Třetí pokračování seriálu WRC v Mexiku – 11. až 14. března 2004

Tým Citroën Sport na vozech Citroën Xsara WRC v letošním seriálu WRC po švédské rallye první v hodnocení pilotů i v Poháru konstruktéru.

Citroeny Xsara WRC na trati Švédské rallye:

Třetí pokračování seriálu WRC v Mexiku – 11. až 14. března 2004
Třetí pokračování seriálu WRC v Mexiku – 11. až 14. března 2004
Třetí pokračování seriálu WRC v Mexiku – 11. až 14. března 2004


V pořadí 19. ročník Mexické rallye, první se statusem mistrovství světa je 1040,67 km dlouhý, z toho je 394,43 km měřených, obsahujících 15 rychlostních zkoušek. Obhlídka trati je na programu ve středu 10. března a ve čtvrtek 11. března.


Slavnostní start je ve čtvrtek 11. března ve 21 hodin místního času před Teatro Juarez v historické části Guanajuata. Během soutěže je asistenční park v Poliforu Expo Center v Leónu. Limit počtu použitelných pneumatik je od Švédské rallye stejný – 60 pneu.


První etapa v pátek 12. března 402,25 km – startuje v Leónu v 9 hod. Čítá 108,03 km měřených ve 4 rychlostních zkouškách – „Ortega-La Esperanza 1“, „Santana-Cubilete“, „Ibarilla-El Zauco“, „Ortega-La Esperanza 2“.


Druhá etepa v sobotu 13. března 354,22 km, z toho 154,34 km měřených v šesti RZ. Start je v 8 hod. a etapa zahrnuje RZ: „Duarte-Nuevo Valle“, „Derramadero-Chichimequillas“ a „El Gigante-El Zauco“ , které se jedou dvakrát.


Třetí etapa v neděli 14. března 284,20 km a 5 rychlostních zkoušek v délce 132,06 km se startem v 6.30 hod. Některé rychlostní zkoušky se jedou dvakrát: „Ibarilla-Mesa 1“, „Alfaro-Nuevo Valle 1“, „Derramadero-Comanjilla“. Vítěz by měl být znám kolem 14,30 hod.


K udržení výtečných pozic nasazuje Citroën do boje v Mexiku osvědčenou dvojici posádek: Sébastien Loeb – Daniel Elena a Carlos Sainz – Marc Marti. V tomto ročníku WRC se jedná o jednu ze dvou nově zařazených soutěží (druhou je Japonsko).


Mexická rallye je i přes obrovské přípravy všech týmů velkou neznámou. Soupeři většinou pouze odhadují odlišnosti tratí proti jiným podnikům. Celá soutěž je situována do okolí města León a její rádius nepřesáhne 50 kilometrů od tohoto centra. Tato filozofie umožnila plných 38 % celkové kilometráže zařadit do rychlostních zkoušek. Hovoří se o maximálním zhutnění soutěže a experti ji přirovnávají ke Korsické rallye.


„Jaké jsou úskalí rallye? Tím nejzákladnějším je nadmořská výška. Nejvyšší bod rychlostních zkoušek leží v nadmořské výšce 2700 m a je tak srovnatelný s Keňskou rallye,“ říká Jean-Claude Vaucard, hlavní technik závodní stáje Citroën Sport. „Průměrná nadmořská výška je ale nejvyšší ze všech soutěží a dosahuje 2300 m. Máme samozřejmě pro tyto atmosférické podmínky perfektně připravené a vyladěné motory.“


Dalším úskalím je, že se soutěž jede v nejsušším období roku, takže se dají očekávat tvrdé povrchy horských cest na trati. Podobné podmínky našel Citroën pro přípravu i na jihu Španělska kolem Malagy. Sébastien Loeb a Carlos Sainz zde trénovali a testovali v polovině února. Zaměřili se zejména na výběr nejvhodnějších pneumatik Michelin. Pro větší objektivitu výběru byly testované pneumatiky označeny pouze čárovými kódy.


V Mexiku je novinka – rozšiřují se možnosti asistence: možný poskytovaný servis vychází z koncepce flexibilního servisu.


Stájový šéf Citroënu, Guy Fréquelin, je po dvou vítězstvích týmu Citroën pod velkým tlakem. „Nesmíme podléhat euforii. Vím, jsme favorité i tentokrát, ale čeká nás proti jiným soutěžím zcela odlišný podnik. Před startem Mexika jsem obzvlášť nedočkavý. Sébastien Loeb zdejší podmínky zná z loňského startu. Je ale těžké odhadnout naše šance. Loni jsme viděli, že Xsara je na tvrdých površích hodně rychlá. Doufám, že to potvrdíme. Kdybych byl fotbalovým nebo ragbyovým trenérem, řekl bych, že jsme už loni vybudovali jakousi základní kostru, na které můžeme stavět a měnit ji podle terénu. Chtěli bychom pochopitelně vyhrát i nyní, základní krok k tomu musíme udělat už v první etapě. Náš cíl ? Mít oba vozy mezi pěticí nejlepších a nejméně jedno auto na stupních vítězů !“


Vedoucí muž pořadí pilotů Sébastien Loeb před startem Mexické rallye tvrdí : „Vedoucí postavení v soutěži mi dodává sebedůvěru a odvahu. Příprava ve Španělsku byla vynikající a podařilo se nám dokonale připravit naše auta. Jsem pod velkým psychickým tlakem, nicméně Mexiko je pro mě velkou výzvou.“


Carlos Sainz má ve své bohaté kariéře přezdívku „Muž premiér“. Znamená to, že se mu podařilo ve třech případech vyhrát podnik, který byl premiérově zařazen do seriálu mistrovství světa. Zatím se mu to povedlo při premiérách rallye v Indonésii, na Kypru a v Turecku. Carlos soudí: „Zda se mi podaří vyhrát napoprvé i Mexiko ? Mohu jen říci, že každá nová soutěž je novým dobrodružstvím a novou výzvou. Samozřejmě bych rád vyhrál. Potřebuji stáhnout ztrátu, kterou jsem nabral mezi piloty, a zároveň bych chtěl pomoci týmu udržet první pozici v mistrovství značek.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...