Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce

Tento model s automatizovanou převodovkou SensoDrive nemá spojkový pedál.

Citroen charakterizuje model C3 Pluriel jako pět v jednom, protože rodinný hatchback můžeme během několika sekund změnit elektrickým otevřením plátěné střechy (má osm poloh) na prosvětlený vůz umocňující pocit z radostné jízdy přírodou.


Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce

Pokud nám to nestačí, pak jednoduše sklopíme shrnutou plátěnou střechu i se zadním skleněným oknem do prostoru zavazadlového prostoru a pokračujeme v cestě dále kabrioletem.

Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce

Při krásném počasí pak jistě využijeme další možnosti: během několika sekund sundáme oblouky (bohužel je musíme ponechat doma), otevřeme všechna čtyři okna a vyjíždíme s nefalšovaným spidrem, protože Pluriel nemá mezi předními a zadními postranními okny boční sloupky. To nám umožňuje stát se víceméně součástí okolní krajiny a vnímat tak plně krásu přírody.

Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce

Pokud potřebujeme převážet větší rozměrnější předměty, pak sklopíme zadní sedadla (včetně pásů) a zavazadlový prostor nově vzniklé verze pick-ap nám umožňuje převážet předměty až 175 cm dlouhé anebo podstatně vyšší než ve vozech kombi. Není problémem pak převést 180 cm vysokou ledničku anebo skříň atd. na místo určení. Praktický systém otevírání zadního úložného prostoru, kdy zadní přepážka se otvírá směrem dolů, nám umožňuje posunem po ní s menší námahou naložit náklad. (Nosnost zadní sklopené přepážky je 100 kg.)

Za zmínku stojí možnost (při zavřené střeše vozu) naložení nákupní tašky anebo menších předmětů do zavazadlového prostoru pouze otevřením zadního skleněného okna nahoru.


Design karoserie Citroenu C3 Pluriel oblých linií na mě zapůsobil svým přátelským, ale přitom až s agresivním nádechem zdůrazňujícím, že Pluriel je vozem dynamickým a hbitým s dobrými jízdními vlastnostmi, což se mi během testu v plném rozsahu potvrdilo. Elegantní křivka oblouků s prosklenou plochou bez středních sloupků, vystouplé blatníky, kola umístěná v rozích karoserie, nízko umístěné široké nárazníky a poměrně široký rozchod vozu zdůrazňují, že Citroen C3 je nejen vozem elegantním, ale vozem sportovního charakteru.


Šestnácti ventilový benzinový motor objemu 1,6 litru dosahuje výkon 80kW (110 k) při 5750 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 147 Nm při 4000 ot/min. Motor ochotně a bez prodlevy zrychluje. Automatizovaná pětistupňová převodovka Sensodrive je dobře odstupňovaná a umožnila mi po krátké praxi využívání všech jejich výhod. Elektronika vycítila mnou požadovaný způsob jízdy – od ekonomického až po rasantní sportovní – a podle toho řadila. A pokud jsem chtěl, mohl jsem využít i manuální řazení jednotlivých stupňů. A to nejen lehkým pohybem řadící páky, ale i páčkami pod volantem – páčkou umístěnou vpravo pod volantem řazení nahoru a páčkou umístěnou vlevo pod volantem řazení dolů.


Citroen C3 Pluriel díky moderní konstrukce podvozku velmi dobře držel stopu i na horší kvalitě silnic a umožňoval mně rychlou a bezpečnou jízdu i v ostrých zatáčkách a dosahování vyšší cestovní průměrné rychlosti. K tomu přirozeně přispělo i bohaté vybavení testovaného vozu mimo jiné posilovačem řízení s variabilním účinkem v závislosti na rychlosti vozidla, systémem ABS + EBD + EBA + aktivace výstražných světel při prudkém brždění, automatické stěrače s dešťovým senzorem.


Výrobce udává maximální rychlost 188 km/h. Při testování vozu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 6,3 litrů na 100km, tedy o 0,3 l nižší než uvádí výrobce. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.


Pohodlná sedadla jsou anatomicky tvarovaná, při testovacích jízdách jsem ocenil jejich dobré boční držení. Sedadlo řidiče je i výškově nastavitelné a spolu s možností vertikálního i horizontálního nastavení volantu mi umožnilo zaujmout optimální polohu pro bezpečné řízení vozu. I sedadlo spolujezdce je výškově nastavitelné. Palubní deska je přehledná, rozmístění dobře čitelných sdělovačů a ovládačů je podle všech ergonomických zásad. Pocit bezpečí při jízdě pak navozují airbagy řidiče i spolujezdce včetně bočních airbagů atd. V interiéru vozu je řada praktických odkládacích prostor, schránek a přihrádek. Malý velký vůz – tak vychází poměr mezi vnějšími rozměry C3 Pluriela a vnitřního prostoru. Pluriel je vzhledem ke své malé délce – pouze 393 cm – ideálním pohyblivým vozem pro jízdu a parkování ve městě, svým komfortem však je vhodný i pro dálkové jízdy. Rodinnému charakteru vozu odpovídá i zavazadlový prostor s objemem 267 litrů. Větší šířka vozu (170 cm) a vyšší poloha sedadel umožňuje všem cestujícím nejen pohodlné cestování, ale i výborný výhled z vozu, k čemuž přispívá rozměrné čelní sklo.


Cena testovaného Citroenu C3 Pluriel je 599 900 Kč. Cena se jeví jako vyšší v porovnání s ostatními vozy na našem trhu, ovšem je třeba si uvědomit, že v uvedené ceně Plurielu je obsažena nezvykle bohatá výbava, která u mnohých jiných vozů je výbavou příplatkovou.


Citroen C3 Pluriel je možné zakoupit též s benzinovým motorem 1,4 l o výkonu 55 kW, s manuální převodovkou a nižší výbavou za 459 900 Kč.


Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA oceněna za technologické řešení ochrany svých značek

Skupina PSA oceněna za technologické...

Globální síť pro boj proti padělatelství (Global Anti-Counterfeiting Network) udělila dne 7. června 2017 u příležitosti mezinárodního dne boje proti padělatelství skupině PSA cenu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA dala 28. a 29. března možnost „neodborným“ řidičům otestovat v pařížském regionu auto se samočinným řízením buď v roli řidiče, nebo spolujezdce.

Skupina PSA dala 28. a 29. března...

První testy vozu se samočinným řízením skupiny PSA pro veřejnost jsou odstartovány! Testy pro veřejnost jsou součástí  programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ -Autonomní vozy pro všechny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE: PŘECHÁZÍME NA ELEKTŘINU

CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE:...

Vůz Citroën Brelingo, který je již více než 20 let referencí ve světě prostorných multifunkčních vozů „ludospace“, přináší moderní praktické odpovědi na očekávání svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově představí na Valašce na českém šampionátu v rallye 24. – 26. března ve Valašském Meziříčí a Kopřivnici

Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově...

V okolí obou měst se uskuteční JANČA – 36. Valašská rally Valmez. Peugeot Total Rally Cup 2017 – se bude v rámci tohoto podniku poprvé prezentovat na českých tratích. Do hodnocení...