Vývoj úsporných osobních vozidel považují mladí Evropané za hlavní úkol snah o trvale udržitelnou dopravu

Evropští příslušníci „Generace tisíciletí” si přejí ekologickou budoucnost a uvědomují si, jakou roli by v ní měla hrát trvale udržitelná silniční technika.

1goodyanketa1000

Podle aktuálních výsledků ankety společnosti Goodyear Dunlop Tires Europe (GDTE)

– a organizace ThinkYoung většina z nich (59,3 %) předpovídá, že v nadcházejících deseti letech bude pro automobilový průmysl největším úkolem konstrukce trvale udržitelných vozidel se zvláštním důrazem na minimalizaci dopadů na životní prostředí.

Další rozvoj dopravy a mobility bude mít zásadní význam, aby bylo možné do budoucna držet krok s požadavky rostoucí světové populace, napovídá poslední průzkum společnosti Goodyear. „ThinkGoodMobility“ monitoroval názory více než dva a půl tisíce vysokoškolských studentů přírodních věd, technických a inženýrských oborů, umění, designu a matematiky z dvanácti evropských zemí, kteří budou utvářet podobu mobility v roce 2025. S cílem posunout tuto generaci v čase a pomoci jí uvědomit si, jaké výhody jí může budoucí mobilita přinést, studie nabízí detailní pohled na to, co nová generace považuje za hlavní úkoly a odpovídající rozvojové potřeby v oblasti mobility.

Úsporná vozidla v ohnisku úsilí o trvale udržitelnou dopravu

Tváří v tvář stále rostoucímu počtu obyvatel a odpovídajícímu nárůstu osobní silniční dopravy vyjádřila téměř polovina oslovených mladých lidí (49 %) názor, že prioritou úsilí o trvale udržitelný rozvoj v automobilovém průmyslu a dopravě v roce 2025 by měla být úsporná vozidla.

Bylo jich významně více než 27 % těch, kdo za hlavní prioritu považují investice do systémů veřejné dopravy. To naznačuje, že mladí Evropané očekávají zlepšování celkové udržitelnosti dopravy a nepřejí si, aby byla do budoucna omezována jejich možnost volby a pohybu, které se těší dnes. Ve skutečnosti plných 85 % z nich věří, že budou za deset let mít vlastní osobní vůz.

Další hlavní úkoly trvale udržitelného rozvoje během příští dekády zahrnují vývoj inteligentní techniky pro zvyšování účinnosti vozidel (24,1 %), inteligentní řízení dopravy vozidly (17,1 %) a ekologické a přizpůsobivé pneumatiky (18,1 %). To vše představuje dílčí faktory pro další zvyšování efektivity vozidel.

V odpovědi na konkrétní otázku ohledně pneumatik

– byla druhou nejčastěji zmiňovanou charakteristikou mimořádná úspora spotřeby paliva (32,9 %). „Mladí lidé napříč Evropou nechtějí, aby se na ně budoucí generace ohlížely jako na nečinnou generaci,” řekl Jean-Pierre Jeusette, generální ředitel Goodyear Innovation Center v Lucemburku. „Jak se budeme přibližovat roku 2025, bude se tlak na ochranu životního prostředí nevyhnutelně dále zvyšovat a mladí lidé budou hledět na výrobce automobilů i pneumatik a očekávat, že se vydají směrem vývoje nových řešení pro další snižování emisí. Ve společnosti Goodyear průběžně investujeme, abychom dokázali splnit současné i budoucí požadavky zákazníků, a právě proto jsme pozvali příslušníky mladé generace, aby s námi svou vizi trvale udržitelné mobility v roce 2015 sdíleli. Vedle automobilového průmyslu dávají podnět i výrobcům pneumatik, aby nabízeli vysoce úsporné pneumatiky, které snižují objem emisí CO2 a šetří zákazníkům peníze.“

Výzva k regulačním opatřením a státní podpoře v zájmu zvyšování palivové hospodárnosti

Trvale udržitelný rozvoj osobní dopravy a přání zvyšovat efektivitu a snižovat spotřebu vozidel považují příslušníci „Generace tisíciletí“ za tak zásadní, že si dokonce přejí zavádění regulačních opatření, která by mohla zabezpečit jejich vizi budoucnosti. Na dotaz, jaká regulační opatření by považovali za zásadní pro dopravu v roce 2025, byly nejčastější odpovědí emisní limity (44,6 %) následované pobídkami na využívání veřejné dopravy (34,2 %). Celkem 35,7 % dotázaných považuje za zásadní podporu úsporných vozidel a rovněž standardizace paliv byla s 27,9 % poměrně oblíbenou odpovědí.

„Mladí lidé mají větší povědomí o dopadech svého jednání na životní prostředí, a proto požadují, aby průmysl včas reagoval s nabídkou produktů a služeb, které zajistí přechod k udržitelné mobilitě v budoucnosti,” dodal Jean-Pierre Jeusette. „Zatímco od průmyslu očekávají vedení, současně jsou si vědomi potřeby vládní intervence v podobě pobídek a regulačních opatření. Ty by měly umožnit rychlejší pokrok a nástup většího počtu úsporných vozidel a pneumatik. Například současné označování pneumatik štítky podnítilo skokovou změnu a přimělo průmysl dále posilovat inovační úsilí a zlepšovat technologi výroby pneumatik.”

Metodologie ankety

Anketu provedl Think Young na zakázku společnosti Goodyear v zájmu lepšího porozumění názorům mladých lidí na budoucnost mobility. Obsahovala patnáct otázek, které byly rozšířeny mezi mladé lidi ve věku od 18 do 30 let z řad studentů přírodních věd, technických a inženýrských oborů, umění, designu a matematiky z dvanácti evropských zemí: Německa, Francie, Itálie, Spojeného království, Lucemburska, Slovinska, Belgie, Nizozemska, Španělska, Polska, Švédska a Turecka. Celkem 2564 z nich vyplnilo celou online anketu. Průzkum v terénu probíhal od května do června 2015.

Goodyear

– je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Více informací o společnosti Goodyear a jejích produktech  na:

www.goodyear.cz

Think Young

Think Young je první think-tank zaměřený na mladou generaci. Byl založen v roce 2007 a postupně otevřel kanceláře v Bruselu, Ženevě a Hongkongu. ThinkYoung provádí průzkumy a ankety, vytváří dokumentární filmy a politické iniciativy v pěti oblastech: podnikání, vzdělávání, vztahy EU-Asie, rozšiřování Evropské unie a životní prostředí.

Více informací na:

www.thinkyoung.eu

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...