Trh ojetin se v listopadu 2015 meziměsíčně zvýšil o 18 000 vozů

Celkově bylo v nabídce 94 000 vozů za průměrnou nabídkovou cenu 181 909 korun.

V měsíci listopadu bylo na trhu v Česku nabízeno celkem 94 000 ojetých vozů

Nejvíc jich bylo k dispozici v Praze (25 806), nejméně pak v Karlovarském kraji (1633). Jejich průměrná cena představovala 181 909 korun a průměrný nájezd kilometrů byl 153 074. Průměrné stáří vozů v nabídce bylo 8,9 roku.

Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu, které provádí a agreguje společnost AAA AUTO

Nabídku vozů neustále mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA AUTO, kteří denně aktualizují zejména cenovou mapu ojetin nejen v České republice, ale i v celém regionu střední Evropy. Sledují inzeráty na webových serverech, v tištěných médiích, ale také webové nabídky autobazarů. AAA AUTO dále prostřednictvím call centra, emailem a prostřednictvím kontaktních formulářů analyzuje měsíčně až 15 tisíc přímých nabídek vozů, z nichž přibližně 5 tisíc nakonec vykoupí.

Průměrný věk nabízených ojetin byl v listopadu přesně 8,9 roku. Nejčastěji nabízené vozy byly Škoda Octavia a Škoda Fabia, které spolu představovaly plných 20,13% nabídek. Mezi dalšími nabídkami dominovali kromě Škody také Volkswagen a Ford.

Pořadí Top 10 prodávaných ojetin v listopadu 2015:

(značka a model – počet nabídek – průměrná cena v Kč – průměrný stav tachometru)

  1. Škoda Octavia – 11237 ks – 180 783 Kč – 170 432 km
  2. Škoda Fabia – 7693 ks – 100 236 Kč – 136 693 km
  3. Volkswagen Golf – 3266 ks – 146 789 Kč – 166 560 km
  4. Volkswagen Passat – 3245 ks – 190 080 Kč – 196 742 km
  5. Ford Focus – 2868 ks – 112 759 Kč – 159 092 km
  6. Ford Mondeo – 2265 ks – 147 690 Kč – 178 998 km
  7. Škoda Superb – 1891 ks – 324 653 Kč – 158 651 km
  8. Renault Megane – 1535 ks – 84 383 Kč – 153 202 km
  9. BMW 3 – 1520 ks – 196 259 Kč – 190 508 km
  10. Opel Astra – 1311 ks – 110 343 Kč – 160 322 km

Generální řiditelka AAA AUTO Karolína Topolová říká:

„Trh ojetin je v Česku dlouhodobě ve znamení vozů blížících se stáří deseti let a s přibližně sto šedesáti tisíci najetých kilometrů. Obecně lepší parametry splňují automobily s tuzemským původem, dovozové vozy jsou starší a více ojeté.“

Díky denně aktualizovaným cenovým mapám pro celou střední Evropu je společnost AAA AUTO schopná přesně stanovit konkurenceschopné výkupní a prodejní ceny. Mapy rovněž pomáhají stanovit proporcionální zastoupení nejlikvidnějších vozů v nabídce. „Pro každou ze 40 poboček AAA AUTO v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku se cenové mapy mohou výrazně lišit. Nabídka a poptávka jsou totiž odlišné nejen podle zemí, ale i dle jednotlivých krajů až na úroveň měst. Jako jediný autobazar s celorepublikovým pokrytím jsme schopni agregovat data za celý trh ojetin, což poskytuje důležitou orientaci pro všechny zájemce o nákup či prodej ojetého auta,“ dodala Topolová.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...