucnosti. Na dotaz, jaká regulační opatření by považovali za zásadní pro dopravu v roce 2025, byly nejčastější odpovědí emisní limity (44,6 %) následované pobídkami na využívání veřejné dopravy (34,2 %). Celkem 35,7 % dotázaných považuje za zásadní podporu úsporných vozidel a rovněž standardizace paliv byla s 27,9 % poměrně oblíbenou odpovědí.

„Mladí lidé mají větší povědomí o dopadech svého jednání na životní prostředí, a proto požadují, aby průmysl včas reagoval s nabídkou produktů a služeb, které zajistí přechod k udržitelné mobilitě v budoucnosti,” dodal Jean-Pierre Jeusette. „Zatímco od průmyslu očekávají vedení, současně jsou si vědomi potřeby vládní intervence v podobě pobídek a regulačních opatření. Ty by měly umožnit rychlejší pokrok a nástup většího počtu úsporných vozidel a pneumatik. Například současné označování pneumatik štítky podnítilo skokovou změnu a přimělo průmysl dále posilovat inovační úsilí a zlepšovat technologi výroby pneumatik.”

Metodologie ankety

Anketu provedl Think Young na zakázku společnosti Goodyear v zájmu lepšího porozumění názorům mladých lidí na budoucnost mobility. Obsahovala patnáct otázek, které byly rozšířeny mezi mladé lidi ve věku od 18 do 30 let z řad studentů přírodních věd, technických a inženýrských oborů, umění, designu a matematiky z dvanácti evropských zemí: Německa, Francie, Itálie, Spojeného království, Lucemburska, Slovinska, Belgie, Nizozemska, Španělska, Polska, Švédska a Turecka. Celkem 2564 z nich vyplnilo celou online anketu. Průzkum v terénu probíhal od května do června 2015.

Goodyear

– je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Více informací o společnosti Goodyear a jejích produktech  na:

www.goodyear.cz

Think Young

Think Young je první think-tank zaměřený na mladou generaci. Byl založen v roce 2007 a postupně otevřel kanceláře v Bruselu, Ženevě a Hongkongu. ThinkYoung provádí průzkumy a ankety, vytváří dokumentární filmy a politické iniciativy v pěti oblastech: podnikání, vzdělávání, vztahy EU-Asie, rozšiřování Evropské unie a životní prostředí.

Více informací na:

www.thinkyoung.eu

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA odhalila další detaily nejvýkonnějšího SUV KODIAQ RS

ŠKODA odhalila další detaily...

První SUV značky ŠKODA ve sportovní verzi RS zaujme doplňky v černé lesklé barvě a dvacetipalcovými koly z lehké slitiny Zadní část modelu se vyznačuje viditelnými koncovkami výfuku a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO je stále aktivnější na poli sdílené mobility

ŠKODA AUTO je stále aktivnější na...

Platforma pro sdílení automobilů HoppyGo představuje zatím nejucelenější koncept mobility v České republice Vozy ŠKODA jsou oblíbené mezi uživateli a přinášejí četné výhody...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový PEUGEOT PARTNER : International Van Of The Year 2019

Nový PEUGEOT PARTNER : International Van...

Nový PEUGEOT PARTNER získal ve středu 19. září v Hannoveru titul International Van Of The Year 2019. Toto ocenění je uznáním práce týmů značky Peugeot a jejich odměnou za úsilí vynaložené...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo XC90 ve videohře Forza Motorsport

Volvo XC90 ve videohře Forza Motorsport

Volvo odteď pro každého? Opravdu – alespoň pro všechny, kdo vlastní herní konzoli Xbox One. V prostředí nejmladší, v pořadí již sedmé verze závodní videohry Forza Motorsport se nyní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA zveřejnila designové skici nového modelu KODIAQ RS

ŠKODA zveřejnila designové skici...

ŠKODA KODIAQ RS přenáší moderní a sportovně-emocionálně laděný design do SUV palety české značky Výrazné prvky dotvářejí dynamické ladění prvního SUV v rodině RS Světová premiéra...