Toledo 1,9 TDi – 3,4 l na 100 km

Toledo 1.9 TDi potvrdilo při nonstop maratónu svoji pověst extrémně úsporného automobilu. Průměrná spotřeba při jízdě na 10 000 km činila jenom 3,8 l/100 km. Z 18 posádek měla nejlepší posádka průměrnou spotřebu 3,4 l/100 km.


Toledo 1,9 TDi – 3,4 l na 100 km

Tropická vedra a hustý prázdninový provoz provázely stříbřitý Seat Toledo 1.9 TDi během týdenní nonstop jízdy na 10 000 km, která měla potvrdit informace o mimořádné hospodárnosti tohoto vozu. Přes obtížné podmínky vykázalo Toledo v konečném účtování neuvěřitelně nízkou průměrnou spotřebu pouze 3,8 l/100 kilometrů.

Celkem sedm dnů a nocí kroužil stříbrný Seat Toledo poháněný přeplňovaným motorem s přímým vstřikem 1.9 TDi o výkonu 81 kW (110 k) mezi Prahou, Hradcem Králové, Olomoucí, Vyškovem a Brnem. Za volantem vozu se střídali motorističtí novináři, jelo se za plného prázdninového provozu a stanovený rychlostní limit 77 km/h rozhodně nedovoloval žádné loudání. Každá posádka měla na svou trasu, vedoucí většinou po silnicích I. třídy a po dálnici, časový limit 7,5 hodiny, do kterého se započítávala i půlhodinová přestávka u prodejce Seatu Auto Pytela ve Vyškově.


„I když jsme jeli v noci, mezi Hradcem a Olomoucí byl velmi hustý provoz, překážely nám hlavně kamiony. Na dálnici z Brna jsme pak museli nasadit poměrně ostré tempo, abychom se vešli do časového limitu,“ říká jeden z účastníků akce. Další posádku, které bylo líto zbytečně brzdit rozjeté Toledo, stálo dokonce „plachtění“ z dlouhého klesání u Mohelnice pokutu za překročení povolené rychlosti.


Absolutně nejnižší spotřeby dosáhla dvojice Martin Mensa z redakce Pneu Revue a Pavel Pachman ze Světa motorů, která testovací okruh dokázala zajet s průměrnou spotřebou 3,4 l/100 km a podařilo se jí tak zopakovat tři roky starý výkon Seatu Toledo 1 .9 TDi předchozí generace. „Bylo to náročnější, než jsem myslel,“ řekl v cíli důkladně propocený Martin Mensa. „Myslím, že o našem výsledku rozhodla náhoda, když se nám podařilo na dálnici za Brnem „pověsit“ se na rekreační autobus, v jehož vzduchovém pytli jsme jeli až do Prahy přesně tou rychlostí, jakou jsme potřebovali. Je to úžasný výsledek, nevěřil bych, že tak robustní sedan střední třídy může takové spotřeby dosáhnout,“ pochvaloval si M. Mensa. Redaktoři našeho magazínu Periskop s průměrnou spotřebou 3,764 l/100 km se umístili z 18 posádek na sedmém místě.


I když každá posádka chtěla zajet co nejlepší výsledek, řada z nich nevydržela a alespoň občas si snížila nesnesitelné vedro v interiéru zapnutím klimatizace. To se samozřejmě muselo projevit ve vyšší spotřebě – podle odborníků zvyšuje zapnutá klimatizace spotřebu asi o 0,6 až 1,0 l/100 km.


Na trůn, který před třemi lety při stejné Nonstop jízdě obsadil Seat Toledo 1 .9 TDi/66 kW se spotřebou 3,807 I/100 km tak spolu s ním usedá i jeho následník. Výsledná spotřeba je totiž až do třetího místa za desetinou čárkou shodná. Ovšem důležitější je fakt, že 13 posádek z osmnácti se svojí letošní spotřebou srovnalo pod magickou hranici čtyř litrů na sto kilometrů jízdy, což ukazuje na extrémní „vrozenou“ hospodárnost motoru 1.9 TDi/81 kW.


„Už před startem nám bylo jasné, že za letošních podmínek bude dosažení výrazně nízké spotřeby pro řidiče obzvlášt obtížné,“ řekl Udo-Ernst Quast, vedoucí divize Seat společnosti Import VOLKSWAGEN Group při slavnostním vyhlášení výsledků v Autocentru Seat v Průhonicích. „Tajně jsme věřili, že se někomu podaří dostat pod 3,6 l/100 km, a to se podařilo hned pěti posádkám. Ještě více si však ceníme vyrovnaných výsledků mezi 3,4 a 4,0 l/100 km, které naznačují, že Toledo 1.9 TDi je výjimečně hospodárné i v rukou rozdílných řidičů.“


Seat Toledo 1.9 TDi v provedení Signo nebyl na test nijak speciálně upravován. Do provozu byl uveden 22. dubna 1999. Pro test byly zvoleny pneumatiky Michelin Pilot HX, olej Aral Supertronic SAE OW – 40 a palivo od téhož výrobce.


Kromě pravidelného doplňování paliva u čerpací stanice Aral a kontroly tlaku v pneumatikách Michelin nepotřeboval vůz žádnou zvláštní péči. Vedle nízké spotřeby tak zcela sériový Seat Toledo, který měl před startem najeto necelých sedmnáct tisíc kilometrů, prokázal i vysokou spolehlivost.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v Číně: JAC Volkswagen položil základní kámen nového výzkumného a vývojového centra

Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v...

Nové výzkumné a vývojové centrum vznikne v čínské městské prefektuře Che-fej a zaměří se na klíčové oblasti elektrifikace, konektivity a autonomní jízdy JAC Volkswagen bude díky silné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový model Tarraco: správné SUV pro završení největší produktové ofenzivy značky SEAT

Nový model Tarraco: správné SUV pro...

SEAT vstupuje s modelem Tarraco na trh velkých SUV a završuje svou produktovou řadu v segmentu SUV, která již zahrnuje modely Arona a Ateca Tarraco je svěží novinkou v segmentu díky kombinaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Financial Times ocenily SEAT jako evropského lídra digitální transformace

Financial Times ocenily SEAT jako...

Zpráva deníku Financial Times uvádí 100 evropských společností s vedoucím postavením v oblasti digitalizace Vybrané společnosti vynikají svou schopností přizpůsobovat se inovativním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Všestranná konektivita a vášeň pro design: Co očekávají mileniálové od automobilu?

Všestranná konektivita a vášeň pro...

Generace, narozená v období od začátku 80. do poloviny 90. let, tvoří v současnosti 12 % všech zákazníků na automobilovém trhu v Evropě Design automobilu je pro 40 % zákazníků z této...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Evoluce volantu: Od jednoduchého věnce k „řídicímu centru“

Evoluce volantu: Od jednoduchého věnce k...

Na konci 50. let měl volant tvrdý, tenký věnec, který řidiči sloužil pouze ke změnám směru jízdy Evoluce volantu přinesla vyšší úroveň komfortu, bezpečnosti a ergonomie Současní řidiči...