
Pilot Jochen Krumbach
– s využitím potenciálu elektrického pohonu vyladěného u TMG dosáhl času 7 min 22,329 s, čímž o plných 25 sekund překonal dosavadní rekord mezi elektromobily, který vloni v srpnu též dosáhla společnost TMG.
Tento úspěch je letos již druhým milníkem pro elektropohon TMG, a to díky novému rekordu v mezinárodních závodech do vrchu Pikes Peak v americkém Coloradu. Podobně jako při úspěšném zápolení na Pikes Peak použila TMG na této akci průkopnickou technologii mimopalubního dobíjení mezi dvěma akumulátory.
Zařízení TMG pro rychlodobíjení stejnosměrným proudem
– bylo vyvinuto ve spolupráci se společností Schneider Electric GmbH s cílem vyřešit problém dobíjení elektrického závodního automobilu na tratích bez spolehlivého přístupu k síti.
Systém TMG pro rychlodobíjení stejnosměrným proudem, zabudovaný do zadní části užitkového vozu TOYOTA Hiace, používá technologii EV Link firmy Schneider Electric a zahrnuje Li-ion akumulátor o kapacitě 42 kWh, který lze dobíjet přímo ze sítě střídavého napájení.
Rychlodobíjecí zařízení TMG je po dobití přes noc schopno zajistit elektromobilu s akumulátorem vysokou úroveň výkonu, a to bez další instalace či infrastruktury, což je ideální právě v podmínkách motoristického sportu.
Ludwig Zeller, ředitel TMG pro elektropohony a elektroniku:
„Po našem loňském rekordu na Nürburgringu jsme pokračovali ve vývoji elektropohonu s cílem dosáhnout vyššího a stabilnějšího výkonu na delší vzdálenost. Řešili jsme přitom teplotu akumulátorů, motorů a invertoru. Závod na Pikes Peak jasně ilustroval zlepšení, kterých jsme dosáhli, a které jsme nyní na Nürburgringu potvrdili. Ale tento úspěch nespočívá jen ve výkonech na závodní trati; jsme také velice hrdí na naše rychlodobíjecí zařízení DC Quick Charger, které opět zajistilo spolehlivý zdroj energie v odlehlé lokalitě. To je jeden z aspektů u elektromobilů v motorsportu, o kterém se moc nehovoří, ale který je velmi důležitý; závodní elektromobily je třeba dobíjet a je náročné zajistit správnou infrastrukturu na závodních tratích, zejména na dnešních silničních okruzích. Společně s naším partnerem Schneider Electric jsme vyvinuli řešení jak dobíjet závodní vozy doslova kdekoli na světě. Společně s pohonnou jednotkou TMG EV P002 to znamená velký krok vpřed na cestě k motorsportu s vozy na elektřinu.“
Volně použitelné video nového rekordu, snímané z paluby vozu, je k dispozici na www.thenewsmarket.com/toyotamotorsport.
Technické specifikace Toyoty TMG EV P002 –
| Výkonové parametry | |
| Maximální rychlost | 255 km/h |
| Nejvyšší točivý moment | 900 Nm |
| Nejvyšší výkon | 350 kW |
| Max. otáčky | 5000 ot/min |
| Hnací ústrojí | |
| Elektromotor | 2 axiální indukční |
| Invertor | 2 x invertor TMG |
| Převodový poměr | 2,5 |
| Převodovka | Jednorychlostní redukční převodovka |
| Akumulátor | Lithium-keramický |
| Kapacita | 42 kWh |
| Technologie dobíjení | Mimopalubní dobíjení stejnosměrným proudem |
| Rozměry | Délka 410 cm, výška 104 cm a šířka 179 cm |
| Specifikace stejnosměrného rychlodobíjení TMG | |
| Připojení do sítě | AC / Vstup |
| Připojení do sítě | 400 V AC CEE 16 A |
| Jmenovitý příkon | 6,6 kW |
| Stejnosměrné připojení vozu | |
| Výstupní napětí | 400 V DC |
| Maximální výkon DC | 25 kW |
| Provozní teplota | 0 až 40 °C |
| Skladovací teplota | -30 až 60 °C |
| Obecné | Ochrana proti zkratu, výstupní pojistka, ochrana proti nadproudu a přepětí, deaktivaci při podpětí |
O společnosti Toyota Motorsport GmbH:
Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své dlouholeté účasti (až do roku 1999) získala čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy Toyota ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009), z nichž oba získaly pole position a pódiová umístění, a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2007 průkopnickým centrem vývoje technologií elektropohonu pro motoristický sport a obecně alternativních pohonů a související infrastruktury. TMG již úspěšně realizovala několik projektů elektromobilů pro externí zákazníky a je hrdým držitelem rekordního času na okruh v kategorii elektromobilů na proslulé severní smyčce okruhu Nürburgring a v mezinárodních závodech do vrchu Pikes Peak. www.toyota-motorsport.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií






