Sbor sportovních komisařů Rally Portugalsko obdržel zprávu od technického delegáta FIA
– z ní vyplývá, že při technické kontrole po rally byly objeveny rozdíly mezi homologačním listem a dvěma díly vozu Citroën DS3 WRC č. 2.
Sbor komisařů si vyslechl zástupce týmu Citroën Racing a poté rozhodl o vyloučení posádky Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen, která se umístila na prvním místě.
Technický ředitel a zástupce ředitele Citroën Racing Xavier Mestelan-Pinon uvedl:
„Techničtí komisaři objevili rozdíl mezi homologačním listem a dvěma díly vozu: spojkou a turbokompresorem. Spojkové mechanismy Citroënu DS3 WRC jsou homologované s odlehčovacími otvory. Náš dodavatel nám nedávno dodal díly bez těchto otvorů a jeden z nich byl namontován do vozu DS3 WRC č. 2. Tyto díly nijak nezvyšují výkon, protože jsou těžší než homologované díly. Pokud jde o turbo, které je standardním dílem pro všechny vozy World Rally Cars, zde velikost turbíny přesahuje povolené maximum. Důvodem je roztažení turbíny, která je vystavena velmi vysokým teplotám a rychlostem otáčení.“
Yves Matton, ředitel týmu Citroën Racing sdělil:
„Naším úmyslem nebylo nijak podvádět a sankci považujeme za nepřiměřenou. Vzhledem k tomu, že nám uvedené body nepřináší žádnou výhodu, rozhodli jsme se proti tomuto rozhodnutí podat odvolání. V této chvíli je mi především líto členů posádky Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena, kteří podali na této velmi obtížné rally vynikající výkon. Toto první vítězství v našich barvách si zasloužili a musím se jim jménem celého týmu za tuto situaci omluvit. Doufám, že Mikko a Jarmo budou mít rychle příležitost opět se dostat na nejlepší místo na stupních vítězů.“
Na našich nových stránkách WRC: www.citroen-wrc.com naleznete exkluzivní zprávy, výsledky on line a video rozhovory se členy týmu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.