Toyota oznámila revoluční cenu nového modelu Prius+, prvního evropského MPV, které nabízí 7 míst a plně hybridní systém pohonu

Podrobně o novém modelu Prius+, modelu Prius pro všechny, kterým standardní Prius nestačí: První evropské MPV, které nabízí 7 míst a plně hybridní systém pohonu se spotřebou paliva 4,1 l/100 km

Prius+

– je vůbec prvním vozem, který zákazníkům v Evropě nabídne všestrannost sedmi míst v kombinaci s plně hybridním pohonem. Cílí na stále širší skupinu zákazníků – ekologicky zaměřené rodiny vyžadující větší prostor. Prius+ přináší atraktivní ekologické parametry pohonu Hybrid Synergy Drive® společně s pokrokovými technologiemi nejširší klientele v historii.

Prius+ je novým vozem, při jehož návrhu se postupovalo zcela od počátku. Provedení exteriéru poukazuje na další vývojový stupeň, dávajíce tak najevo, že se nejedná o pouhou prodlouženou verzi standardního modelu Prius.

Exteriér

charakterizují uhlazené a smělé tvary s prodlouženou linií střechy, včetně zabudovaného panoramatického okna, se zachováním tradiční trojúhelníkové siluety vozů s tímto modelovým označením. Prius+ se tak může pochlubit v dané třídě špičkovým součinitelem aerodynamického odporu 0,28 Cd.

Lichoběžníkové čelní partie zaujmou svými světlomety s ostrými hranami, aero profilem rohů nárazníku na omezení víření vzduchu a zvětšenou spodní částí masky chladiče. Součástí originálního ztvárnění zadních partií je praktická výklopná záď otevíraná směrem vzhůru, střešní spoiler přispívá k lepšímu proudění vzduchu kolem karoserie a propracovaná sdružená světla jsou umístěná co nejdále do rohů karoserie s ohledem na co největší otvor zavazadelníku.

Interiér

Jak lze odvodit ze samotného názvu, Prius+ nabízí výrazně prostornější interiér, a to z pohledu cestujících i jejich zavazadel. Je o 155 mm delší než standardní Prius, o 30 mm širší a 85 mm vyšší, přičemž rozvor náprav se zvětšil o 80 mm, aby vznikl dostatečný prostor k usazení dospělých pasažérů ve třech řadách sedadel.

Dynamické ztvárnění zcela nového interiéru zaujme přísně horizontálním uspořádáním přístrojové desky, která spojuje středovou konzolu, středové ovládací prvky a ukazatele do jednolitého celku. K pocitům maximální prostornosti a vzdušnosti přispívá spojení s konkávními výplněmi dveří a jasně definovaný centrální prostor mezi středovou konzolou a ovládacími prvky, propojující řidiče a předního spolujezdce.

Pocity vzdušnosti dále akcentuje velké panoramatické střešní okno ze syntetické pryskyřice. Tento materiál (u Toyoty použitý vůbec poprvé) v kombinaci s optimalizovanou konstrukcí je o 40 % lehčí než srovnatelný výrobek ze skla a současně vykazuje vyšší odolnost vůči tepelnému namáhání. Střešní okno je vybaveno i funkcí automatického zavírání clony v propojení se zamykáním dveří, která zabraňuje nadměrnému nárůstu teploty při parkování na přímém slunci.

Pokrokové ovládání systému klimatizace soustřeďuje nejčastěji používané funkce do jediného ovládacího prvku, který zaručuje intuitivní ovládání a lepší použitelnost. Vedlejším efektem je i opticky atraktivní designové ztvárnění.

Nová sedmimístná Toyota s plně hybridním pohonem je vybavena třemi nezávislými řadami sedadel. Sedadla ve druhé řadě jsou dělená a sklopná. Sklopná jsou i sedadla ve třetí řadě, rozdělená v poměru 50:50. K dostatečnému výhledu všech cestujících směrem vpřed přispívá zvýšení zadních řad sedadel vždy o 45 mm, při zachování dostatečného prostoru nad hlavou cestujících i prostoru pro nohy v obou zadních řadách.

I po obsazení vozu sedmi cestujícími dokáže Prius+ nabídnout 232 litrů pro zavazadla. Po sklopení třetí řady sedadel se objem zavazadlového prostoru zvýší na 505 litrů (784 litrů po strop). Snadné nakládání a vykládání zavazadel zaručuje výklopná záď s otvorem o šířce 1 105 mm (o 95 mm více než standardní Prius). Variabilitu zvyšuje i velká úložná schránka o rozměru 345 mm umístěná pod podlahou zavazadelníku.

Vytvoření sedmimístného uspořádání bylo umožněno zabudováním vysoce kompaktního lithium-iontového akumulátoru do středové konzoly mezi přední sedadla, a tak nebylo potřeba přistupovat ke kompromisům v otázkách pohodlí sedmi pasažérů nebo velikosti zavazadelníku v interiéru koncipovaném v duchu vozů MPV.

Tento model používá lithium-iontové akumulátory jako první ze všech plně hybridních modelů Toyota bez technologie Plug-in.

Prius+ se pyšní poslední generací systému pohonu Toyota Hybrid Synergy Drive®

– který používá zážehový motor 1,8 l 73 kW s Atkinsonovým cyklem a výkonný elektromotor 60 kW. Celkový systémový výkon činí 136 k DIN, a Prius+ tak dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,3 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Systém plně hybridního pohonu umožňuje dosahovat spotřeby paliva na vrcholu třídy (4,1 l / 100 km) a rekordně nízkých emisí CO2 – pouze 96 g/km. K tomu napomáhají i špičkové aerodynamické parametry a nízká hmotnost modelu Prius+.

Prius+ podobně jako standardní model Prius s plně hybridním systémem pohonu nabízí tři různé jízdní režimy „on-demand“:

Režim EV (elektromobil) umožňuje velmi tichou jízdu na samotný elektromotor až do vzdálenosti 2 km při nulové spotřebě paliva a zcela bez emisí; v režimu ECO se klade vyšší důraz na spotřebu paliva utlumením reakce škrticí klapky a omezením odběru energie systémem klimatizace; konečně režim POWER (výkon) slouží ke zvýšení celkového výkonu systému pohonu.

Součástí výbavy je displej HUD s projekcí na přední sklo a systém inteligentního odemykání.

Na přání lze objednat světlomety s technologií LED, adaptivní tempomat (ACC) a bezpečnostní systém pro předcházení kolizím. Podobně jako u modelu Prius si zákazníci mohou vybírat ze široké nabídky komfortních a bezpečnostních prvků výbavy.

Prius+, stejně jako všechny modely z nové rodiny vozů Prius, nabízí jedinečné spektrum multimediální výbavy s dotykovou obrazovkou. Ve standardní výbavě je systém Toyota Touch. Na přání se dodávají navigační soustavy Toyota Touch & Go Plus a Toyota Touch Pro, stejně tak jako prémiová audio soustava JBL Matrix s technologií GreenEdge.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...