Světová premiéra technologii e-Hdi motorů skupiny PSA Peugeot Citroën

Tato nová technologie, snižující spotřebu a emise CO2 dieselových motorů až o 15 %, se již do konce roku 2010 bude používat u velké části modelových řad Peugeot a Citroën.

Nová technologie obsahuje novou generaci systému Stop&Start kombinujícího reverzibilní alternátor a naftový motor.

Nová technologie umožňuje bezproblémové chvilkové vypnutí a opětovné nastartování motoru za všech okolností, kdy je vůz v klidu (semafory, dopravní zácpy, atd.).

Originalita systému e-HDi plyne z kombinace několika technologií:

  • motor HDi, jeden z nejvýkonnějších motorů na trhu;
  • systém Stop&Start s reverzibilním alternátorem druhé generace;
  • systém e-booster, umožňující okamžité nastartování motoru bez vibrací a hluku;
  • systém elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie při snížení rychlosti vozu;
  • převodovka s optimalizovanými převodovými stupni.

Všechny vozy vybavené technologií e-HDI budou navíc opatřeny pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Prvními vozy, které budou již od třetího čtvrtletí roku 2010 vybaveny technologií e-HDi, jsou Citroën C5, následně nový Citroën C4 a C4 Picasso. Poté bude tato novinka využita u velké části modelových řad Peugeot a Citroën s HDi motory o objemu 1,4 l a 1,6 l; jako první přijdou na řadu vozy Peugeot 308 a nástupce modelu 407. Technologií e-HDi bude vybaveno 30 % dieselových motorů Skupiny.

Technologie e-HDi umožní skupině PSA Peugeot Citroën posílit svůj náskok v oblasti vozů s nízkými emisemi CO2. Uvedení e-HDi na trh je součástí rozsáhlého plánu zavádění technologických novinek, jehož cílem je nabídnout každému zákazníkovi vůz, který emituje minimum CO2 a současně je přizpůsobený potřebám zákazníka.

Kromě technologie e-HDi uvede takto skupina PSA Peugeot Citroën v letech 2010 až 2012 na trh:

  • 100 % elektrické vozy: Peugeot i0n a Citroën C-ZERO (2010)
  • hybridní dieselové vozy: Peugeot 3008 HYbrid4 a Citroën DS5 HYbrid4 (2011)
  • nové spalovací motory, zastoupené zejména řadou menších tříválcových benzinových motorů o objemu 1,0 l a 1,2 l (2012).

Cílem skupiny PSA Peugeot Citroën je prodat do roku 2013 milion vozů vybavených novou technologií e-HDi.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Hilux v novém: 9. generace bude mild-hybridní, čistě elektrická i vodíková

Toyota Hilux v novém: 9. generace bude...

To, že Toyota uvede na trh zcela nový Hilux deváté generace, s tím se počítalo. Ale že posune legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů i s vodíkovým palivovým článkem, to je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Twingo se vrací. Malý rebel znovu roztáčí městská kola

Twingo se vrací. Malý rebel znovu...

Renault oprášil legendu. Nové Twingo E-Tech Electric navazuje na původní městskou ikonu z 90. let, ale přivádí ji do 21. století. Je elektrické, hravé, prostorné, a hlavně cenově dostupné....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...