Vojtěch Štajf bude na Subaru Impreza WRX STI ve Švýcarsku bojovat o titul

Závěrečným podnikem letošního Mistrovství Evropy bude nadcházející švýcarská Rallye du Valais.

1substajfik750

Na jejím programu bude vyřešení několika závěrečných hádanek seriálu

– jednou z těch nejzásadnějších je zatím i jméno šampióna v kategorii ERC2. O ten má eminentní zájem i Subaru Duck Czech National Team, jehož posádku Vojtěch Štajf – František Rajnoha proto čeká v Alpách lítý boj.

Putování bojovníků o mistrovské body evropského šampionátu skončí tento týden ve Švýcarsku.

V zemi alpských velikánů se už od padesátých let nepořádají žádné okruhové automobilové závody, se soutěžemi je to ale jinak a právě Rallye du Valais je proto výstavní skříní tamního motoristického sportu. Letošní ročník je ozdoben možností přivítat účastníky Mistrovství Evropy a definitivně potvrdit výsledky všech jeho kategorií. Jednou z těch nejprestižnějších je klasifikace ERC2, ve které jsou hodnoceny posádky tzv. produkčních vozů. Právě sem patří i vůz Subaru Impreza WRX STI posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha, která letos svádí celoroční boj o korunu králů právě kategorie ERC2. Ve Švýcarsku je ale nečeká nic lehkého.

Pražský pilot Vojtěch Štajf před startem uvažoval:

„Bude to náročnější než jindy, vždyť do Švýcarska jsem musel uhánět jen pár hodin po návratu z mexického závodu La Carrera Panamericana. Náš letošní program se totiž oproti původním plánům hodně nahustil a změnil, šanci bojovat o cenný titul jsme si ale nechtěli nechat ujít. K prvním představám o našich startech postupně přibyly Azory a Kypr, švýcarskou soutěž jsme měli tak trochu v záloze – nejprve byla totiž v kalendáři Korzika, která měla být ale o týden později, takže bychom i kombinaci se závoděním v Mexiku zvládli mnohem jednodušeji. Kalendář se však potom změnil a my teď navíc pořád ještě máme reálnou naději na titul v ERC2, a té se přece nevzdáme. Nicméně jsme relativně malý soukromý tým a já jej kromě závodění také vedu, ostatně při takto zhuštěném programu máme opravdu všichni hodně práce.

I proto cítím trochu únavu a jsem si dobře vědom skutečnosti, že před sezónou bych i post vicemistra Evropy v ERC2 bral všemi deseti

Teď ale chceme bojovat s Maďarem Botkou o pozici nejvyšší. Situace se vyvinula tak, že kdo z nás dvou zvítězí, bude i evropským šampiónem – bude to tedy kdo z koho. Po seznamovacích jízdách jsme se však v posádce shodli, že pro rozhodující bitvu jsou zdejší tratě poněkud nebezpečné. Pojede se mnohdy podél svahu po úzkých příjezdových cestách k horským chatám, které nejsou určené pro běžný provoz a na straně srázu ani nejsou nijak zabezpečené třeba svodidly či zídkou. Zvolili jsme tedy strategii vycházející z toho, že úvodní rychlostní zkoušky nejsou tolik rizikové, na nich tedy pojedeme opravdu naplno a až poté zjistíme, jak na tom budeme, rozhodneme se pro další taktiku. Důležité je totiž nejen porazit Botku, ale také dojet až do cíle. Může totiž také samozřejmě rozhodovat i větší porce štěstí či smůly a kdyby nastala taková situace, že do cíle nedojedeme ani my, ani naši soupeři, radovali by se z titulu oni.

Techniku máme opět připravenu dobře

V tomto směru nás hřeje vědomí, že jsme letos všechny soutěže dokončili a náš tým funguje opravdu kvalitně. Do Švýcarska jsme přivezli i zimní obutí, podle předpovědi počasí bychom je ale neměli potřebovat. Od prvních rychlostních zkoušek už by mělo být hezky a pro nás by počasí nemělo znamenat starosti navíc. Měli bychom vše také stihnout odzávodit za světla, přesto nás zjevně čeká ta nejobtížnější asfaltová soutěž celého letošního Mistrovství Evropy. Náročné byly už seznamovací jízdy, ale také seznamovací pochod. Totiž organizátoři nás překvapili tím, že tratě pro kvalifikaci a pro superspeciálku jsme nesměli projet autem, ale museli jsme si rozpis napsat při jejich absolvování pěšky. Přiznám se, že mne to trochu zaskočilo – už jsme něco podobného zažili třeba na slovinském Saturnusu, kde se ale jednalo o krátký okruh a nachodili jsme asi kilometr, kdežto tentokrát to bylo jiné. Všechny posádky tak absolvovaly kolem šesti kilometrů procházky, což i s psaním rozpisu zabralo kolem dvou hodin času. Každá soutěž má zkrátka svá specifika, ale my doufáme, že opět vše úspěšně zvládneme a o titul evropských šampiónu v ERC2 si pořádně zazávodíme,“ dokončil povídání Vojtěch Štajf.

Tiskový servis: Karel Špaček, media team, media@subarurallyteam.info

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Subaru XV – Ženeva 2017

VIDEO – Subaru XV – Ženeva 2017

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky SUBARU přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Personální změna u Subaru ČR a Emil Frey ČR

Personální změna u Subaru ČR a Emil...

Přestup v rámci skupiny Emil Frey v ČR. Za jednoho z nestorů autařské scény v Čechách lze jistě považovat i Petra Neumana (61) – působícího na pozici jednatele společností Emil Frey ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Strahov plný smyků, užili si jich Kopáček, Kačírek i Firla na třech vozech Subaru

Strahov plný smyků, užili si jich...

Hlavním partnerem Pražského rallysprintu byla i letos společnost Subaru ČR. Na Strahově nemohl a nechtěl chybět ani tým Duck Racing Subaru ČR Nasadil hned tři vozy, jejichž piloti Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kopáček se Subaru Impreza WRX STI na Šumavě: v pátek pohádka, v sobotu drama

Kopáček se Subaru Impreza WRX STI na...

Boj o titul mezi produkčními vozy zahájil tým Duck Racing Subaru ČR třetí příčkou na Rallye Šumava Klatovy. Mladé duo Václav Kopáček – Barbora Rendlová – sice zdržely technické...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svěží krev pro Subaru: Štajfa nahrazuje Václav Kopáček

Svěží krev pro Subaru: Štajfa...

Už jedenáct sezón trvá zdárné angažmá společnosti Subaru ČR na poli českého rallysportu. Modrobílé barvy vozů značky Subara za tu dobu – posbíraly celou řadu úspěchů završenou...