Tři výrazné novinky automobilky Volkswagen již za týden na autosalonu v Ženevě

Volkswagen Touran, New Beetle Cabrio, Volkswagen Multivan nové generace.

Tři výrazné novinky automobilky Volkswagen již za týden na autosalonu v Ženevě
Tři výrazné novinky automobilky Volkswagen již za týden na autosalonu v Ženevě
Tři výrazné novinky automobilky Volkswagen již za týden na autosalonu v Ženevě


Automobilka Volkswagen na blížícím se Mezinárodním autosalonu v Ženevě (6. až 16. března) představí celou svoji mimořádně bohatou škálu osobních automobilů. Největší zájem bude určitě o tři významné novinky, které se svojí koncepcí, technickou úrovní a výbavou řadí na samou špičku svých segmentů.

Volkswagen Touran – maximální variabilita a cestovní komfort.


Nástupem modelu Touran rozšiřuje největší evropská automobilka Volkswagen svoji nabídku velkoprostorových vozů na tři výrazné reprezentanty – modely Sharan, Multivan (který je rovněž nový) a Touran.


Atraktivní MPV model Touran je po všech stránkách moderní velkoprostorový automobil kompaktních vnějších rozměrů – je dlouhý 439 cm, široký 179 cm a vysoký 163 cm. Nový MPV model má standardně pět, na přání však až sedm individuálních sedadel. Díky své vyšší stavbě a mimořádně flexibilní koncepci vnitřního uspořádání nabízí Touran ve svém interiéru výrazně více místa než jakýkoli jiný osobní automobil srovnatelných rozměrů.


Také zavazadlový prostor má zcela mimořádnou velikost – v základním pětimístném uspořádání jeho objem činí 695 litrů. Pokud se však sedadla druhé řady vyjmou z vozu a dvojice sedadel ve třetí řadě se překlopí a zapustí do podlahy, prostor pro náklad se zvětší na 1913 litrů. U čistě pětimístného modelu pak maximální objem prostoru pro náklad činí dokonce 1989 litrů. Užitečná hmotnost vozu dosahuje v závislosti na stupni výbavy až 695 kg. Volkswagen Touran je vozem pro dlouhá putování – o tom svědčí až 39 nejrůznějších schránek a odkládacích prostorů, které lze najít v interiéru.


Nový Volkswagen Touran se bude prodávat ve třech úrovních výbavy – Basic, Trendline a Highline a zákazníci budou moci zpočátku volit ze třech výkonných a hospodárných motorů FSI a TDI. Čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu dává výkon 85 kW/115 k, čtyřválec 1.9 TDI nabízí 74 kW/100 k a nejsilnějším agregátem bude šestnáctiventilový turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 100 kW/136 k, který se chlubí mohutným točivým momentem 320 Nm už při otáčkách 1750 min-1. V průběhu roku 2003 pak nabídku pohonných jednotek obohatí ještě benzinový čtyřválec 1.6/75 kW (102 k) a dvoulitrový motor s přímým vstřikováním benzinu FSI.


Všechny modely budou mít standardně manuální šestistupňové převodovky, na přání bude možné modely s motory TDI získat i s novou šestistupňovou automatickou převodovkou DSG, která kombinuje komfort tradičního „automatu“ s hospodárností a dynamičností manuálně řazených převodovek. Modely s motory FSI se budou na přání dodávat i s novou šestistupňovou převodovkou Tiptronic.


Plně galvanizovaná karoserie modelu je velmi tuhá a poskytuje pasažérům vysokou míru ochrany. Do komplexního systému bezpečnostní výbavy vozu dále patří např. čelní a boční airbagy vpředu, hlavové airbagy pro první dvě řady sedadel, aktivní opěrky hlav pro přední sedadla nebo tříbodové samonavíjecí pásy u všech sedadel. Vpředu i vzadu má Touran kotoučové brzdy (vpředu s vnitřním chlazením), do brzdového okruhu je zařazený protiblokovací systém ABS, protiprokluzové zařízení ASR, stabilizační systém ESP a brzdový asistent. Přesné řízení je doplněné elektro-mechanickým posilovačem.

New Beetle Cabrio – pokračovatel slavné tradice


Svým výrazně emotivním designem, zejména originální konstrukcí skládací textilní střechy, se nový kabriolet New Beetle Cabrio odvolává právě na legendární kabriolety Volkswagen Brouk, které jsou dnes vysoce ceněnou sběratelskou raritou. Po technické stránce je však nový New Beetle Cabrio ryze současným modelem vybaveným nejmodernějšími technologiemi. Charakteristickými rysy a prvky kabrioletu na bázi modelu New Beetle jsou jeho velmi tuhá konstrukce, plnohodnotná zadní sedadla, vyspělý systém ochrany při převrácení vozu, který se samočinně aktivuje v případě nebezpečí, kvalitní textilní střecha (s elektricky vyhřívaným zadním okénkem) umožňující celosezónní využívání vozu.


Pro nový kabriolet připravili stylisté automobilky Volkswagen ucelenou řadu exkluzivních laků. První reakce německého trhu, kde si nový kabriolet už objednalo hodně přes tři tisíce zájemců, ukazují, že hitem letošního jara bude černá metalíza, následovaná béžovou. Asi 70 procent zájemců volí zároveň kožené čalounění interiéru.


Základní verze modelu New Beetle Cabrio pohání hospodárný čtyřválec o výkonu 55 kW/75 k. První reakce německého trhu však naznačují, že největší zájem bude o motor o výkonu 75 kW/102 k. Nejvýkonnější verzí je model s agregátem o výkonu 85 kW/115 k. Ten může být na přání propojený i s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.


Technicky zajímavým prvkem nového kabrioletu je konstrukce jeho skládací textilní střechy. Ta – podobně jako kdysi u otevřených modelů Volkswagen Brouk – ve složeném stavu přesahuje dozadu za imaginární C-sloupek karoserie. Střecha se uvolňuje mechanismem, který lze ovládat jednou rukou. Na přání se dodává také elektro-hydraulický systém ovládání střechy. Po zmáčknutí spínače se střecha sama natáhne (nebo naopak složí) během pouhých třinácti sekund.


V prostoru za zadními sedadly je do konstrukce nového kabrioletu naprosto nenápadně zabudovaný systém ochrany při převrácení vozu. V případě, že citlivé senzory zaregistrují, že se vůz převrací, vysunou se z prostoru za sedadly během zlomku sekundy dvě pevné vzpěry. Ty, spolu s mimořádně pevným rámem čelního okna, zaručí, že i při převrácení kabrioletu budou mít pasažéři dostatečný životní prostor. Komplexní ochranný a bezpečnostní systém nového kabrioletu New Beetle dále zahrnuje např. čelní a boční airbagy, nebo speciálně pro tento otevřený model konstruované boční panely, schopné absorbovat značnou část deformační energie. Ve výbavě kabrioletu nechybí ani protiblokovací systém brzd ABS a elektronický stabilizační systém ESP.

Volkswagen Multivan – nový rozměr komfortu


Atraktivní design, špičkové technologie a bohatá výbava posouvají nový Volkswagen Multivan, první model zcela nové řady Transporter, do kategorie luxusně koncipovaných vozů, po bok modelů Phaeton nebo Touareg. Nejsilnější stránkou modelu Multivan je jeho obdivuhodná přizpůsobivost. Pilířem obdivuhodné flexibility modelu Multivan jsou jeho speciální kolejničky v podlaze. Ty umožňují libovolné rozmísťování samostatných sedadel, celých lavic nebo malého stolečku kdekoli v prostoru za předními sedadly. Do těchto kolejniček lze také upnout např. držáky bicyklů.


Velmi praktické jsou rozměrné posuvné dveře v obou bocích vozu. Nový Volkswagen Multivan nabízí pozoruhodně prostorný interiér, jeho vnější rozměry jsou však plně srovnatelné s vozem kombi střední třídy (délka: 489 cm, šířka: 191 cm, výška: 194 cm).


Pro pohon Multivanu budou zákazníci moci volit ze dvou benzinových motorů o výkonech 85 kW/115 k a 170 kW/230 k nebo třech moderních vznětových agregátů o výkonech od 77 kW/104 k do 128 kW/174 k. Velký zájem určitě vzbudí nový pětiválec o objemu 2,5 l s přímým vstřikováním nafty, který se chlubí točivým momentem (podle specifikace a požadavků zákazníků) 340 až 400 Nm! Všechny modely s pěti- a šestiválcovými motory jsou vybaveny šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.


Vyspělé zavěšení kol a mimořádně tuhá karoserie propůjčují novému modelu Multivan jízdní vlastnosti plně srovnatelné s moderními osobními vozy. Nový Multivan má vpředu závěsy McPherson, zadní kola jsou vedena diagonálními rameny a odpérována vinutými pružinami v uspořádání Miniblok se separátně uloženými tlumiči. Masivní stabilizátor zabraňuje přílišnému naklánění vozu v prudkých zatáčkách, komfort jízdy umocňují tlumiče měnící svoji tuhost v závislosti na zatížení vozu. U všech kol má Multivan kotoučové brzdy s disky o průměru 16“ nebo 17“ . Do brzdového okruhu je standardně zařazený čtyřkanálový protiblokovací systém ABS, nechybí ani elektronická závěra diferenciálu a protiprokluzové zařízení ASR. Šestiválcové modely jsou standardně vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP (ostatní verze jej mohou dostat na přání).


Ke specialitám nového modelu Multivan patří také např. klimatizační jednotka Climatronic, která dovoluje separátní nastavování teploty v jednotlivých částech interiéru. Technickou zvláštností je i unikátní systém DVE (Digital Voice Enhancement), který prostřednictvím reproduktorů a šesti mikrofonů rozmístěných ve stropním obložení umožňuje bezproblémovou vzájemnou komunikaci všech pasažérů i řidiče.


Další informace o stánku Volkswagen na autosalonu v Ženevě a fotografie přineseme po skončení autosalonu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz