Subaru Legacy Kombi ve výbavě Active v testu redakce

Testovaný model měl benzinový motor o výkonu 121 kW, manuální převodovku a samozřejmě stálý pohon všech kol se třemi diferenciály.

Test mi znovu potvrdil výjimečně dobré jízdní vlastnosti vozů Subaru.

Subaru Legacy Kombi ve výbavě Active v testu redakce
Subaru Legacy Kombi ve výbavě Active v testu redakce
Subaru Legacy Kombi ve výbavě Active v testu redakce

Nízká příď, vystouplé blatníky a dozadu snižující se střecha vozu spolu se štíhlou siluetou a odlehčené zádi vozu podtrhuje sportovní charakter tohoto sympatického elegantního kombiku.

Rozchod kol 149 cm a rozvor 267 cm umožnily konstruktérům nejen vytvořit pro cestující prostorný interiér pro pohodlné cestování, ale i zabezpečit velmi dobré jízdní vlastnosti na silnici i v terénu. K těm rozhodující měrou přispívá především stálý pohon všech kol se třemi diferenciály a nízké těžiště vozu. To spolu s celkovou konstrukcí podvozku vybaveného protiblokovacím systémem ABS, elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD, brzdovým asistentem BA, účinným posilovačem řízení a kotoučovými brzdami (vpředu s vnitřním chlazením) mně umožňovalo bezpečné, rychlé a spolehlivé projíždění ostrých zatáček i na nekvalitních silnicích, za deště i v terénu. V těžším terénu jsem uvítal možnost využít redukční převodovky. Pětirychlostní manuální převodovka je dobře odstupňovaná.

Subaru Legacy Kombi ve výbavě Active v testu redakce

Benzinový motor 2,0 l s 16ti ventily (boxer s protiběžnými písty pro Subaru typický) s elektronicky řízeným vícebodovým vstřikováním paliva je vybaven vypínáním dodávky paliva při brždění motorem, má 2 vačkové hřídele pro každou řadu válců, rozvod DOHC poháněný rozvodovým řemenem s bezúdržbovým napínáním s variabilním časováním sacích ventilů. Maximální výkon 121 kW (165 k) dosahuje motor při 6800 ot/min a maximální točivý moment 187 Nm dosahuje při 3200 ot/min. Motor má elektronický systém řízení klapky v sacím potrubí, který zajišťuje plynulý výstupní výkon. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny.

Snažil jsem se jezdit hospodárně i při dosahování vyšších rychlostních průměrů, a tak jsem dosáhl kombinované spotřeby 8,5 l/100km. To znamená o 0,5 l méně než uvádí výrobce – jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Výrobce uvádí maximální rychlost 204 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 9,8 sekundy.

Subaru Legacy Kombi ve výbavě Active v testu redakce
Subaru Legacy Kombi ve výbavě Active v testu redakce

Ocenil jsem ergonomicky řešenou palubní desku s dobře čitelnými sdělovači a vhodně rozmístěnými sdělovači i ovládači. Přední sedadla jsou anatomicky tvarovaná s dobrým bočním vedením. Sedadlo řidiče je i výškově stavitelné. Volant je seřiditelný v obou směrech. Airbagy na předních sedadlech jsou standardem, tak jako boční airbagy vpředu a hlavové okenní airbagy vpředu i vzadu. Přední bezpečnostní pásy mají napínač s omezovačem, všechna sedadla tříbodové pásy. Kromě toho se aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech automaticky posunují dopředu, aby při nárazu zezadu dříve podepřely hlavu a snížily riziko poranění krční páteře.

Subaru Legacy Kombi ve výbavě Active v testu redakce
Subaru Legacy Kombi ve výbavě Active v testu redakce
Subaru Legacy Kombi ve výbavě Active v testu redakce

Subaru Legacy Kombi je dlouhé 472 cm, široké 173 cm a vysoké 147 cm. Zavazadlový prostor má objem 459 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší až na 1649 l.

Základní cena Legacy Kombi s motorem 2,0 l a pětirychlostní manuální převodovkou je včetně DPH 789 800 Kč. Cena verze N1 (bez DPH) je 686 218 Kč. Cena obsahuje mimo výše uvedené prvky bohatou výbavu: mimo jiné elektrické ovládání předních i zadních oken, elektrické ovládání vyhřívaných vnějších zrcátek s možností jejich elektrického sklopení, vyhřívání předních stěračů, elipsoidní reflektory, mlhovky, automatickou dvouzónovou klimatizaci s displayem, stereo rádio s měničem na 6 CD a funkcí MP3 s šesti reproduktory, 17ti palcové disky kol z lehkých slitin další, tónovaná skla, podélné střešní nosiče, střešní spoiler a řadu dalších položek výbavy.

Připomínám, že záruka na celý vůz je 3 roky (omezení na 100 000 km), na prorezavění karoserie 12 roků, proti povrchové korozi 3 roky a 2 roky na originální díly a příslušenství.

Připomínám, že Subaru je dodáván s uvedeným motorem 2,0 R ve stupních výbavy Trend, Active, Comfort a Comfort Navi jak s manuální pětistupňovou tak s elektronicky řízenou čtystupňovou automatickou převodovkou. (Ceny od 763 800 do 1 023 8000 Kč včetně DPH.)S motorem 3,0 R o výkonu 180kW (245 k) je dodáván ve stupních výbavy Active, Comfort, Comfort EXE, Comfort Navi, Spec. B s automatickými pětistupňovými převodovkami, ve výbavě Spec. též se šestistupňovou manuální převodovkou. (Ceny od 1 103 800 do 1 348 8000 Kč včetně DPH.) Všechny verze je možné zakoupit s využitím odpočtu DPH.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Subaru XV – Ženeva 2017

VIDEO – Subaru XV – Ženeva 2017

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky SUBARU přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Personální změna u Subaru ČR a Emil Frey ČR

Personální změna u Subaru ČR a Emil...

Přestup v rámci skupiny Emil Frey v ČR. Za jednoho z nestorů autařské scény v Čechách lze jistě považovat i Petra Neumana (61) – působícího na pozici jednatele společností Emil Frey ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Strahov plný smyků, užili si jich Kopáček, Kačírek i Firla na třech vozech Subaru

Strahov plný smyků, užili si jich...

Hlavním partnerem Pražského rallysprintu byla i letos společnost Subaru ČR. Na Strahově nemohl a nechtěl chybět ani tým Duck Racing Subaru ČR Nasadil hned tři vozy, jejichž piloti Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kopáček se Subaru Impreza WRX STI na Šumavě: v pátek pohádka, v sobotu drama

Kopáček se Subaru Impreza WRX STI na...

Boj o titul mezi produkčními vozy zahájil tým Duck Racing Subaru ČR třetí příčkou na Rallye Šumava Klatovy. Mladé duo Václav Kopáček – Barbora Rendlová – sice zdržely technické...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svěží krev pro Subaru: Štajfa nahrazuje Václav Kopáček

Svěží krev pro Subaru: Štajfa...

Už jedenáct sezón trvá zdárné angažmá společnosti Subaru ČR na poli českého rallysportu. Modrobílé barvy vozů značky Subara za tu dobu – posbíraly celou řadu úspěchů završenou...