Výroba Corvette ZR1 se rozbíhá – 50 těchto historicky nejrychlejších „korvet“ se ještě v tomto roce objeví i na evropském trhu!

Výjimečný moment pro všechny nadšence do supersportovních vozů přichází: V americké továrně Bowling Green se rozbíhá výroba modelu Corvette ZR1!

Výroba Corvette ZR1 se rozbíhá - 50 těchto historicky nejrychlejších „korvet“ se ještě v tomto roce objeví i na evropském trhu!

Opravdoví entuziasté mají výjimečnou příležitost sledovat výrobu modelu Corvette ZR1 prostřednictvím internetu – ve výrobním závodě jsou instalovány kamery, jejich obraz nabídnou stránky:

http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1612773635

Výroba Corvette ZR1 se rozbíhá - 50 těchto historicky nejrychlejších „korvet“ se ještě v tomto roce objeví i na evropském trhu!

Současně s oficiálním zahájením výroby modelu Corvette ZR1 firma oznamuje i dynamické parametry tohoto výjimečného modelu, které jsou skutečně působivé:

  • Zrychlení 0-100 km/h za 3,4 sekundy
  • Zrychlení 0-160 km/h za 7,0 sekund
  • Čtvrt míle za 11,3 sekundy, konečná rychlost 211 km/h
  • Maximální rychlost 330 km/hod.

Maximální rychlostí Corvette ZR1 je nejrychlejším modelem Corvette všech dob a patří mezi nejdynamičtější produkční vozy současnosti. Žádný z podobně výkonných konkurentů ale nenabízí tak výhodnou cenu.

„Corvette ZR1 je v každém ohledu fantastický automobil,“ říká Ed Peper, vicepresident značky Corvette. „Jednoduše řečeno: Žádný jiný automobil nenabízí lepší kombinaci výkonů, pořizovací ceny a hospodárnosti ve spotřebě.“

Špičkové výkony

Sprint z klidu na 100 km/h zvládá ZR1 ještě o 0,3 sekundy rychleji než výkonný model Corvette Z06 poháněný motorem o výkonu 512 k. A z 0 na 160 km/h zrychluje Corvette ZR1 dokonce o téměř sekundu rychleji – za 7 sekund, zatímco Corvette Z06 k tomu potřebuje 7,9 sekundy. To jsou parametry plně srovnatelné s jakýmkoli konkurenčním supersportem, který je ovšem výrazně dražší.

„Výhodou modelu Corvette ZR1 je výborný poměr výkonu a hmotnosti vozu,“ říká Tom Wallace, šéfkonstruktér modelů Corvette.

Závodní dráha ovšem není jediným místem, kde Corvette ZR1 triumfuje nad konkurencí – další výhodu totiž ukáže zastávka u benzinové pumpy: Normovaná spotřeba modelu Corvette ZR1 totiž činí jen 16,8 l/100 km (město) a 11,7 l/100 km (dálnice), což je výrazně méně, než například u modelů Ferrari 599 GTB Fiorano (21,4 l/100 km město / 15,7 l/100 km dálnice), Lamborghini Murcielago (29,4 l/100 km město / 18,1 l/100 km dálnice) nebo Aston Martin V8 Vantage (19,6 l/100 km město / city 12,4 l/100 km dálnice). Spotřeba se s modelem Corvette ZR1 mohou srovnávat pouze modely Dodge Viper (18,1 l/100 km město / 10,7 l/100 km dálnice) a Porsche 911 GT3 (15,7 l/100 km město / 10,7 l/100 km dálnice).

Pod karbonovou kapotou

Srdcem modelu Corvette ZR1 je nový přeplňovaný motor LS9 „small-block“ o objemu 6,2 l. Propracovaná konstrukce a vysoce kvalitní materiály garantují spolehlivost a dlouhou životnost i při dlouhodobém využívání plného výkonu motoru ve vysokých otáčkách. Za skvělý průběh výkonu i točivého momentu v celém spektru otáček motor LS9 vděčí především systému přeplňování šesté generace. Motor LS9 se ručně montuje ve středisku GM Performance Build Center ve Wixomu, Michigan/USA.

konstrukci modelu Corvette ZR1 mají hojné zastoupení díly z vysoce pevných a zároveň lehkých materiálů, což se samozřejmě pozitivně projevuje na dynamice i jízdních vlastnostech. Ještě před rozběhem výroby registrovala značka Corvette velkou poptávku po chystaném modelu, obecně přezdívaném Mega Beast.

Koncepce a výbava modelu Corvette ZR1 vychází z modelu Z06. V interiéru tedy zákazník najde anatomická elektricky ovládaná a vyhřívaná sedadla čalouněná kvalitní kůží (se všívaným logem „ZR1“), do výbavy patří mimo jiné čelní a boční airbagy, prémiový audiosystém Bose, navigační systém s propojením přes Bluetooth, elektricky nastavitelný volant a kožené čalounění dostupné ve čtyřech barevných tónech.

Detailní ceny nového modelu Corvette ZR1 budou oznámeny před příchodem tohoto vozu na evropský trh letos na podzim.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...