V nabitém kalendáři WTCC čeká Citroën – rakouský Salzburgring (23. – 25.května 2014)

1citrwwct800

Citroëny C-Elysée WTCC a José – María López, Sébastien Loeb a Yvan Muller na nich zatím v této sezoně všichni dosáhli po dvou vítězstvích a na čele průběžného pořadí mistrovství světa je dělí necelých třicet bodů.

PROGRAM

Pátek – 23.května

První volný trénink je na programu v pátek mezi 13.15 a 13.45 hod.

Sobota – 24.května

Další dvě tréninkové seance jsou naplánované na sobotu v 9 a 11 hod. Kvalifikace začne v 14.30 hodin.

Neděle – 25.května

Protože tenisový Grand Slam na Roland Garros opanuje vysílání stanice Eurosport, budou závody v neděli už od 10 a 13.45 hodin.

Po závodech na okruhu Paula Ricarda ve Francii

– se kamiony Citroën Racing vydaly z technického centra týmu ve Versaille na dlouhou, devítitýdenní pouť. Po Hungaroringu, Slovakia Ringu a Salzburgringu bude totiž jejich evropská cesta pokračovat do Moskvy na Moscow Raceway (7. a 8. června) před ve Spa – Francorchamps (20. – 22. červen). Právě tam totiž šampionát završí svou první polovinu a to také bude čas pro přípravu na zámořské okruhy v Asii a Americe ve druhé části sezony.

Yves Matton – Jsme úspěšní ve dvou šampionátech najednou

„Vzhledem k tomu, že souběžně pokračujeme soutěžemi také ve WRC, museli jsme náš program ještě více zintenzivnit,“ vysvětluje Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing. „Zatímco Sébastien Loeb vítězil na Slovakia Ringu minulý týden, Kris Meeke a Paul Nagle ve stejnou chvíli stoupali na pódium po Rally Argentina. Z pohledu výrobce je to obzvlášť potěšující být konkurenceschopný hned ve dvou světových šampionátech FIA. Historie to nepamatuje dobrých třicet let.“

Vozy Citroën C-Elysée WTCC se připravovaly nedaleko Salzburku, slavném to městě nedaleko hranic s Německem, rodišti Mozarta, ale také města s městským rovinatým okruhem. Povaha dráhy je zřejmá už na první pohled: dvě vlásenky a jedna šikana k tomu, většinu z 4241metrů dlouhé dráhy tvoří rovinaté úseky a rychlé zatáčky. Loni tu Yvan Muller byl na prvním místě s dosaženou rychlostí přes 178 km za hodinu. Jedině na Monze lze prakticky dosáhnout vyšší průměrné rychlosti…

Xavier Mestelan – Okruh přímo pro nás

„Bude to náš první start na Salzburgringu, ale umíme si představit, co nás čeká,“ uvedl Xavier Mestelan, technický ředitel Citroën Racing. „Je to okruh, na kterém hrají hlavní roli výkony motorů a aerodynamika. To jsou i nejsilnější stránky našich vozů Citroën C-Elysée WTCC přesto, že budeme muset nést regulační zátěž 60 kg. Nehledě na skutečné kvality vozů, budou klíčem k rychlému kolu větrné podmínky. To věští rozhodně zajímavější kvalifikaci než kdykoli předtím. Způsob, jakým piloti zvládnou Q2, kdy jsou všechna auta na dráze, bude rozhodující, dokážou-li vyhrát jeden z pěti spotů v Q3. V Q3 bojuje každý pilot sám.“

Vyrovnané trio na čele

Tým Citroën Total zatím vyhrál šest závodů ze sedmi odjetých. Všichni tři piloti na C-Elysée WTCC vyhráli stejný počet závodů, a tak jejich vzájemné odstupy v průběžném pořadí se dají vysvětlit různorodostí jednotlivých závodů a úrovní momentálních výkonů.

Nejvíce vyrovnané výkony zatím odvádí José-María Lopez: ke dvěma vítězstvím (Marrákeš 1 a Paul Ricard 2) zaznamenal třikrát druhé, jedno čtvrté a jedno šesté místo. Sébastien Loeb je za vedoucím pilotem o 25 bodů, což jistě způsobil nevydařený víkend na Hungaroringu. Yvan Muller mezitím jednou nedojel v Marrákeši a na Slovensku měl špatný start, z toho plyne ztráta 29 bodů na průběžného lídra šampionátu.

„Můžeme být pyšní na naše piloty a na to, jak jsou vyrovnaní,“ říká Yves Matton. „Všichni závodí za stejných podmínek a nikdo z nich není vzájemně ničím svazován. Sice jsme už na předcházejících okruzích viděli, že některá auta na sebe narazila, ale to už k závodění patří. I když Pechito vede mistrovství světa od prvního kola, neznamená to, že by měl nějaké výhody. Situace se může měnit velice rychle. Všichni tři naši piloti dobře vědí, že na následujících startech musí podat co nejlepší výkony k tomu, aby získali potřebné body a náskok na své pronásledovatele. V Rakousku bychom proto mohli vidět nádherné boje.“

Více na http://www.citroen.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...