Úspěšná dopravně bezpečnostní akce projektu Goodyear Bezpečná školka

Projekt Goodyear Bezpečná školka se zaměřuje především na prevenci v dopravní výchově u dětí předškolního věku.

1RoadshowvT750a

1RoadshowvT750b

V rámci projektu Goodyear Bezpečná školka byla v závěru loňského roku

– úspěšně realizována dopravně bezpečnostní road show, která proběhla ve třech vybraných městech. Akce, která se postupně uskutečnila v Náchodě, Třebíči a Ostrově vzbudila velmi pozitivní ohlas nejen u dětí, ale i pedagogů a široké veřejnosti.

Celodenní road show

– byla rozdělena na dopolední divadelní představení pro děti z mateřských škol s názvem „Kašpárkova dopravní výchova“ a na odpolední zábavně poučný program pro děti ze základních škol a širokou veřejnost, který projekt Goodyear Bezpečná školka připravil ve spolupráci s Týmem silniční bezpečnosti. Všichni účastníci dopravně bezpečnostní akce dostali reflexní přívěsky a náramky, které významným způsobem zvyšují viditelnost a tím pádem bezpečnost chodců a cyklistů v silničním provozu. Chodce s reflexním prvkem totiž řidič vidí na vzdálenost až 200 metrů.

„Dopravní výchova je velmi důležitá a formát podzimní road show se setkal s velmi pozitivním ohlasem z řad pedagogů, dětí i široké veřejnosti. Proto bychom rádi s projektem Goodyear Bezpečná školka i letos navštívili další města v České republice,“ říká Jiří Vodička, marketingový manažer pro Českou republiku a Slovensko ve společnosti Goodyear Dunlop Tires a vysvětluje výběr měst pro loňskou road show: „Hustá tranzitní doprava v Náchodě, rekonstrukce silnic v Třebíči či nový obchvat v Ostrově znesnadňují dopravní situaci, proto je velmi důležité děti v takovýchto městech vzdělávat, a tím je chránit.“

Dopolední představení Kašpárkova dopravní výchova

– nastudované Divadlem Úsměv, seznámilo přes 900 dětí z mateřských škol se základními dopravními značkami a pravidly bezpečného chování v silničním provozu. Pohádková inscenace byla proložena hudebním doprovodem a písničkami. Na konci dostaly všechny děti pracovní sešity s názvem Bav se s Bezpečnou školkou, které jim hravou formou pomohou si dopravní pravidla zapamatovat.

Odpolední akce pro děti a širokou veřejnost se konala na náměstí či ve školních tělocvičnách

Projekt Goodyear Bezpečná školka ve spolupráci s Týmem silniční bezpečnosti připravil tři stanoviště, kde se každý mohl dozvědět řadu užitečných informací o důležitosti reflexních materiálů jako prevence chodců a cyklistů za snížené viditelnosti, o tom, jak se bezpečně poutat ve vozidle a co vše potřebuje cyklista při jízdě na kole. Celou akci moderoval Jan Sladký, vítěz českého poháru v trialu, a Martin Šimůnek, trojnásobný světový šampion v biketrialu, kteří také vystoupili se svou biketrialovou exhibiční show.

Jedním z významných nebezpečí pro děti v silničním provozu je jejich neznalost dopravních předpisů a pravidel

Prevence a osvěta prostřednictvím dopravní výchovy, zacílená na předškolní děti, můžou účinně řešit celou řadu příčin dopravních nehod. Projekt Goodyear Bezpečná školka se zaměřuje právě na děti v mateřských školách již od roku 2008. „Je důležité, aby si děti osvojily pravidla silničního provozu již v předškolním věku, což je jedním z cílů projektu Bezpečná školka,“ dodává Jiří Vodička ze společnosti Goodyear Dunlop Tires.

Společnost Goodyear a bezpečnost

Bezpečnost v silničním provozu je základní hodnotou společnosti Goodyear. Díky stálým inovacím zůstává Goodyear v čele výzkumu a vývoje technologií pneumatik, které zajišťují vyšší bezpečnost pro řidiče i jejich blízké. Dlouhodobou aktivitou společnosti jsou rovněž projekty, které přispívají ke zvýšení bezpečnosti nejmladších účastníků silničního provozu, dětí předškolního věku. Projekt Goodyear Bezpečná školka byl zahájen v roce 2008 a svými aktivitami se nezaměřuje výhradně na mateřské školy, ale také na rodiče i další osoby podílející se na výchově dětí. Projekt usiluje především o prevenci a osvětu prostřednictvím dopravní výchovy a s pomocí různých aktivit se tak snaží o formování bezpečných vzorců chování u dětí předškolního věku. V projektu Goodyear Bezpečná školka je aktuálně zapojeno více než 1 300 českých a 900 slovenských mateřských škol, které dosud v rámci registrace získaly přes 57 000 reflexních vest. Pro registrované mateřské školy jsou organizovány dětské soutěže, semináře, konference a další aktivity související s tématikou dopravní výchovy. Společnost Goodyear se také každoročně zabývá tématem bezpečné jízdy řidičů. Prostřednictvím rozsáhlého celoevropského průzkumu upozorňuje na časté prohřešky a zlozvyky řidičů napříč celým kontinentem. Součástí medializace tématu jsou pak také různé tipy a doporučení pro zajištění bezpečného cestování.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy otvírá nové centrum pro měření emisí

Volkswagen Užitkové vozy otvírá nové...

Do nového zařízení v areálu hannoverského výrobního závodu bylo investováno šest milionů eur Dvě zkušební stanoviště pro testování vozidel podle nové metodiky WLTP 15 zaměstnanců bude...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai představuje plány pro vodíkovou budoucnost, společně s dodavateli investuje 153 miliard korun

Hyundai představuje plány pro vodíkovou...

„FCEV Vision 2030“ zintenzivní úsilí koncernu Hyundai Motor Group (HMG), zaměřené na urychlení vývoje vodíkové společnosti HMG rozšíří své vedoucí postavení v oblasti vodíkové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečně sportovní kompaktní SUV:  nové Audi SQ2

Výjimečně sportovní kompaktní SUV: ...

Nový model S s výkonem 221 kW (300 k), z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy Výrazný vnější design, mnoho sportovních prvků v interiéru O 20 milimetrů nižší světlá výška, 18“ nebo 19“ kola...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Mégane R.S. Trophy posouvá limity  s pneumatikami Potenza S001 a S007

Nový Mégane R.S. Trophy posouvá limity ...

Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů, bude exkluzivním dodavatelem vysokovýkonných pneumatik Potenza S001 a Potenza S007 pro nově představený...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA dodala v listopadu zákazníkům na celém světě 110 100 vozů

ŠKODA dodala v listopadu zákazníkům na...

Dodávky zákazníkům: od ledna do listopadu dodala ŠKODA zákazníkům na celém světě 1 148 600 vozů (+5,1 %) Trhy: silný růst v listopadu v Rusku (+42,9 %) a v Evropě (+8,3 %) Modely: SUV modely...