V nabitém kalendáři WTCC čeká Citroën – rakouský Salzburgring (23. – 25.května 2014)

1citrwwct800

Citroëny C-Elysée WTCC a José – María López, Sébastien Loeb a Yvan Muller na nich zatím v této sezoně všichni dosáhli po dvou vítězstvích a na čele průběžného pořadí mistrovství světa je dělí necelých třicet bodů.

PROGRAM

Pátek – 23.května

První volný trénink je na programu v pátek mezi 13.15 a 13.45 hod.

Sobota – 24.května

Další dvě tréninkové seance jsou naplánované na sobotu v 9 a 11 hod. Kvalifikace začne v 14.30 hodin.

Neděle – 25.května

Protože tenisový Grand Slam na Roland Garros opanuje vysílání stanice Eurosport, budou závody v neděli už od 10 a 13.45 hodin.

Po závodech na okruhu Paula Ricarda ve Francii

– se kamiony Citroën Racing vydaly z technického centra týmu ve Versaille na dlouhou, devítitýdenní pouť. Po Hungaroringu, Slovakia Ringu a Salzburgringu bude totiž jejich evropská cesta pokračovat do Moskvy na Moscow Raceway (7. a 8. června) před ve Spa – Francorchamps (20. – 22. červen). Právě tam totiž šampionát završí svou první polovinu a to také bude čas pro přípravu na zámořské okruhy v Asii a Americe ve druhé části sezony.

Yves Matton – Jsme úspěšní ve dvou šampionátech najednou

„Vzhledem k tomu, že souběžně pokračujeme soutěžemi také ve WRC, museli jsme náš program ještě více zintenzivnit,“ vysvětluje Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing. „Zatímco Sébastien Loeb vítězil na Slovakia Ringu minulý týden, Kris Meeke a Paul Nagle ve stejnou chvíli stoupali na pódium po Rally Argentina. Z pohledu výrobce je to obzvlášť potěšující být konkurenceschopný hned ve dvou světových šampionátech FIA. Historie to nepamatuje dobrých třicet let.“

Vozy Citroën C-Elysée WTCC se připravovaly nedaleko Salzburku, slavném to městě nedaleko hranic s Německem, rodišti Mozarta, ale také města s městským rovinatým okruhem. Povaha dráhy je zřejmá už na první pohled: dvě vlásenky a jedna šikana k tomu, většinu z 4241metrů dlouhé dráhy tvoří rovinaté úseky a rychlé zatáčky. Loni tu Yvan Muller byl na prvním místě s dosaženou rychlostí přes 178 km za hodinu. Jedině na Monze lze prakticky dosáhnout vyšší průměrné rychlosti…

Xavier Mestelan – Okruh přímo pro nás

„Bude to náš první start na Salzburgringu, ale umíme si představit, co nás čeká,“ uvedl Xavier Mestelan, technický ředitel Citroën Racing. „Je to okruh, na kterém hrají hlavní roli výkony motorů a aerodynamika. To jsou i nejsilnější stránky našich vozů Citroën C-Elysée WTCC přesto, že budeme muset nést regulační zátěž 60 kg. Nehledě na skutečné kvality vozů, budou klíčem k rychlému kolu větrné podmínky. To věští rozhodně zajímavější kvalifikaci než kdykoli předtím. Způsob, jakým piloti zvládnou Q2, kdy jsou všechna auta na dráze, bude rozhodující, dokážou-li vyhrát jeden z pěti spotů v Q3. V Q3 bojuje každý pilot sám.“

Vyrovnané trio na čele

Tým Citroën Total zatím vyhrál šest závodů ze sedmi odjetých. Všichni tři piloti na C-Elysée WTCC vyhráli stejný počet závodů, a tak jejich vzájemné odstupy v průběžném pořadí se dají vysvětlit různorodostí jednotlivých závodů a úrovní momentálních výkonů.

Nejvíce vyrovnané výkony zatím odvádí José-María Lopez: ke dvěma vítězstvím (Marrákeš 1 a Paul Ricard 2) zaznamenal třikrát druhé, jedno čtvrté a jedno šesté místo. Sébastien Loeb je za vedoucím pilotem o 25 bodů, což jistě způsobil nevydařený víkend na Hungaroringu. Yvan Muller mezitím jednou nedojel v Marrákeši a na Slovensku měl špatný start, z toho plyne ztráta 29 bodů na průběžného lídra šampionátu.

„Můžeme být pyšní na naše piloty a na to, jak jsou vyrovnaní,“ říká Yves Matton. „Všichni závodí za stejných podmínek a nikdo z nich není vzájemně ničím svazován. Sice jsme už na předcházejících okruzích viděli, že některá auta na sebe narazila, ale to už k závodění patří. I když Pechito vede mistrovství světa od prvního kola, neznamená to, že by měl nějaké výhody. Situace se může měnit velice rychle. Všichni tři naši piloti dobře vědí, že na následujících startech musí podat co nejlepší výkony k tomu, aby získali potřebné body a náskok na své pronásledovatele. V Rakousku bychom proto mohli vidět nádherné boje.“

Více na http://www.citroen.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA přichází s novou generací víceúčelových vozů  pro své značky Peugeot, Citroën a Opel/Vauxhall

Skupina PSA přichází s novou generací...

Pokračování produktové ofenzívy skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass; Jeden program vyvinutý pro tři různé vozy odpovídající různým postavením jednotlivých značek...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

Kompletní program mistrovství světa čeká z Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu Krise Meeka, Craig Breen pojede za volantem C3 WRC na deseti podnicích a Khalid Al Qassimi má naplánovánu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina  přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

Skupina přichází v rámci evropského...

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů. Lehký elektromobil, jehož tvar se podobá tříkolce,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...