Tři novinky Mitsubishi na právě probíhajícím autosalónu v Ženevě

Model Outlander vstoupí v příštích týdnech na evropský trh, zatímco dvě studie modelu řady NCC (CZ2 Cabriolet a Tarmac Spyder) přibližují budoucnost v následujících letech.

Outlander je prvním úplně novým vozem Mitsubishi Motors v Evropě od roku 2000. Model Outlander vychází z konceptu ASX poprvé představeného veřejnosti v roce 2001. Jde o úplně novou koncepci automobilu v nabídce Mitsubishi spojující vlastnosti klasického velkoprostorového kombi a sportovně užitkového vozidla (SUV), se zřetelnou snahou spojit přednosti obou segmentů. Pro tento typ vozidel se vžilo označení „crossover“.


Nový vůz se bude vyrábět v provedení s pohonem předních kol (2WD) nebo se stálým pohonem všech kol (4WD). Nejdříve se na trhu objeví s benzinovým čtyřválcem DOHC ECI-MULTI o výkonu 100 kW a manuální pětistupňovou převodovkou. Koncem roku 2003 by měl nabídku rozšířit výkonnější model s benzinovým motorem o objemu válců 2,4 litru a výkonu 118 kW využívajícím systém variabilního časování ventilů MIVEC. Kromě manuální převodovky bude u tohoto modelu k dispozici rovněž čtyřstupňová automatická převodovka INVECS II s možností přímého řazení rychlostních stupňů (Sports Mode). Nejvýkonnější variantou Outlanderu pak bude v průběhu roku 2004 model poháněný přeplňovaným benzinovým dvoulitrovým motorem s mezichladičem a maximálním výkonem přesahujícím 147 kW (půjde o méně výkonnější verzi motoru používaného v supersportovním modelu Lancer Evolution VIII). Automobilka rovněž připravuje model Outlanderu poháněném naftovým motorem. Mitsubishi Outlander se v Evropě začne prodávat v průběhu května 2003.


Dalším příspěvkem do řady konceptů NCC (New Concept Car), jimiž Mitsubishi odpovídá na otázku, kam se bude její modelová politika na starém kontinentu v nejbližší  budoucnosti ubírat, je model CZ 2 Cabriolet. Vychází z hatchbacku CZ 2 a studie CZ 3 Tarmac představených již na předchozích autosalónech. Čtyřmístný kabriolet s klasickou stahovací plátěnou střechou oslovuje především mladou generaci. Nezaměnitelný je čelní profil tohoto konceptu, jemuž dominuje centrální klín nesoucí stříbrné logo tří diamantů a rozdělující masku chladiče na dvě mřížky.


Přední i koncová světla využívají nejprogresivnější technologie LED, k dispozici při parkování je i zpětná kamera. Pohon tohoto CZ 2 Cabriolet obstarává řadový benzinový čtyřválec 1,5 litru s variabilním časováním ventilů MIVEC pohánějící přední kola prostřednictvím pokrokové šestistupňové automatické převodovky INVECS III s možností přímého řazení jednotlivých rychlostních stupňů tlačítky umístěnými na volantu.


Velkou pozornost návštěvníků ženevského autosalónu získal tento koncept také díky tomu, že poprvé představuje integrovaný komunikační systém MMIC (Mitsubishi Motors Information Communicator), vyvinutý ve spolupráci s elektronickým koncernem Sony. Tento systém využívá paměťové médium Memory Stick k ukládání a přenosu prakticky neomezeného druhu informací včetně optimální trasy cesty ve spojení s navigačním systémem GPS, je ideální k přenosu hudby, obrázků i videa (včetně formátů určení ke stahování z Internetu) a zároveň ukládá do paměti všechny informace o provozu automobilu. Použití technologie Memory Stick umožňuje prakticky neomezenou výměnou informací mezi domovem, automobilem, zaměstnáním i automobilovým servisem.


Čtyřmístný otevřený vůz postavený na platformě nového modelu Lancer Evolution VIII nenechává nikoho na pochybách, že tento koncept je zaměřen především na motoristy vyznávající dravý styl jízdy s vysokou hladinou adrenalinu. Jde o další studii vycházející z konceptu CZ 3 Tarmac představeného v roce 2001. Není žádným tajemstvím, že právě z těchto konceptů (včetně CZ 2) bude vycházet nový sériový vůz označovaný NCC (New Compact Car), který se začne na jaře roku 2004 vyrábět v Evropě.


Vůz široký 182 cm a dlouhý pouze 405 cm na devatenáctipalcových kolech s relativně dlouhým rozvorem ( 251 cm) nabízí pohodlí čtyřem dospělým cestujícím, což u tradičních vozů typu spyder nebývá zvykem. Vůz je vybaven pevnou odnímatelnou střechou a velice originálním zavěšením dveří umožňujícím velice pohodlné nastupování i na zadní sedadla. Přestože jde především o vůz se sportovními ambicemi, v jeho výbavě nechybí nejrůznější prvky zvyšující komfort jízdy včetně palubní videokamery nebo přehrávače DVD včetně LED monitorů v obou řadách sedadel. Neopakovatelné jízdní zážitky s tímto vozem slibuje technologie podvozku přejatá z modelu Lancer Evolution VIII včetně aktivního centrálního diferenciálu (ACD) a zadního diferenciálu s elektronickým systémem vyrovnávání hnací síly umožňující rychlejší průjezd zatáčkami a stabilnější chování vozidla.


Pohon vozidla obstarává přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec dosahujícího výkonu přes 220 kW prostřednictvím pětistupňové automatické převodovky s režimem přímého řazení Sportronic s ovládacími tlačítky na volantu.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz