Vývoj úsporných osobních vozidel považují mladí Evropané za hlavní úkol snah o trvale udržitelnou dopravu

Evropští příslušníci „Generace tisíciletí” si přejí ekologickou budoucnost a uvědomují si, jakou roli by v ní měla hrát trvale udržitelná silniční technika.

1goodyanketa1000

Podle aktuálních výsledků ankety společnosti Goodyear Dunlop Tires Europe (GDTE)

– a organizace ThinkYoung většina z nich (59,3 %) předpovídá, že v nadcházejících deseti letech bude pro automobilový průmysl největším úkolem konstrukce trvale udržitelných vozidel se zvláštním důrazem na minimalizaci dopadů na životní prostředí.

Další rozvoj dopravy a mobility bude mít zásadní význam, aby bylo možné do budoucna držet krok s požadavky rostoucí světové populace, napovídá poslední průzkum společnosti Goodyear. „ThinkGoodMobility“ monitoroval názory více než dva a půl tisíce vysokoškolských studentů přírodních věd, technických a inženýrských oborů, umění, designu a matematiky z dvanácti evropských zemí, kteří budou utvářet podobu mobility v roce 2025. S cílem posunout tuto generaci v čase a pomoci jí uvědomit si, jaké výhody jí může budoucí mobilita přinést, studie nabízí detailní pohled na to, co nová generace považuje za hlavní úkoly a odpovídající rozvojové potřeby v oblasti mobility.

Úsporná vozidla v ohnisku úsilí o trvale udržitelnou dopravu

Tváří v tvář stále rostoucímu počtu obyvatel a odpovídajícímu nárůstu osobní silniční dopravy vyjádřila téměř polovina oslovených mladých lidí (49 %) názor, že prioritou úsilí o trvale udržitelný rozvoj v automobilovém průmyslu a dopravě v roce 2025 by měla být úsporná vozidla.

Bylo jich významně více než 27 % těch, kdo za hlavní prioritu považují investice do systémů veřejné dopravy. To naznačuje, že mladí Evropané očekávají zlepšování celkové udržitelnosti dopravy a nepřejí si, aby byla do budoucna omezována jejich možnost volby a pohybu, které se těší dnes. Ve skutečnosti plných 85 % z nich věří, že budou za deset let mít vlastní osobní vůz.

Další hlavní úkoly trvale udržitelného rozvoje během příští dekády zahrnují vývoj inteligentní techniky pro zvyšování účinnosti vozidel (24,1 %), inteligentní řízení dopravy vozidly (17,1 %) a ekologické a přizpůsobivé pneumatiky (18,1 %). To vše představuje dílčí faktory pro další zvyšování efektivity vozidel.

V odpovědi na konkrétní otázku ohledně pneumatik

– byla druhou nejčastěji zmiňovanou charakteristikou mimořádná úspora spotřeby paliva (32,9 %). „Mladí lidé napříč Evropou nechtějí, aby se na ně budoucí generace ohlížely jako na nečinnou generaci,” řekl Jean-Pierre Jeusette, generální ředitel Goodyear Innovation Center v Lucemburku. „Jak se budeme přibližovat roku 2025, bude se tlak na ochranu životního prostředí nevyhnutelně dále zvyšovat a mladí lidé budou hledět na výrobce automobilů i pneumatik a očekávat, že se vydají směrem vývoje nových řešení pro další snižování emisí. Ve společnosti Goodyear průběžně investujeme, abychom dokázali splnit současné i budoucí požadavky zákazníků, a právě proto jsme pozvali příslušníky mladé generace, aby s námi svou vizi trvale udržitelné mobility v roce 2015 sdíleli. Vedle automobilového průmyslu dávají podnět i výrobcům pneumatik, aby nabízeli vysoce úsporné pneumatiky, které snižují objem emisí CO2 a šetří zákazníkům peníze.“

Výzva k regulačním opatřením a státní podpoře v zájmu zvyšování palivové hospodárnosti

Trvale udržitelný rozvoj osobní dopravy a přání zvyšovat efektivitu a snižovat spotřebu vozidel považují příslušníci „Generace tisíciletí“ za tak zásadní, že si dokonce přejí zavádění regulačních opatření, která by mohla zabezpečit jejich vizi budoucnosti. Na dotaz, jaká regulační opatření by považovali za zásadní pro dopravu v roce 2025, byly nejčastější odpovědí emisní limity (44,6 %) následované pobídkami na využívání veřejné dopravy (34,2 %). Celkem 35,7 % dotázaných považuje za zásadní podporu úsporných vozidel a rovněž standardizace paliv byla s 27,9 % poměrně oblíbenou odpovědí.

„Mladí lidé mají větší povědomí o dopadech svého jednání na životní prostředí, a proto požadují, aby průmysl včas reagoval s nabídkou produktů a služeb, které zajistí přechod k udržitelné mobilitě v budoucnosti,” dodal Jean-Pierre Jeusette. „Zatímco od průmyslu očekávají vedení, současně jsou si vědomi potřeby vládní intervence v podobě pobídek a regulačních opatření. Ty by měly umožnit rychlejší pokrok a nástup většího počtu úsporných vozidel a pneumatik. Například současné označování pneumatik štítky podnítilo skokovou změnu a přimělo průmysl dále posilovat inovační úsilí a zlepšovat technologi výroby pneumatik.”

Metodologie ankety

Anketu provedl Think Young na zakázku společnosti Goodyear v zájmu lepšího porozumění názorům mladých lidí na budoucnost mobility. Obsahovala patnáct otázek, které byly rozšířeny mezi mladé lidi ve věku od 18 do 30 let z řad studentů přírodních věd, technických a inženýrských oborů, umění, designu a matematiky z dvanácti evropských zemí: Německa, Francie, Itálie, Spojeného království, Lucemburska, Slovinska, Belgie, Nizozemska, Španělska, Polska, Švédska a Turecka. Celkem 2564 z nich vyplnilo celou online anketu. Průzkum v terénu probíhal od května do června 2015.

Goodyear

– je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Více informací o společnosti Goodyear a jejích produktech  na:

www.goodyear.cz

Think Young

Think Young je první think-tank zaměřený na mladou generaci. Byl založen v roce 2007 a postupně otevřel kanceláře v Bruselu, Ženevě a Hongkongu. ThinkYoung provádí průzkumy a ankety, vytváří dokumentární filmy a politické iniciativy v pěti oblastech: podnikání, vzdělávání, vztahy EU-Asie, rozšiřování Evropské unie a životní prostředí.

Více informací na:

www.thinkyoung.eu

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Motor Europe: Projekt Adventure Roads přivádí Hondu Africa Twin na jižní polokouli

Honda Motor Europe: Projekt Adventure...

Honda Motor Europe s potěšením oznamuje, že po nadšené odezvě na úvodní ročník 2017 přichází s další akcí v rámci programu Adventure Roads, který v průběhu března 2019 jezdcům nabídne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ARMEX GROUP se podle Czech Top 100 dostal mezi 20 největších firem v ČR

ARMEX GROUP se podle Czech Top 100 dostal...

Společnost ARMEX GROUP se poprvé ve své 27leté historii dostala mezi 20 největších firem v České republice. V hlavním žebříčku zveřejněném organizací Czech Top 100 obsadila díky svým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars představuje nový sportovní sedan Volvo S60: první vůz Volvo, který se bude vyrábět v USA

Automobilka Volvo Cars představuje nový...

Prémiová automobilka Volvo Cars dnes při příležitosti slavnostního otevření své první továrny na území USA, postavené v Charlestonu v Jižní Karolíně, odhalila nový prémiový sportovní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda bude dodavatelem hnacích jednotek F1 pro tým Red Bull Racing

Honda bude dodavatelem hnacích jednotek...

Společnost Honda a skupina Red Bull podepsaly dohodu, v rámci níž Honda uzavírá partnerství s týmem Red Bull Racing a od začátku Mistrovství světa Formule 1* 2019 se na dva roky stane jeho...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars rozšiřuje díky své první americké továrně svou globální výrobní stopu

Automobilka Volvo Cars rozšiřuje díky...

Prémiová automobilka Volvo Cars dnes v Charlestonu v Jižní Karolíně slavnostně otevřela svou první americkou továrnu, která z ní dělá skutečně globálního výrobce automobilů...