Toyota s největšími pokroky v oblasti emisí CO2

Nejvýraznější snížení emisí CO2 v porovnání s ostatními výrobci automobilů

Průměrné emise CO2 činí pouhých 132 g/km Limit EU pro rok 2015 je téměř splněn již dnes.

Nižší emise díky důslednému využívání filozofie Toyota Optimal Drive.

Toyota dneškem téměř splňuje závazné limity Evropské Unie ohledně CO2, plných šest let před nabytím jejich platnosti. Průměrné emise CO2 evropských nově registrovaných osobních vozidel Toyota byly v roce 2009 pouze 132 g/km. Tím je největší japonská automobilka vzdálena už jen čtyři procenta resp. 5 g/km od limitu CO2, platném pro výrobce automobilů v roce 2015. Tuto skutečnost dokládá aktuální studie institutu European Federation for Transport and Environment (T&E).

Výzkum navíc potvrzuje v případě Toyoty nejvýraznější snížení emisí CO2 mezi všemi zastoupenými výrobci automobilů v Evropě během hodnoceného období. Mezi rokem 2008 a 2009 snížila Toyota emise CO2 nově registrovaných osobních vozidel v Evropě o 10,0 % respektive 15 g/km. Průměrné emise CO2 všech zastoupených výrobců v roce 2009 u prodaných nových vozů v EU činí 145,7 g/km; oproti minulému roku bylo dosaženo snížení o 5,1%. Tím Toyota významně překonává průměr daného odvětví jak u absolutních hodnot, tak také u procentuálního zlepšení oproti předchozímu roku.

Autoři studie T&E jednoznačně deklarují, že rekordní snížení emisí CO2 nebylo v případě Toyoty dosaženo samotným zvýšeným prodejem menších vozidel, ale hlavně důslednou vestavbou technologií, které šetří pohonné hmoty. Toyota aplikovala od roku 2008 u všech nových a přepracovaných modelů svoji filozofii Toyota Optimal Drive, zaměřenou především na vysokou efektivitu provozu. Příkladem je inovativní systém Valvematic, který zlepšuje účinnost zážehového motoru. Dalšími příklady využití filozofie Toyota Optimal Drive jsou mimo jiné systém Start-stop, vysoce moderní vstřikovací systémy Common-Rail pro vznětové motory, nové mechanické a automatické převodovky, snížení vnitřního tření v hnacím ústrojí a také snížení hmotnosti komponent motoru a převodovky.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...