THE ACTION – mládí, emoce, prevence

Ministerstvo dopravy – BESIP a agentura EuroNet.CZ představily společný projekt zaměřený na mladé řidiče.

Cílem projektu je prevence užívání alkoholu a jiných omamných látek před řízením motorových vozidel a během něj a snížení počtu dopravních nehod. Projekt oslovuje začínající a budoucí řidiče formou ojedinělého, emotovně zabarveného představení. Nese název „The Action“ a slavnostní premiéra prvního představení proběhla 10. prosince v pražském Divadle Solidarita.


Forma preventivního působení, kterou používá projekt The Action je specifická, protože v něm nikdo není poučován o tom, jak se má jako účastník silničního provozu chovat. Účinkující neurčují divákům pravidla chování. Průběh představení nabízí silný emotivní prožitek a seznamuje diváky s reálnými dopady nejen na oběť, ale i na další osoby v jejím okolí. Závěr si vytváří divák sám.


Jde o první projekt v ČR, který pracuje s přesně danou cílovou skupinou a používá při tom moderní komunikační prostředky srozumitelné teenagerům a mladým lidem. Bezstarostný svět mladých lidí je konfrontován s realitou opravdového života ovlivněného dopravní nehodou. Pomocí moderních uměleckých prostředků a dějových zvratů je divák vtažen do děje a emocí, které se odehrávají v průběhu a po skončení dopravní nehody.


Při realizaci tohoto projektu se také poprvé setkali na jednom pódiu zástupci tří hlavních složek IZS (Integrovaného záchranného systému), které se podílejí na likvidaci následků dopravních nehod (záchranáři, hasiči a policisté). Tito lidé v průběhu představení odhalují své nejinternější pocity, které zažívají při setkávání s dopravními nehodami.


„Představení je poměrně drsným vykreslením reality. Naším cílem je, aby mladí lidé na příběhy, které se před nimi odehrály v průběhu představení, vzpomněli, až budou usedat za volant nebo nasedat do auta, které řídí osoba pod vlivem alkoholu“, říká Martin Gebauer ze společnosti EuroNet.CZ.


Autorská práva k projektu vlastní holandská společnost ITC, představení projektu v ČR zajišťuje agentura Euro.Net.CZ ve spolupráci s Ministerstvem dopravy – BESIP. V roce 2005 se chystá 30 představení v 15 městech po celé České republice. Na jaře je také plánována velká show na Letné, do jejíhož programu bude toto představení zahrnuto. Náklady na přenesení projektu do českých podmínek přesáhly 1,2 milionu korun a byly více než z poloviny kryty finančním příspěvkem Ministerstva dopravy. Další informace o projektu naleznou zájemci na webové stránce www.theaction.cz.


(S použitím materiálu projektu The Action zpracoval JUDr. Vladimír Frič.)

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor a spolehlivost v každém detailu

Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor...

Peugeot nedávno představil novou generaci robustního pracovního partnera. S nejvýkonnějším dieselovým motorem, komfortní kabinou a moderní technikou. Vyzkoušeli jsme Peugeot Boxer Furgon ve verzi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nextbase: Počet srážek automobilů se zvěří roste, hodí se mít záznam z palubní kamery

Nextbase: Počet srážek automobilů se...

V loňském roce došlo k dalšímu nárůstu počtu automobilových nehod způsobených srážkou se zvěří. Úměrně cenám nových vozů a nákladům na opravy rostou také způsobené škody....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi Concept C: Elektrický roadster, který přepisuje budoucnost sportovních vozů

Audi Concept C: Elektrický roadster,...

V Miláně debutoval koncept, který ukazuje směr značky Audi. Elegantní, odvážný a napěchovaný emocemi – takový je zcela elektrický roadster Concept C. Čistota, emoce, technická dokonalost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to víc než jen číslo

CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to...

CUPRA dosáhla nového milníku. Ve svém výrobním závodě Martorell vyrobila svůj 1 000 000. vůz. Stala se jím CUPRA Formentor, nejikoničtější a nejúspěšnější model značky. CUPRA s duchem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...